FT-991A: opeens overstuurd signaal op de HF
FT-991A: opeens overstuurd signaal op de HF
Na een maand de transceiver niet te hebben gebruikt zet ik hem van de week aan en merkte dat ik de RF GAIN ineens op 50% moet zetten anders is het signaal compleet overstuurd. Het gekke is dat de storing die ik al 6 jaar lang op de 40m had ineens weg is.
Aan mijn antenne-opstelling, kabels, voeding e.d. is niets veranderd. Ik heb een volledige reset gedaan en alle instellingen weer hersteld maar ook dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand een idee waarom het signaal ineens zo overstuurd kan zijn?
Aan mijn antenne-opstelling, kabels, voeding e.d. is niets veranderd. Ik heb een volledige reset gedaan en alle instellingen weer hersteld maar ook dat heeft niet geholpen.
Re: FT-991A: opeens overstuurd signaal op de HF
Iets kapot gegaan? Blikseminslag gehad in de buurt? Of had je de TRX afgekoppeld en in de doos?
-
- Roepletters: PA0LMD
- Contacteer:
Beetje vaag......PC5L schreef: ↑18 sep 2023, 13:02 Na een maand de transceiver niet te hebben gebruikt zet ik hem van de week aan en merkte dat ik de RF GAIN ineens op 50% moet zetten anders is het signaal compleet overstuurd. Het gekke is dat de storing die ik al 6 jaar lang op de 40m had ineens weg is.
Welke band(en) en welke mode(s) ?
Meten is (z)weten
PA0LMD schreef: ↑18 sep 2023, 14:23Beetje vaag......PC5L schreef: ↑18 sep 2023, 13:02 Na een maand de transceiver niet te hebben gebruikt zet ik hem van de week aan en merkte dat ik de RF GAIN ineens op 50% moet zetten anders is het signaal compleet overstuurd. Het gekke is dat de storing die ik al 6 jaar lang op de 40m had ineens weg is.
Welke band(en) en welke mode(s) ?
Alle banden en modes op de Hf.
En dit heb je getest en vergeleken op een dummyload?
AGC slow stond op 20ms ipv 3000ms. Weer op standaard gezet en alle problemen zijn voorbij.
Dank voor de antwoorden.
Dank voor de antwoorden.
Raar dat het niet na een volledige reset terug gezet wordt.
-
- Roepletters: PA0LMD
- Contacteer:
Dit kan niet voor een overstuurd signaal hebben gezorgd, er moet anders zijn geweest.
Als je de RF gain verminderd gaat de S-meter op een hogere vaste waarde staan.
Meten is (z)weten