Activatie Vloeiweide, 80 jaar na dato.

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0CMU
Roepletters: PA0CMU

Activatie Vloeiweide, 80 jaar na dato.

#1 Bericht door PA0CMU »

Als de weersomstandigheden acceptabel zijn wil ik aanstaande dondermiddag 3 oktober wederom actief zijn vanaf de Vloeiweide. Vijf jaar geleden was ik daar ook en schreef toen op dit forum dit stukje, nu gecorrigeerde, tekst:

In dit natuurgebied, ten zuidwesten van Breda, stond 80 jaar geleden een boswachterswoning waar een radiostation van het verzet was ondergebracht. In de vroege ochtend van 4 oktober 1944 werd door het Duitse leger een overval uitgevoerd op deze radiopost. Er waren diverse doden te betreuren waaronder de echtgenote en drie kinderen van de boswachter. Op de fundamenten van de oude woning staat nu een monument, in 1985 geadopteerd door leerlingen van Groep 7 en 8 van de St. Bavoschool uit Rijsbergen. Een beschrijving is te vinden op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Post ... Vloeiweide

Ter nagedachtenis aan de radiopost wil ik met mijn QCX-en (20/30/40m) proberen wat verbindingen te maken. De antennes zijn endfeds, verticaal langs een DK9SQ fiber mastje, QRP vermogen en CW.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

PA9CW
Roepletters: PA9CW

Re: Activatie Vloeiweide, 80 jaar na dato.

#2 Bericht door PA9CW »

Leuk Carel. Er weer eens op uit. Het is in ieder geval beter weer als vandaag en morgen. Het zou zonnig worden.
Succes met de activatie. Ben helaas niet in de gelegenheid tot een QSO.

Succes Carel.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

coolepascal
Contacteer:

#3 Bericht door coolepascal »

PA0CMU schreef: 30 sep 2024, 12:30 Als de weersomstandigheden acceptabel zijn wil ik aanstaande dondermiddag 3 oktober wederom actief zijn vanaf de Vloeiweide. Vijf jaar geleden was ik daar ook en schreef toen op dit forum dit stukje, nu gecorrigeerde, tekst:

In dit natuurgebied, ten zuidwesten van Breda, stond 80 jaar geleden een boswachterswoning waar een radiostation van het verzet was ondergebracht. In de vroege ochtend van 4 oktober 1944 werd door het Duitse leger een overval uitgevoerd op deze radiopost. Er waren diverse doden te betreuren waaronder de echtgenote en drie kinderen van de boswachter. Op de fundamenten van de oude woning staat nu een monument, in 1985 geadopteerd door leerlingen van Groep 7 en 8 van de St. Bavoschool uit Rijsbergen. Een beschrijving is te vinden op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Post ... Vloeiweide

Ter nagedachtenis aan de radiopost wil ik met mijn QCX-en (20/30/40m) proberen wat verbindingen te maken. De antennes zijn endfeds, verticaal langs een DK9SQ fiber mastje, QRP vermogen en CW.
Ik ga kijken of dat lukt.
Doe effe op Donderdag dit topic kicken, anders vergeet ik. Leeftijd he :?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA0CMU
Roepletters: PA0CMU

#4 Bericht door PA0CMU »

QRV nu op 14059 5W/endfed Pascal
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie