Ik stel me voor: PE1CXO

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1CXO
Roepletters: PE1CXO

Ik stel me voor: PE1CXO

#1 Bericht door PE1CXO »

Ik ben Rene, PE1CXO, woon in Breda.

Ik heb de zendamateur hobby lange tijd laten liggen; maar nu ik met pensioen ben en de winter aanstaande is, ben ik toch weer gaan rondsnuffelen.
In dit seizoen zijn m'n andere hobbys wat minder aan de orde (motorrijden, modelvliegen (vleugel en drone)), dus weer eens rondneuzen in het zendgebeuren.

Echolink ontdekt (beetje cheaten eigenlijk, niet echt zenden), en met veel plezier spelen met WikiSDR op HF. Wat kan er veel tegenwoordig!

Recent Direwolf geïnstalleerd (windows), het werkt - maar doet nog niet wat ik wil, dwz keyboard QSO's met andere amateurs.
Beacon werkt, maar maar er moet meer zijn. (vroeger packet gedaan met een soft-TNC (PC), en dat werkte prima, maar dat is 10 tallen jaren geleden..)
Ongetwijfeld een leercurve :-)

Ik heb 2 Kyodo mobilofoons voor 2 en 70, en een Icom IC-E7 voor onderweg. Nu nog een antenne..

Tot horens!

PA2WN
Roepletters: PA2WN

Re: Ik stel me voor: PE1CXO

#2 Bericht door PA2WN »

Hallo Rene, welkom terug.
Er kan inderdaad heel veel (meer) tegenwoordig, en niet alleen nu jij ook voor "vol" wordt aangezien door de ex-RCD - ex-MinV&W - nu RDI.
Voor de prijzen die in de 80er jaren voor apparatuur werd gevraagd krijgen we in de hedendaagse sets nu zoveel meer mogelijkheden en ook kwaliteit, en nu ook meetapparatuur die toen onbetaalbaar was, bereikbaar is geworden is het weer een heel fijne tijdsbesteding.
Geniet van je pensioen en alles dat je tussen stoel en antenne kan uitspoken.
73 de PA2WN, Theo

Plaats reactie