Huisdieren in de shack.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#166 Bericht door PH2LB »

Juul - PE0GJG schreef:Mooi verhaal Cor. Je bent een goed mens.
Amen.

Idd, een huisdier is een verantwoordelijkheid. Niet alleen de verzorging, maar ook de laatste wandeling (en dan niet afgeven bij de dierenarts en weglopen) gewoon bij blijven tot de laatste adem. Hij/zij was er voor jou, dan ben je er voor hem/haar.

Vanuit mijn ouders opgegroeid met honden, heb zelf een 2e handse zwarte labrador gehad en aan mijn voormalige partner zat een boerderij kat vast.
Beide hadden in eens dusdanige lichamelijke gebreken dat de kwaliteit van leven ver beneden het vriespunt was.
Dan ga je niet meer dokteren, maar dan neem je je verantwoordelijkheid en ga je voor de laatste wandeling zoals ik dat van mijn ouders geleerd hebt.
Bij gebleven tot het einde en daarna alles geregeld voor de crematie. Gevolgd door een dodenwake met de familie want verlies van een huisdier hoeven we bij ons in de familie niet alleen te dragen.

En dan terwijl je nog in de rouw zit en thuis zit met een zware burn-out, krijg je een telefoontje met de vraag of wij misschien een poes op leeftijd (12 jaar) een for-ever home willen geven omdat het baasje er door een scheiding, verhuizing etc niet meer voor kan zorgen. Tja wat doe je dan? Op bezoek gaan en kijken of het klikt. En dat deed het. Poes Moppie werd de steun in de rug tijdens mijn burn-out en is nu al 2 jaar degene die me 's morgens wakker maakt met likjes, overdag zorgt dat ik regelmatig even een pauze hou, 's avonds bij me op de bank ligt (liefst op schoot of onder een dekentje) of bij me in de shack in haar mandje ligt terwijl ik aan het prutsen ben.
photo5803171961826817325.jpg
Of rozenblaadjes plukt van mijn rozen op tafel om ze vervolgens smakelijk op te kauwen (geen idee waarom ze het doet, maar dat doet ze buiten in de tuin ook).
photo5803171961826817327.jpg
Tja een leven zonder huisdieren, moet er eigenlijk niet aan denken.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#167 Bericht door PA2RU »

Petje af Cor en Lex..
Bij ons worden de beestjes ook oud ongeacht wat er gebeurt..en we blijven er ook bij als ze over de regenboog gaan..
Overigens , dat oud worden....Waldo word in maart al weer 9 jaar
Afbeelding

Hier is goed te zien dat hij al grijs word rondom zijn bakkes :wink: , al heeft dat ouder worden geen invloed op zijn gedrag :lol:
Of er na Waldo ooit nog een hond komt weet ik niet..na mijn vorige mechel zei ik dat het minstens een jaar duurt voor we er weer aan beginnen

Dat heeft slechts 5 maanden geduurd voor Waldo als pup bij ons kwam wonen :mrgreen:

Afbeelding
Blijft een heerlijk beest , accepteert het van Loeka dat ze soms brokken uit zijn voerbak jat als hij aan het (vr)eten is :mrgreen:
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Huisdieren in de shack.

#168 Bericht door PA5COR »

Altijd katten gehad, geen hekel aan honden hoor, maar ik ben nu eenmaal katten mens.
Zwartje, de jonge aan loper is nu 3 jaar oud en heeft de schootplaats ingenomen die meestal
door onze Maine Coon werd bezet, ze heeft een dag "gezocht" maar ik zie verder geen gedrag
dat ze haar vriendin mist.
Ze zal de laatste zijn en uiteraard ook verwend worden, dat hoort erbij.
Op het laatst werd het spelen een stuk minder onze Maine Coon begon ouderdoms tekenen te
vertonen, en wilde het niet meer, vandaar dat ik al wat gewaarschuwd was.

Laatste foto was dat ze samen in elkaar gekruld op de bank lagen te slapen.
Beetje leger in huis, zal nog wel wat duren voor het normaal wordt.
Het leven gaat door, maar huisdieren brengen net even dat zonnestraaltje in huis.
Succes allemaal met jullie beestjes, geniet evan.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#169 Bericht door PA2RU »

Van huis uit zijn we opgegroeid met huisdieren...
Mijn ouders en een opa en oma hadden elk een dierenspeciaalzaak dus het is er met de paplepel ingegoten ;)
Katten zijn wel leuk want redden zich meestal zelf wel , een hond is aanhankelijker en trouwer naar zijn baas..

Overigens is mijn liefde voor mechelse herders ontstaan toen mijn ouders na een aantal sint bernards opeens een mechel x groenendaler in huis haalden die aanvankelijk bekend stond als de schrik van de buurt..
Maar bleek uiteindelijk een super huishond te zijn...
Alleen op het trainingsveld was het een etterbak pur sang waar niet mee te spotten viel -> een eigenschap die ik ook terug zag in mijn eerste mechelaar..
73 René PA2RU

DF2JP
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 apr 2010, 07:16

Huisdieren in de shack.

#170 Bericht door DF2JP »

Hallo vrienden van huisdieren,

we hadden een dubbele nakomeling vorige week.
Twee 5 weken oude canadese poolwolf baby's.
De moeder was agressief tegen hen en ze waren nog te jong voor de roedel.
Dus nu heb ik een heel pak hier
Mag ik voorstellen: "Fleur" en "Yukon".
Minis1.jpg
Yukon.jpg
Het meisje is nog een beetje verlegen, Yukon is een anarchist :D

Veel werk maar ook veel plezier

73 Joe

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#171 Bericht door PH2LB »

Oef daar krijg je je handen nog wel ff vol aan. Maar ze zien er mooi uit.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
Rik-93
Berichten: 183
Lid geworden op: 20 mar 2009, 14:37
Locatie: Onder de rook van Arnhem

Re: Huisdieren in de shack.

#172 Bericht door Rik-93 »

Wat een schattige/mooie beestjes DF2JP.

Hier ook vanaf kinds af aan huisdieren in huis, eerst cavia's en konijnen, tamme ratjes en hamsters ook.
Nu twee kleine honden, een Jack Russel en een Jack met Boerenfox(je) (mixje), beiden al meer dan een decennium oud.
Even kijken of ik een goede / recente foto kan vinden, momentje...
Bijlagen
Hondjes van ons.
Hondjes van ons.
73 Rik
Apparatuur (o.a.): Sommerkamp FT-277E, FV-277B, GPA 30 Fritzel, Daiwa SR-1000, 2m groundplane

Zie ook voor verdere informatie over mij: http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=8591

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#173 Bericht door PA2RU »

Deze pipo , druif , pukkel , knuffel en brompot is vandaag 11 geworden :mrgreen:

Afbeelding
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#174 Bericht door PH2LB »

Gefeliciteerd :!:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Huisdieren in de shack.

#175 Bericht door PA3ECZ »

Mijn hond Pukkie is vaak buiten, even wat frisse lucht snuiven, maar meestal als we niet thuis zijn, en 's Nachts ligt hij lekker in de shack. :wink:
Bijlagen
Hond.jpg
Hond.jpg (72.25 KiB) 2503 keer bekeken

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Huisdieren in de shack.

#176 Bericht door pe5t »

Niet helemaal gelukt?

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: Huisdieren in de shack.

#177 Bericht door Pd2Juz »

Hier ook een mechel in huis.
Gepensioneerde reddingshond.
Mooie momenten met hem meegemaakt.
Word deze maand 12.
Bijlagen
IMG-20200502-WA0001.jpg

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#178 Bericht door PE1PQX »

Shack-kat Luna
Shack-kat Luna
Hier mijn maatje, Luna... Een (bijna) 17 jarige mix van Heilige Birmaan en Siamees, inclusief blauwe oogjes. Slaapt graag in het mandje aan de radiator als ik in de shack zit.
Als ik thuis kom van mijn werk staat ze te jammeren bij de deur van 'kom nou binnen, schiet eens op!!' en moet eerst een aai over haar koppie voordat ik de jas aan de kapstok mag hangen en de tas in de gang mag duvelen.
Verder is ze redelijk een allemansvriendje, kijkt vaak even wie op bezoek is en komt verder niet buiten.
Deze dame is echt 'mijn' kat, en still going strong. Van de spreekwoordelijke regenboog wil ze voorlopig nog niets weten.

Hier loopt nog een ander 'baasje'* rond die helemaal bij mijn vrouw hoort. Die wordt dit jaar 13 (de kat dan, niet mijn vrouw :lol: ) en gaat ook erg goed.
Dit is een 'Europees korthaar' (standaard huis-tuin-keuken kattenbeest dus) met rood en witte vacht. Omdat er rood in zit kan ze (ja, "ze"... is een poes, geen kater) nog wel eens fel reageren naar anderen als het haar niet zint. Staat hierdoor ook niet helemaal op vriendelijke voet met mijn schoonvader.
Deze is dus niet bepaald een allemansvriendje, laat het meeste bezoek vaak links liggen en komt ook niet buiten.
Komt ook heel weinig in mijn shack.


* baasje in de zin van 'Honden hebben een baas, een kat personeel'.
Laatst gewijzigd door PE1PQX op 19 mar 2023, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#179 Bericht door Juul - PE0GJG »

Leuk verhaal André.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Huisdieren in de shack.

#180 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef: 19 mar 2023, 10:57 Leuk verhaal André.
Bedankt... Het zal een enorm gemis gaan worden als Luna de regenboog over moet. Hoop dat die tijd nog even op zich laat wachten, hoewel ze niet echt de jongste meer is.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie