Ben geergerd

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#31 Bericht door PA0ETE »

PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 11:37 Wat een discussie weer.

Sommige Contesters zijn in mijn ogen net wielrenners op de weg: Denken dat de hele weg van hun is en vooral aso gedrag naar overige weggebruikers, luid gekrakeel als ze er langs willen etc.

gewoon negeren.
Maar ik wil wel even aantekenen dat er zowel goede wielrenners zijn als goede contesters. Maar het zijn altijd wel de zwarte schapen die het meeste opvallen.

Laten we de discussie openen bij AT (oude naam voor RDI) voor toegang tot 17 meter voor N. Die band is (net als de andere WARC-banden) sowieso een oase, maar vooral als de contest weer uitbreekt. Hoewel ik ook wel eens verdwaalde geesten op 10 MHz in SSB CQ contest heb horen roepen :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#32 Bericht door PA1AIS »

Ik schrijf ook consequent "sommige", maar dat was bij de oplettende lezers vast al opgevallen.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#33 Bericht door PA1AIS »

PA0CMU schreef: 14 feb 2024, 21:02
PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 17:20 Als je gewoon fiets op een fietspad, moeten ze met geroep er langs. ...
Nogmaals, dat geroep dient een doel namelijk communicatie binnen de groep fietsers over wat er komend of gaande is op de route. Als je daar niet mee bekend bent -en dat zijn er velen- ben je al gauw geneigd te veronderstellen dat het tegen jou als niet-wielrenner op die route gericht is. #misverstand. AR
Echnie....
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#34 Bericht door PA0BAK »

PA0CMU schreef: 14 feb 2024, 21:02 Nogmaals, dat geroep dient een doel namelijk communicatie binnen de groep fietsers over wat er komend of gaande is op de route. Als je daar niet mee bekend bent -en dat zijn er velen- ben je al gauw geneigd te veronderstellen dat het tegen jou als niet-wielrenner op die route gericht is. #misverstand. AR
Op het moment dat wielrenners gaan inhalen, mogen ze niet met 2 naast elkaar fietsen.
Halen ze niet in, dan mogen ze vaak wel met 2 naast elkaar fietsen, maar alleen wanneer daar ruimte voor is.
Helaas hebben vele gewone fietsers slechte ervaringen met groepen wielrenners, die meestal maling hebben aan de Wegen Verkeers Wet.
Richting aangeven komt b.v. niet in hun boekje voor.
Laat ik mijn hond uit, dan moet ik op het fietspad lopen, omdat er geen trottoir is, wielrenners denken dan dat ze voorrang hebben, maar dat hebben ze niet.
Regelmatig worden hier bejaarden door wielrenners gewoon de berm in geduwd, tja, dan krijg je een slechte naam............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

on4avt
Berichten: 1506
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Ben geergerd

#35 Bericht door on4avt »

PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 22:24
PA0CMU schreef: 14 feb 2024, 21:02
PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 17:20 Als je gewoon fiets op een fietspad, moeten ze met geroep er langs. ...
Nogmaals, dat geroep dient een doel namelijk communicatie binnen de groep fietsers over wat er komend of gaande is op de route. Als je daar niet mee bekend bent -en dat zijn er velen- ben je al gauw geneigd te veronderstellen dat het tegen jou als niet-wielrenner op die route gericht is. #misverstand. AR
Echnie....
Bedoeling is dus om zo snel mogelijk doorgang te verkrijgen te koste van alles. Zeer vergelijkbaar met contesters.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Ben geergerd

#36 Bericht door TheoP »

Samengevat, wielrijders zijn net zendamateurs en onder zendamateurs zitten veel wielrijders? :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 549
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Ben geergerd

#37 Bericht door pd1ahm »

TheoP schreef: 15 feb 2024, 10:24 Samengevat, wielrijders zijn net zendamateurs en onder zendamateurs zitten veel wielrijders? :mrgreen:

Theo
IMG_3368.jpeg
IMG_3368.jpeg (71.21 KiB) 397 keer bekeken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#38 Bericht door PA3DAT »

Zo beginnen we met ergernissen over contests, en we eindigen met wielrenners...

Je moet je niet ergeren, dankzij die contests is er tenminste activiteit op de banden en het aantal contesters groeit, de laatste jaren. Ook dankzij die contesten ken ik mensen die CW willen leren.

Dus, wie niet van contesten houdt: maak eens wat mooie verbindingen op 12, 17 of 30 meter! Daar valt dan ook eens wat meer te beleven.

Overigens: DX-pedities zullen ook wel aanleiding tot ergernis geven voor hen die willen ragchewen... Terwijl het zo mooi kan zijn. Kijk eens naar dit internationale team, inmiddels actief vanuit Guyana: https://8r-2024.com/ De jongste is 21 jaar, de oudste pas 26! En ze hebben al jarenlange ervaring als dx-peditioners, ook in cw! Prachtig toch? :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie