2 transceivers aansluiten op 1 speaker
2 transceivers aansluiten op 1 speaker
In de shack wil ik 2 transceivers aansluiten op 1 speaker zodat ik minder plek nodig heb en ik toch van beide het audio gelijktijdig kan horen. Dus geen schakelaar ertussen.
Nu kan ik natuurlijk gewoon een speaker met een splitter aansluiten op de uitgang van beide sets maar ik ben bang voor nare gevolgen voor een van beide sets. heeft iemand dat al eens gedaan en gaat dat goed? Wat zou de beste manier zijn om dat te doen zodat ik niks sloop?
Nu kan ik natuurlijk gewoon een speaker met een splitter aansluiten op de uitgang van beide sets maar ik ben bang voor nare gevolgen voor een van beide sets. heeft iemand dat al eens gedaan en gaat dat goed? Wat zou de beste manier zijn om dat te doen zodat ik niks sloop?
Re: 2 transceivers aansluiten op 1 speaker
Thijzer schreef: ↑06 dec 2023, 15:26 In de shack wil ik 2 transceivers aansluiten op 1 speaker zodat ik minder plek nodig heb en ik toch van beide het audio gelijktijdig kan horen. Dus geen schakelaar ertussen.
Je zou ook b.v. een Kenwood SP-31 aan kunnen schaffen, kunnen 2 transceivers/ontvangers op worden aangesloten, dat gebruik ik hier ook in de shack
Zit rechtsboven een keuze schakelaar op van "Input A of B", dus kunnen 2 apparaten op worden aangesloten.
Ik kan hier nu in de shack er 4 apparaten op kwijt.
-
- Roepletters: pe1cmo
- Contacteer:
Maar hij wil geen A of B, maar A en B.
neem twee weerstand van 4,7 OHm (minimaal 2 Watt) en set die in serie. Knooppunt naar + spreaker, weerstand 1 naar set A + weerstand 2 naar set B +
de massa kan je doorverbinden dus - speaker aan - set A en min set B
neem twee weerstand van 4,7 OHm (minimaal 2 Watt) en set die in serie. Knooppunt naar + spreaker, weerstand 1 naar set A + weerstand 2 naar set B +
de massa kan je doorverbinden dus - speaker aan - set A en min set B
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
Maar als je "het audio gelijktijdig wil horen" dan moet je goede oren hebben, om dat geluid weer te splitsen.
Tnx voor de bijdragen! Ik zal dat eens met die weerstanden proberen.
Het is niet zozeer de bedoeling om gelijktijdig geluid van beide ontvangers te horen maar ik wil alleen het volume te hoeven aanpassen en niet omschakelen.
Het is niet zozeer de bedoeling om gelijktijdig geluid van beide ontvangers te horen maar ik wil alleen het volume te hoeven aanpassen en niet omschakelen.
Met een mengpaneel en een actieve luidspreker kun je meer dan twee radio’s aansluiten en vanaf een enkele plek het volume per radio regelen.
- PA3DAT
- Roepletters: PA3DAT
- Contacteer:
En scheelt dát veel ruimte in de shack??
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
Heel groot hoeven ze niet te zijn hoor, die mixers:
.... But will it blend?
Inderdaad. Of ietsje groter met koptelefoon aansluiting.
ja idd dit is een mooie oplossing hier voor.
Theo
Theo
-
- Roepletters: PE1KXY
- Contacteer:
Mengpaneel is hoogohmig, LS signaal is laagohmig en van een ander spanningsniveau
Ja, dat is waar. Heb je geprobeerd of dat problemen geeft in de praktijk? Heb je een idee om dat dan aan te passen?
-
- Roepletters: PE1KXY
- Contacteer:
probeer mee te denken... vandaar dat ik iets roep over het mengpaneel, dat wordt best een project. Of je moet een line uitgang maken of hebben op de Z/O.
Maar mijn gedachten gang is idd zodra je een LF nivo hebt is het niet ingewikkeld denk dan aan bv een opamp als optel versterker oid of idd een mengpaneel. Je zal alleen weer vanuit mV naar watts moeten gaan dus weer een LF versterker. Ben benieuwd naar nog meer creatieve ideeën die vooral simpel zijn.
Maar mijn gedachten gang is idd zodra je een LF nivo hebt is het niet ingewikkeld denk dan aan bv een opamp als optel versterker oid of idd een mengpaneel. Je zal alleen weer vanuit mV naar watts moeten gaan dus weer een LF versterker. Ben benieuwd naar nog meer creatieve ideeën die vooral simpel zijn.