PI2NOS activiteiten

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
PA3ECZ
Berichten: 684
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: PI2NOS activiteiten

#16 Bericht door PA3ECZ »

PD5DJ schreef: 09 jul 2023, 13:30
TheoP schreef: 09 jul 2023, 13:13 ik heb een poosje naar de frequentie 430.125 Mhz geluisterd en dacht echt dat het een 27 MHz praatpaal is. :shock:
Heel veel politie agenten, zonder call, en alarm geluiden en een stem nadoen machine.
En veel gesprekken over dat je niet moet reageren hier op.
Wat ik begrijp is dat er een van de omzetter gebruik wordt gemaakt door mensen, op een wijze wat niet gebruikelijk is voor een omzetter.
Of dit gebruik niet mag of kan, dat weet ik niet, ik hoor veel mensen praten zonder dat er roepletters vermeld worden.
Jammer lijkt me dit wel, want het project is van letterlijk eenzame hoogte.
Opvallend is dat bij het andere project wat er bij in de buurt komt, PI2NON dit apart gebruik niet voorkomt.
Mijn vermoeden is dat diegene die deze aparte geluiden maakt, niet dicht bij een ontvangst antenne van NON zit.

Theo
Van mij mag die paal echt weer offline, die landelijke dekking is echt killing voor de spirit.
Het trekt echt alleen maar ongedierte aan. en totaal geen reclame voor het zendamateurisme.
Iedere keer als ik over die frequentie draai, staan mijn nekharen binnen een minuut alweer overeind.

Het idee is leuk, maar valt niet te handhaven.

Het zou mijn niets verbazen als eerdaags de stekker er weer uit moet van het AT.
Het werkt enorm veel gepiraat in de hand.
AT is er niet meer, het is nu RDI (Rijksinspectie Digitale Infrastructuur)
En hebben die nog wel tijd voor controlé, als ik hier op de LPD QRG luister, dan mogen ze hier ook nog wel eens actief worden.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#17 Bericht door PE1PQX »

PD5DJ schreef: 09 jul 2023, 13:30
Van mij mag die paal echt weer offline, die landelijke dekking is echt killing voor de spirit.
Het trekt echt alleen maar ongedierte aan. en totaal geen reclame voor het zendamateurisme.
Iedere keer als ik over die frequentie draai, staan mijn nekharen binnen een minuut alweer overeind.

Het idee is leuk, maar valt niet te handhaven.

Het zou mijn niets verbazen als eerdaags de stekker er weer uit moet van het AT.
Het werkt enorm veel gepiraat in de hand.
Het resultaat is vergelijkbaar (grote dekking in den lande) maar op NON gedraagt zich wel naar behoren, waarom dan op NOS niet?
Leg dat eens uit AUB?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#18 Bericht door PD5DJ »

PE1PQX schreef: 09 jul 2023, 14:21 Het resultaat is vergelijkbaar (grote dekking in den lande) maar op NON gedraagt zich wel naar behoren, waarom dan op NOS niet?
Leg dat eens uit AUB?
Geen idee, is niet mijn regio, die ontvang ik ook niet of nauwelijks. dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.

Ik denk dat het meer te maken heeft dat die paal zo veel dekking heeft.
En je die bamifoons voor een appel en een ei kunt aanschaffen op het net.
Leuk voor onder elkaar kletsen.. tot daar aan toe.. maar er komt altijd: "wat kun je er nog meer mee doen".
En het mooie is,, het kan allemaal anoniem. alles bij elkaar heeft het dus een gigantische magneet werking zo'n paal.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: PI2NOS activiteiten

#19 Bericht door pe1rxq »

Ik ben bang dat 'bamifoons' de schuld geven niks op gaat lossen.
Het zijn de operators van de portofoons die het probleem veroorzaken.
En dan bedoel ik niet alleen de overduidelijke herrischoppers, maar vooral de zelf-benoemde politieagenten die op de meest debiele manier op zoiets moeten reageren.

En als het AT (of hoe ze deze week ook heten) werkelijk alle mistanden zou opsporen, dan zul je zien dat er akkelig veel registraties moeten worden ingetrokken.
De gehele zendamateur gemeenschap zou best wel eens wat vaker in de spiegel mogen kijken.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PI2NOS activiteiten

#20 Bericht door TheoP »

PE1PQX schreef: 09 jul 2023, 14:21 waarom dan op NOS niet?
Leg dat eens uit AUB?
Uitleggen kan ik niet, en wil ik ook niet, daarvoor zul je eerst een gedegen onderzoek moeten doen in de gebruikers profielen.
En daar weer allerlei gradaties op los laten, zoals welk beroep, hoe is de jeugd verlopen en meer van deze dingen.
Maar gezien de gesprekken die over de verstoorder gaan, en de naar mijn idee zinloze gesprekken over een opvoed element als negeren.
Plus het, naar mijn idee dus, interessante deel van de gebruikers, de politie agenten die een ander gaan wijzen op wat ze zelf fout doen.
Dit type zie je trouwens vaker opduiken bij zendamateurs, waarom is mij niet helder.
Dan denk ik dat als dit verkeer eruit gehaald wordt, de gesprekken op hetzelfde niveau liggen als op NON.
Want daar kan ook een boom opgezet worden over techniek, hoe een draad is te zetten aan een stekker :)
Waar ik niet aan wil is, ook al gehoord op NON, dat de ene bevolking deel veel netter is dan "die" in het westen.
Dit gezien het gemak waarmee trekker bezitters denken hun zin door te voeren, geloof ik dat dus niet :D

Theo

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#21 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1rxq schreef: 09 jul 2023, 16:40 Ik ben bang dat 'bamifoons' de schuld geven niks op gaat lossen.
Het zijn de operators van de portofoons die het probleem veroorzaken.
En dan bedoel ik niet alleen de overduidelijke herrischoppers, maar vooral de zelf-benoemde politieagenten die op de meest debiele manier op zoiets moeten reageren.

En als het AT (of hoe ze deze week ook heten) werkelijk alle mistanden zou opsporen, dan zul je zien dat er akkelig veel registraties moeten worden ingetrokken.
De gehele zendamateur gemeenschap zou best wel eens wat vaker in de spiegel mogen kijken.

Zo is het maar net !!!!
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD3JH
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2014, 19:45
Roepletters: PD3JH
Locatie: Goor

Re: PI2NOS activiteiten

#22 Bericht door PD3JH »

TheoP schreef: 09 jul 2023, 16:45
PE1PQX schreef: 09 jul 2023, 14:21 waarom dan op NOS niet?
Leg dat eens uit AUB?
Uitleggen kan ik niet, en wil ik ook niet, daarvoor zul je eerst een gedegen onderzoek moeten doen in de gebruikers profielen.
En daar weer allerlei gradaties op los laten, zoals welk beroep, hoe is de jeugd verlopen en meer van deze dingen.
Maar gezien de gesprekken die over de verstoorder gaan, en de naar mijn idee zinloze gesprekken over een opvoed element als negeren.
Plus het, naar mijn idee dus, interessante deel van de gebruikers, de politie agenten die een ander gaan wijzen op wat ze zelf fout doen.
Dit type zie je trouwens vaker opduiken bij zendamateurs, waarom is mij niet helder.
Dan denk ik dat als dit verkeer eruit gehaald wordt, de gesprekken op hetzelfde niveau liggen als op NON.
Want daar kan ook een boom opgezet worden over techniek, hoe een draad is te zetten aan een stekker :)
Waar ik niet aan wil is, ook al gehoord op NON, dat de ene bevolking deel veel netter is dan "die" in het westen.
Dit gezien het gemak waarmee trekker bezitters denken hun zin door te voeren, geloof ik dat dus niet :D

Theo
Je doet er zelf nu ook aan mee om mensen in het noorden en oosten een stempel op te drukken, ze hebben niet allemaal een trekker en zijn niet allemaal domme boeren.
73, Johan PD3JH

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PI2NOS activiteiten

#23 Bericht door TheoP »

Je leest niet wat ik daarover zeg, jammer.
En bdw het zijn feiten geen waarde oordeel over het geestelijk vermogen van de bezitters van trekkers.

Theo

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#24 Bericht door PA2RU »

PE1PQX schreef: 09 jul 2023, 14:21

Het resultaat is vergelijkbaar (grote dekking in den lande) maar op NON gedraagt zich wel naar behoren, waarom dan op NOS niet?
Leg dat eens uit AUB?
Ik wil niet discriminerend overkomen , maar ik heb sterk de indruk dat het grootste gros wat op NOS huist van een ander soort allooi is dan wat je op NON aantreft : uitzonderingen zijn er ook maar die lijken dun bezaaid.

Los daarvan vind ik PI2NOS technisch gezien een (letterlijk ;) ) hoogstaand project , maar anderzijds een doodsteek voor de kleinere repeaters.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: PI2NOS activiteiten

#25 Bericht door pe1rea »

Ik heb weinig keuze, ik kan hiervandaan NON niet bereiken.
Maar er is een reden dat ik zeer weinig op NOS zit....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PI2NOS activiteiten

#26 Bericht door TheoP »

Ik dacht dat ik vanaf de camping Kolibrie net NON kon werken.
Maar kan zijn dat ik dat Julianadorp verward.
Wordt ook een dagje ouder :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#27 Bericht door Juul - PE0GJG »

Wellicht een "domme" vraag. Maar wat is "NON?"
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PI2NOS activiteiten

#28 Bericht door TheoP »

NON is de tegenhanger van NOS Juul, denk ook bij jouw te werken op 430.275
Het is een phone repeater met flinke dekking, bestaande uit heel veel kleine zend ontvangst plekken, verspreid door het Noorden v/h land.

Theo

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PI2NOS activiteiten

#29 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef: 13 jul 2023, 08:59 Wellicht een "domme" vraag. Maar wat is "NON?"
Zie www.coversity.nl
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: PI2NOS activiteiten

#30 Bericht door pe1rea »

TheoP schreef: 12 jul 2023, 21:39 Ik dacht dat ik vanaf de camping Kolibrie net NON kon werken.
Maar kan zijn dat ik dat Julianadorp verward.
Wordt ook een dagje ouder :mrgreen:

Theo
Ik moet eea nog eens aanpassen, ik leef niet meer in een stenen woning, maar op een stalen schip....
Warmenhuizen met de Kolibrie in de nabijheid is dus niet meer mijn standplaats.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie