Al een tijdje lid, nog niet gepost

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
PD0WSL

Al een tijdje lid, nog niet gepost

#1 Bericht door PD0WSL »

Hoi allemaal,

Ondertussen alweer een jaar mn N licentie binnen en hier lid maar ik had mij nog niet voorgesteld. Mn naam is Christiaan en ik woon in Nijmegen. Daar ben ik met enige regelmaat ook op de zondagochtend koffieronde te vinden op de Nijmeegse repeater.

41 jaar oud, en eigenlijk mijn hele leven al geinteresseerd in electronica. Ik geef de schuld aan mijn vader die ir. was. De eerste keer spelen met een soldeerbout was dan ook toen ik pas 5 jaar oud was. In de jaren negentig had ik mijn eerste zendamateurervaringen: bij Scouting deden we mee aan de Jota, en Louise (PA0LWZ, sk ondertussen) had haar callsign aan ons geleend om mee uit te komen.

Heel veel jaren in mn achterhoofd gehouden dat ik toch echt eens mn licentie moest gaan halen, en vorig jaar dan eindelijk de tijd ervoor gevonden. Mijn interesses vooralsnog zijn vooral QRP (FT818) en de HF banden. Morse ben ik nog aan het leren. Waarom QRP? Ik woon op een appartement (op de 7e verdieping) en mijn enige optie voor een HF antenne is een spiderbeam uit het balkon steken in het donker (anders gaat de welstandscommissie der gepensioneerde klaagouderen briefjes op mijn deur plakken....)met een EFHW eraan. Het noodzakelijke koppelde ik gelijk maar aan het aangename en mn hele kit kan ik dus ook ergens buiten opzetten. De eerste POTA activaties zijn dan ook al gemaakt.

Studeren voor de F licentie is ondertussen ook begonnen.

En alvast even een "stip op de horizon": Een volledig eigenbouw buizen-qrp transeiver voor de 40 meter, voor CW.

Tot zover. :D

Plaats reactie