Gevraagd Witte LED's voor te bouwen vossenjacht finishklok.

Voor het particulier aanbieden of zoeken van radioamateur gerelateerde zaken. Ook voor onderdelen is dit de juiste plek.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa0fmy
Roepletters: PA0FMY
Contacteer:

Gevraagd Witte LED's voor te bouwen vossenjacht finishklok.

#1 Bericht door pa0fmy »

Voor een vossenjacht Arduino finishklok in aanbouw zoek ik minimaal 212 helder witte LED's met hoge lichtopbrengst. Het moet buiten ook goed zichtbaar zijn. Vanwege voldoende kijkhoek moeten het LED's zijn met platte of holle kop. In slingers met kerstverlichting zitten ze ook. In plaats van een defecte slinger in de apparatenbak te mikken bij Aldi of Jumbo kan je mij een plezier er mee doen. Laatst vond ik er nog een met 100 LED's waarvan er 85 nog bruikbaar waren voor mijn sprekend Bingo-apparaat. Dus rommel ook eens in de apparatenbak bij jouw supermarkt voor iets bruikbaars.
Bijlagen
000_2026.JPG

pe1cmo
Roepletters: pe1cmo
Contacteer:

Re: Gevraagd Witte LED's voor te bouwen vossenjacht finishkl

#2 Bericht door pe1cmo »

genoeg liggen in SMD, kan dat ook.

pa0fmy
Contacteer:

#3 Bericht door pa0fmy »

Zal lastig zijn om een SMD LED in een gaatje te prutsen. Dan heb je een print nodig in de vorm van een 7segmentcijfer.

PE2AAB
Moderator
Roepletters: PE2AAB
Contacteer:

#4 Bericht door PE2AAB »

Hiervoor zou ik zeggen; Ali.

100Pcs 5mm LED Platte kop Wit. 100 stuks voor € 1,02 (en 1,5 verzendkosten ofzo.).
https://nl.aliexpress.com/item/32869631107.html
Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa0fmy
Contacteer:

#5 Bericht door pa0fmy »

Zitten een aantal slechte recensies bij en eerst 20000mcd en in beschrijving 6000.

PB4PT
Roepletters: PB4PT

#6 Bericht door PB4PT »

Ik vermoed dat de kosten om een defecte slinger met LEDs naar je op te sturen meer kosten met zich meebrengt dan het bestellen van nieuwe LEDs in het verre oosten. Er zijn daar veel verschillende leveranciers van LEDs en als je goed oplet ook wel een aardige varieteit. Als je van de verschillende soorten een bestelling doet, blijf je waarschijnlijk nog steeds onder de verzendkosten van een klein pakketje binnen Nederland, en dek je het risico van een slechte levering af.

Het YouTube kanaal van BigClive (bigclive.com) laat regelmatig zien dat de lokale (1-euro) shop of de bezorgchinees prima LEDs kunnen opleveren.

Als hergebruik je voorkeur heeft, heeft een berichtje op een lokaal prikbord wellicht meer kans van slagen.

Succes.

PE2AAB
Moderator
Roepletters: PE2AAB
Contacteer:

#7 Bericht door PE2AAB »

pa0fmy schreef:Zitten een aantal slechte recensies bij en eerst 20000mcd en in beschrijving 6000.
En het is niet verplicht om mijn linkje te gebruiken ;-). Er zijn vast meerdere leveranciers. Het was maar even een voorbeeld. Maar inderdaad wel even een goede tip om op recensies te filteren. Dan speel je op safe.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE5TT
Roepletters: PE5TT
Contacteer:

#8 Bericht door PE5TT »

Ik zie 49 recenties waarvan er 2 een 3 score geven op een schaal van 5 en niet één score van één ster, en het overgrote deel 5 sterren
Dit lijkt me bepaald geen slechte score, als dit al te slecht is denk ik niet dat je ooit iets online kan bestellen.
Bedenk ook dat mensen veel eerder geneigd zijn een (negatieve) recensie te schrijven als het mis gaat t.o.v. een positieve wanneer alles goed is/gaat.
73, Marcel de PE5TT in JO21TV https://www.daverveld.eu

pa0fmy
Contacteer:

#9 Bericht door pa0fmy »

Inderdaad, verzendkosten in Nederland zeker via PostNL maken het er niet leuker op. DHL doet een brievenbuspakket voor 3,85 en nog twee dagen 25pct korting met code DHLGOGREEN. Ondertussen een advertentie bij de supermarkt, de weekeind boodschappers zien dat hopelijk. Verder een Chinees gevonden die een compleet datablad bij zijn aanbieding heeft staan en niet kan overdrijven met de lichtopbrengst. Inderdaad zeurders heb je altijd wel bij veel reacties, hoe goed je het ook doet.

PE1PQX
Roepletters: PE1PQX
Contacteer:

#10 Bericht door PE1PQX »

PE5TT schreef:Ik zie 49 recenties waarvan er 2 een 3 score geven op een schaal van 5 en niet één score van één ster, en het overgrote deel 5 sterren
Dit lijkt me bepaald geen slechte score, als dit al te slecht is denk ik niet dat je ooit iets online kan bestellen.
Bedenk ook dat mensen veel eerder geneigd zijn een (negatieve) recensie te schrijven als het mis gaat t.o.v. een positieve wanneer alles goed is/gaat.
Er zijn ook 'adverteerders' die alleen maar een perfecte score hebben zonder enig weerwoord.. Vind ik ook erg verdacht.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa0fmy
Contacteer:

#11 Bericht door pa0fmy »

Vandaag maar even deze besteld.
https://nl.aliexpress.com/item/32869631 ... 4c4dytaO4a
Hopen dat ze buiten overdag ook goed zichtbaar zijn. Anders alleen geschikt voor nachtvossenjacht.

pe1hzg

#12 Bericht door pe1hzg »

Ik heb eerder gekocht https://www.ebay.com/itm/1000Pcs-Red-Bl ... 2698140411

verkrijgbaar in diverse kleuren, zak van 1000.
Van de groene LEDs weet ik dat als je er 15mA doorjast, je overdag al last krijgt van je ogen.

Aankopen voor 1 juli 2021...

GJ

pa0fmy
Contacteer:

#13 Bericht door pa0fmy »

Dat had ik eerder moeten weten nu die witte besteld. Als die niet voldoen kan ik altijd nog die groene of witte daar bestellen. Gaat voorlopig weer 6 weken duren. Die ik besteld heb zouden ook tot 20000mcd gaan. Afwachten maar kan voorlopig niet verder. Afwachten op mooi weer voor buiten aan de kast werken ivm de rommel die het geeft. Elektronica en software werkt en getest met kleine display's

pc1mb
Roepletters: PC1MB

#14 Bericht door pc1mb »

Van die RGB of RGBW strips ws2812 en consorten zijn ook ideaal voor dit soort projectjes. Knippen, plakken, arduino eraan en de rest is software.

Plaats reactie