PAFF weekend in Nunspeet 25/27 september.

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

PAFF weekend in Nunspeet 25/27 september.

#1 Bericht door PA9CW »

Afgelopen weekend heb ik vier parken geactiveerd. Te weten PAFF-0033, PAFF-0066, PAFF-0191 en PAFF-0192.
Ik ben vanuit Oosterhout op de fiets naar de camping "de Tol" in Nunspeet gegaan. Dat was ca. 125 km fietsen. Op zaterdag heb ik als eerste PAFF-0033 geactiveerd. Ik was daar eind van de dag. Dus ik was benieuwd hoe het liep kwa aanbod. Zeker gezien mijn QRP station. Het ging in het begin niet echt bijster vlot. Maar rond halfzeven was er opeens een opleving en kwam ik vrij snel aan de benodigde verbindingen.
Zondagochtend ben ik naar de vogelkijkhut Rietland Elburg gegaan. Dat is, volgens mij, een van de weinige plekken om een geldige activatie te doen. De rest van PAFF-0191 ligt volgens mij alleen maar in het water. Dus deze vogelkijkhut is een ideale plek, en bovendien een hele mooie rustige plek. Je kan er mooi droog staan, mocht het regenen. Af en toe even wat bezoek gehad van vogelspotters. Die gelukkig geen vragen stelden. Want dat verstoort natuurlijk het vogel-spotten. Hier ging het kwa QSO rate iets beter.
Na deze activatie naar de camping gefietst om wat te eten en de accu’s op te laden. Daarna na PAFF-0066 gegaan. Het was ondertussen al wat later. Hier heb ik in het bos mijn station opgezet. In het begin weinig aanbod, maar na een opleving kreeg ik weer wat meer aanbod. Op het RBN was goed te zien dat mijn signalen af en toe flinke uitschietsers hadden. Soms wel 5 a 10 dB meer of minder. Na de voldoende verbindingen ben ik naar de camping gefietst.
Na het eten heb ik ’s avonds vanaf de camping PAFF-0192 geactiveerd. Ik heb tot een uurtje of negen ’s avonds geroepen. Na ongeveer 20 QSO’s de zaak opgeruimd. Het was wel een aparte ervaring dat er toch nog chasers zijn, zo laat. De volgende ochtend vanaf acht uur, heb ik de resterende verbindingen gemaakt. Dat ging redelijk snel. Dus ook dit park succesvol geactiveerd. Daarna om tien uur op de fiets terug naar Oosterhout. Helaas wind tegen en de laatste twee uur flinke regen. Maar een voldaan weekend. En wederom een “groene" activatie.

In totaal 183 QSO's gemaakt met de KX3 - QRP - CW - HyEndFed 40/20/10 - NiMH accu 12V 4200 mAh - GPD 7" laptop.


youtu.be/D6PJdroEOGo
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: PAFF weekend in Nunspeet 25/27 september.

#2 Bericht door PA0BAK »

Petje af !
Zelf ben ik nog aan het kijken, of ik mogelijk iets kan gaan doen volgend jaar met PAFF, of POTA............
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: PAFF weekend in Nunspeet 25/27 september.

#3 Bericht door Gert_PA2LO »

Mooie activatie weer Tonnie.
De rest van PAFF-0191 ligt volgens mij alleen maar in het water.
Er zijn meer plekken waar je PAFF-0191 op het land kan activeren. Zie o.a. https://a03.veron.nl/opnieuw-flora-en-f ... -de-regio/

73,
Gert

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: PAFF weekend in Nunspeet 25/27 september.

#4 Bericht door PA9CW »

Gert,

Dat is ook een mooie plek.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Plaats reactie