Te Koop: Ten Tec Century 22

Voor het particulier aanbieden of zoeken van radioamateur gerelateerde zaken. Ook voor onderdelen is dit de juiste plek.
Gesloten
Bericht
Auteur
PA3FZS
Roepletters: PG1I

Te Koop: Ten Tec Century 22

#1 Bericht door PA3FZS »

Ten-Tec Century-22 (model 579) met Ten-Tec voeding (model 979)

De radio schakelt in, maar omdat ik geen antenne noch dummy load heb kan ik niets zeggen over ontvangst of uitzenden. Heb er zelf in het verleden veel plezier mee gehad. Vooral de audio filter is een genot om in werking te zien en horen. Vermogen lag gemiddeld tussen 10-20 Watt. Veelal gebruikt met laag vermogen. Voor een QRPp enthousiast is dit een leuke set omdat het vermogen onder de 1 Watt ging.

Let wel; het is een oud beestje en ik heb het in jaren niet gebruikt. De AF gain kraakt, als ook de Band schakelaar. Inschakelen werkt, maar je moet de AF/On-Off knop een beetje bewegen. De Lock schakelaar werkt niet sinds aankoop. Sommige knoppen zijn denk ik niet orgineel. Met andere woorden, het is geen nieuw uit de doos apparaat en je moet het zien als een project.

Voor de technische restaurateur is dit een mooie uitdaging. Ten-Tec heeft nog steeds een zekere uitstraling en in gerestaureerde vorm kan deze C-22 ongetwijfeld in waarde omhoog gaan.

Oh ja, De C-22 is alleen CW. Je kan wel zijband beluisteren.

In 2011 postte ik een korte YouTube video met deze C-22. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=P0y7t2r-Q50

Vraagprijs 35 Euro, Ophalen in Amsterdam (Geuzenveld-Slotermeer) heeft de voorkeur. De voeding is aan de zware kant; porto zal niet mals zijn.

pa1cjt
Roepletters: PA1CJT

Re: Te Koop: Ten Tec Century 22

#2 Bericht door pa1cjt »

Hallo Marinus,

ik wil hem wel van je overnemen.
Ik heb hem zelf ook gehad in het verleden dus ben er bekend mee.

Groet,
Kees
PA1CJT

PA3FZS
Roepletters: PG1I

Re: Te Koop: Ten Tec Century 22

#3 Bericht door PA3FZS »

Hoi Kees, je hebt een privebericht.

Groet,
Marinus

Gesloten