pa3a schreef: ↑26 jun 2024, 13:09
TheoP schreef: ↑26 jun 2024, 10:43
Wat is er mis mee?
...
Vooral bij wedstrijden gaat het fout, en vele doen aan valsheid in geschrifte door te verklaren zich aan de regels te hebben gehouden.
Stel jij werkt een station en die vraagt jou de QSO te bevestigen en vervolgens krijgt te horen dat je Nederlandse collega Amateur niet geïnteresseerd is in QSL.
Dat vind ik ook in gebreke blijven. Die man wil misschien ook alle landen bevestigd zien.
En dan die dollarjagers (al kan ik me indenken dat in sommige landen het voelbaar is in de portemonnee als je honderden Europeanen of Noord Amerikanen moet bevestigen.) Ik kreeg pas een mooie Award binnen via Union Spanish Radioamateur. Ze bestonden 75 jaar en heb er tien gelogd op CW. Ook al stuurde ik alleen maar een SRT rapport via email van de "URE" dat doet me best goed. Hun hadden twee correcties en stuurde mij er twee met de mededeling dat het voor de Venezolaan zijn eerste CW verbinding was met Europa en ook die heeft me een bevestiging gestuurd met de mededeling dat ik zijn eerste bevestiging ooit was uit Nederland. Als SWL weet ik hoe oninteressant ze je soms vinden.
Ja dan hadden ze het verplichte logboek maar niet moeten afschaffen zal jij nu opmerken.
En ja dan geef ik je gelijk. En toch zou het tof zijn als jij na honderd Italianen en Canadezen ze allemaal netjes logt en bevestigd. Omdat je het van hun ook graag zou zien.
Ik begreep trouwens dat het in sommige landen wel lastig is geworden door diezelfde regelgeving.
En PO Box in Nederland is vandaag de dag ook een luxe waar je een mooie radio van kan kopen.
En als je zoals ik geen lid meer bent van een vereniging met eigen QSL Bureau dan is het knap lastig.
Groet Jan Willem
NL11975