Aanbieders zonnepaneleninstallatie storingvrij

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE2V
Roepletters: PE2V
Contacteer:

Aanbieders zonnepaneleninstallatie storingvrij

#1 Bericht door PE2V »

Hallo,

Ik heb een hele tijd zitten spitten in de topics die gaan over zonnepaneleninstallaties en storing. Wij zijn voornemens zonnepanelen te laten plaatsen. Echter.... ik ben knetter bang voor storing. Ondertussen heb ik een aantal aanbieders aangeschreven maar deze geven geen reactie of geven aan geen kennis van de storingsproblematiek te hebben of willen überhaupt geen garantie geven op een storingsvrije installatie.

Wat ik zo hier lees is de SMA Sunny Boy omvormer een aanrader. Nu nog een aanbieder vinden.

Dus wil ik hier de vraag eens andersom stellen. Wie van jullie heeft een zonnepaneleninstallatie aan laten leggen waarbij er extra aandacht is geweest door jouzelf en de installateur zodat alles goed is aangelegd. En dus zonder enige storing functioneert. Dus welke installateur / leverancier / aanbieder wil hieraan meewerken, de garantie geven en meewerken mocht er onverhoopt toch storing zijn?

Het gaat om Oost Nederland (QTH Borne). En ja, misschien vraag ik het onmogelijke maar met de al reeds aanwezige storing wordt het met nog meer storing onmogelijk onze hobby uit te oefenen. Al erg veel problemen gehad met 2 installaties van SolarEdge. Deze zijn beide in een periode van 3!! jaar :x gelukkig wel aangepast.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en opmerkingen.
Alvast dank!
Vy73 Vincent PE2V

PA1AIS

Re: Aanbieders zonnepaneleninstallatie storingvrij

#2 Bericht door PA1AIS »

Elke instrallateur kan SMA leveren als hij dat wil en anders ff bellen:

https://www.sma-benelux.com/service-en- ... zicht.html
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)
https://t.me/joinchat/C1a-5RJIsLr5ROyvIWnO_Q
1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

elsinga
Moderator
Roepletters: PC5E
Contacteer:

#3 Bericht door elsinga »

Hier is tijdens de aanschaf EMC benoemd en tijdens de aanleg de voorman aangesproken op de loop van de bekabeling (geen loop, maar heen en terug direct langs elkaar). Ik ervaar geen storing, terwijl mijn TF2D er nog geen 3m boven hangt.

Hier een Goodwe 3000 inverter, had daarvoor een SMA. Biede dus zonder storing.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/AC2E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PE2V
Roepletters: PE2V
Contacteer:

#4 Bericht door PE2V »

Dankjewel voor jullie reacties!

Plaats reactie