Ik vraag me wel eens af of er nog amateurs zijn die het zich herinneren hoe het was, toen er nog QSO's gemaakt werden.
Daarom denk ik dat het (tongue-in-cheek) hoog nodig is om één of meerdere zendamateur.com-frequenties in te stellen om nog enigszins het goede voorbeeld te geven. Ik bedoel, zendamateur.com is natuurlijk ook zo'n plek op internet, die ten koste gaat van zinvolle QSO's over deze zelfde onderwerpen op de band.
Dus daarom mijn vraag: moet er een zendamateur.com-frequentie komen? En zo ja, moet dat een landelijke frequentie zijn (uiteraard zonder enig recht of exclusiviteit te claimen)? En op welke band moet dat dan zijn? Met een niet zo spectaculaire antennes kun je op 50 MHz bijv. een groot deel van het land bereiken. Maar dan kunnen de N-ers weer niet meedoen.
En niet iedereen heeft een antenne of de spullen voor 80 of 40 meter. Een repeater of iets op digitale spraakgebied hiervoor inzetten is ook niet zo'n heel goed idee. Bovendien heeft niet iedereen de spullen daarvoor. Maar om aan alle zendamateur.com-leden te vragen weer een yagi van minstens 10 elementen met een antennerotor voor 2m op te stellen gaat ook wel weer wat ver.
Kortom, wat zijn je gedachten hierover? Alle ideeën welkom! Ook als je het een heel erg slecht idee vindt. Maar geen gemopper hoor. Dit is een lichtvoetig onderwerp