Handige hardware voor antennes op een velddag

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thijzer

Handige hardware voor antennes op een velddag

#1 Bericht door Thijzer »

Hornbach beschikt over een enorme verzameling verschillend bevestigingsmateriaal zouals schroeven, bouten, moeren, .... Ik stond me te vergapen aan alle bakjes en direct vielen me allerlei projecten in waar deze hardware van nut kon zijn. Ik nam een handje van deze jongens mee:

Afbeelding
Deze kartelmoer kende ik alleen in een kunststof uitvoering maar deze bestaat dus ook in vol metaal (op de foto gegalvaniseerd, bestaan ook in RVS).

Voor het monteren van een antenne op een portable mast zit ik altijd te klooien met M6 moeren waar je een sleutel voor nodig hebt om zodoende de mastklemmen vast te draaien. En die sleutel vergeet je natuurlijk of hij valt weer eens tussen het gras, om nog te zwijgen over de moertjes die je kwijtraakt. Deze kartelmoeren zijn goed aan te draaien (vergeet geen ringetje ertussen te doen) en nadien weer los te draaien. Ja, vleugelmoeren werken ook maar ik vind deze nét iets handiger en eerlijk gezegd ook fraaier.

Verder heeft Hornbach ook allerlei spanveertjes voor een portable draadantenne en ontelbare boutjes in diverse uitvoeringen. Zeker de moeite waard om eens te bekijken!

Snof

Re: Handige hardware voor antennes op een velddag

#2 Bericht door Snof »

Daarom klem ik altijd een kort stukje buis in die vervelende klemmen op dat stukje buis las je 2 moeren waar je 2 vleugel boutjes in draait, bovenkant van het buisje las ik ook dicht.

Dan zet de antenne simpel op de mast en blijft hij gelijk staan.

Plaats reactie