Ben geergerd

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Ben geergerd

#16 Bericht door TheoP »

Nee maar als het geen hobby is en je verdient er geen geld aan, maar het is je passie, je grote liefde van je leven?
Dan is het anders, ik zou dan zeggen ga de echte uitdaging aan en ga mee doen aan wedstrijden op de VHF en UHF banden.
Daar kom je deze geschetste dingen niet tegen en zijn zendamateurs mede freaks.
En is er ook nog tijd om gesprekken te voeren :D

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#17 Bericht door PE1PQX »

Ook bij een 'passie' kun je heus denken "nou, dan niet...."
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Ben geergerd

#18 Bericht door TheoP »

Nee je interpreteert niet goed wat ik zeg, ik zeg ga ergens ander heen, waar je je niet gaat ergeren maar blijf bij de korte golf weg.
Laaghangend fruit trekt altijd het fraaiste volk aan :mrgreen:
En hoe gemakkelijker iets is te halen, hoe vreemder het volk.

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#19 Bericht door PE1PQX »

Ik hoorde op (websdr) QO-100 ook al "CQ contest...." dan maar geen activiteiten al daar. Genoeg te beleven op ander vlak.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 418
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#20 Bericht door pa3a »

Tja, contesten is haast per definitie geen eerlijke competitie: locatie en locatie mogelijkheden, little Pistols tegen de giants, etc.

Fair play is de volgende.
De PACC is in NL een strijd tussen NL stations. Fair play is gewenst. Opzettelijk storen, meer dan 400W gebruiken de high power klasse, corrigeren van je log achteraf, zelfspotting, maken van skeds via internet, gebruiken van een websdr, cluster gebruik of andere hulp van buiten in een non-assisted categorie, etc zijn niet fair play in de gewone wedstrijdklassen.

Tja, je kunt er eindeloos over praten 😃
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Ben geergerd

#21 Bericht door TheoP »

Klopt 40 jaar geleden werd er ook al stevig over geklaagd.
Dus de les is, dit willen we zo, anders was het wel veranderd .

Theo

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#22 Bericht door pa3met »

PD5DJ schreef: 11 feb 2024, 09:16 [Wordt tijd dat er beter gelezen gaat worden in posts voordat men gaat reageren.
Want nu komt mijn operating practice aan de orde.
Het wordt steeds gekker. Maar lets go.
Voordat je weer jezelf niet als medeschuldige ziet: lees eens wat je ZELF schrijft. Let op:

"Ik heb tijdens het contesten bij PA6NH en PA6Y ook genoeg gehad dat er ineens iemand CQ gaat roepen waar ik al 3 uur zit te werken.

Oplossing, gewoon doorgaan!, op een gegeven moment is het ook storend voor dat andere station want die krijgt stations door die niet voor hem bedoeld zijn maar voor mij.. wie het langst volhoud die wint gewoon."

Jij bent onderdeel van het probleem. Als je verstandig bent, dan schuif je een stukkie op.

Ik zie het al voor me: jij hebt voorrang, je rijdt dus door. Een verstandig persoon schat in wat het meest verstandig is
(operating practice in de auto).

Met andere woorden: als jij door blijft toeteren, wellicht nog even wat harder brult, ben jij net zo goed het probleem.
Dat niet inzien zegt alles over jou. En dat is geen omgekeerde wereld. Dat s gewoon volwassen zijn.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Ben geergerd

#23 Bericht door TheoP »

Das toch de omgekeerde wereld?
Ik zou zo wie zo niet mee doen, maar das wat anders :mrgreen:
Is wel het probleem totaal opgelost als een ieder dit zou doen.

Theo

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#24 Bericht door PD5DJ »

pa3met schreef: 14 feb 2024, 10:17
PD5DJ schreef: 11 feb 2024, 09:16 [Wordt tijd dat er beter gelezen gaat worden in posts voordat men gaat reageren.
Want nu komt mijn operating practice aan de orde.
Het wordt steeds gekker. Maar lets go.
Voordat je weer jezelf niet als medeschuldige ziet: lees eens wat je ZELF schrijft. Let op:

"Ik heb tijdens het contesten bij PA6NH en PA6Y ook genoeg gehad dat er ineens iemand CQ gaat roepen waar ik al 3 uur zit te werken.

Oplossing, gewoon doorgaan!, op een gegeven moment is het ook storend voor dat andere station want die krijgt stations door die niet voor hem bedoeld zijn maar voor mij.. wie het langst volhoud die wint gewoon."

Jij bent onderdeel van het probleem. Als je verstandig bent, dan schuif je een stukkie op.

Ik zie het al voor me: jij hebt voorrang, je rijdt dus door. Een verstandig persoon schat in wat het meest verstandig is
(operating practice in de auto).

Met andere woorden: als jij door blijft toeteren, wellicht nog even wat harder brult, ben jij net zo goed het probleem.
Dat niet inzien zegt alles over jou. En dat is geen omgekeerde wereld. Dat s gewoon volwassen zijn.
Wat jij suggereert heet: Blaming the Victim
en daar doe ik niet aan mee.

Je bent te lief.

Ik wens je succes op 40m met jouw zienswijze, daar zit iedereen over elkaar heen te werken, en hoor daar nooit geklaag.
Ruimte is daar gewoon beperkt en men weet dat gewoon. Je kan proberen iets op te schuiven maar dat is kansloos.
Daarom zijn er bepaalde mensen binnen de groep die zulke drukke kakofonische banden (kunnen)werken.
Die kunnen prima door alle chaos heen luisteren.

Als ik/wij een frequentie hebben waar we al uren zitten en in een snelle run zitten en daardoor goed loopt ga ik/wij echt niet wijken.

Als iemand besluit om een frequentie te kiezen waar een goed lopend contest station zit te werken, dan moet die de consequenties maar dragen van wat er kan gaan komen.
Dat is gewoon de sport, en heeft totaal maar dan ook totaal niets te maken met volwassen zijn.

Het zou een ander verhaal kunnen zijn als wij weinig werken, en de propagatie veranderd en "wij horen" dat er een ver weg dx station ook op die frequentie zit te werken doordat onze propagatie paden kruizen, dan willen we nog wel eens wat opschuiven.

Het is duidelijk dat iedereen een contest werkt/ervaart op zijn eigen manier en daar mee omgaat, helemaal prima geen probleem mee, lekker blijven doen.


Owja terug te komen op jouw vergelijking qua verkeerssituatie, in dit geval "Keep Your Lane" en iedereen weet waar die aan toe is.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#25 Bericht door PA1AIS »

Wat een discussie weer.

Sommige Contesters zijn in mijn ogen net wielrenners op de weg: Denken dat de hele weg van hun is en vooral aso gedrag naar overige weggebruikers, luid gekrakeel als ze er langs willen etc.

gewoon negeren.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

on4avt
Berichten: 1506
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Ben geergerd

#26 Bericht door on4avt »

PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 11:37 Wat een discussie weer.

Sommige Contesters zijn in mijn ogen net wielrenners op de weg: Denken dat de hele weg van hun is en vooral aso gedrag naar overige weggebruikers, luid gekrakeel als ze er langs willen etc.

gewoon negeren.
Klopt helemaal.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#27 Bericht door PD5DJ »

PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 11:37 Wat een discussie weer.

Sommige Contesters zijn in mijn ogen net wielrenners op de weg: Denken dat de hele weg van hun is en vooral aso gedrag naar overige weggebruikers, luid gekrakeel als ze er langs willen etc.

gewoon negeren.
Nou, precies kort samengevat, dat dus.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PA0CMU
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Ben geergerd

#28 Bericht door PA0CMU »

Foute interpretatie en zo blijft dat misverstand maar bestaan!! Dat 'gekrakeel' is geroep binnen de groep wielrenners om elkaar -van voor naar achter- te waarschuwen voor dreigend gevaar. In dit beschreven voorbeeld dat er andere weggebruikers worden ingehaald. Dat zijn dus géén geluiden van 'Ga opzij wij willen er langs!'
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Ben geergerd

#29 Bericht door PA1AIS »

PA0CMU schreef: 14 feb 2024, 15:31 Foute interpretatie en zo blijft dat misverstand maar bestaan!! Dat 'gekrakeel' is geroep binnen de groep wielrenners om elkaar -van voor naar achter- te waarschuwen voor dreigend gevaar. In dit beschreven voorbeeld dat er andere weggebruikers worden ingehaald. Dat zijn dus géén geluiden van 'Ga opzij wij willen er langs!'
Weinig misvestanden.
Ik kan je 2 voorbeelden noemen hier in de buurt waarbij mensen op de fiets gewoon van het fietspad gereden zijn door dit soort aso's.
1x fietser zwaar gewond
1x fietser lichamelijk letsel

Als je gewoon fiets op een fietspad, moeten ze met geroep er langs. De fiets paden zijn hier hooguit 1,2 meter breed op dijkjes.
On topic maar weer....
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PA0CMU
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Ben geergerd

#30 Bericht door PA0CMU »

PA1AIS schreef: 14 feb 2024, 17:20 Als je gewoon fiets op een fietspad, moeten ze met geroep er langs. ...
Nogmaals, dat geroep dient een doel namelijk communicatie binnen de groep fietsers over wat er komend of gaande is op de route. Als je daar niet mee bekend bent -en dat zijn er velen- ben je al gauw geneigd te veronderstellen dat het tegen jou als niet-wielrenner op die route gericht is. #misverstand. AR
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie