Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

#16 Bericht door on4avt »

pc1mb schreef:Nou, verwijs die Canadees maar niet naar dit forum dan.

Het enige wat hij leest is eindeloos gemelk over 51 5 1 5,1 5.1 mHz MHz MHZ kHz... Terwijl er nergens twijfel mogelijk is waar het over gaat.

Soms moet je iemand gewoon eens gunnen dat hij misschien niet zo precies is als jij. Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt.
Nu bedankt iedereen. Het was weer eens leuk om een pak Nederlanders met lange tenen over mij heen te krijgen. Ik had toch al gezegd dat ik het niet meer ging doen! Moet je dan erover doorbomen?Wie is dan de melker?
Ik stop ermee, zinloos totaal . Als je daar al over valt, wat heb je dan nog te doen ?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

#17 Bericht door PA3DJS »

@ON4AVT:
Nu heb je een iets mindere ervaring met het forum opgedaan, maar dit forurm is voor velen leuk, leerzaam en een bron van informatie en inspiratie. Als we allemaal stoppen, is het snel met het forum gedaan.

Kortom, stop er niet mee maar blijf gewoon komen en bijdragen leveren!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

#18 Bericht door PA3DAT »

on4avt schreef:Het is 5. 111 MHZ,niet 5111 mhz
Willy, wat mensen uitlokt is dat je in één regeltje iets gaat verbeteren, maar dat je daarbij drie fouten maakt!
Wanneer je iets verbetert moet je het wel GOED doen, anders leren we er niets van... :wink:

Fout 1: 5. 111 is raar, waarvoor dient die spatie erin?

Fout 2: 5.111 = 5111 want de punt is slechts een leesteken, geen komma! Het moet dus zijn 5,111 MHz of 5.111 KHz.

Fout 3: je verbetert mhz in MHZ. De correcte schrijfwijze is echter MHz. De afkorting van Herz is Hz.

Tot zover mijn bijdrage, ik stop er nu mee. Dit wordt teveel off-topic.
En ik heb al eerder gesteld: wanneer iemand iets ten goede verbetert, neem het dan voor kennisgeving aan en maak er verder geen discussie van!
Maar ja, als iemand het foutief verbetert, wat moet je dan? :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

#19 Bericht door PH2X »

Nou, ik bedenk me voortaan wel drie keer voor ik weer eens een bericht over een nieuw onderwerp plaats op dit forum. Ik heb het geweten hoor.

Bedankt PA3DAT voor de heldere uitleg hoe een en ander zit.

Ik wil nog wel even iets zeggen over onderstaande quote, want die laatste opmerking is mij niet ontgaan:
pa3kc schreef:Als je het als 5111 schrijft en het betreft HF dan zet je er of Khz achter of KC, of Khz, of Kc of hoe je het ook wil schrijven er achter.

5111Mhz is 5.1Ghz inderdaad.

Het is geen muggenzifterij.

Als amateur met registratie hoor je dit te weten.

Je bent toch wel echt een amateur met registratie @PF1X? :D
Waar komt het vandaan zo’n opmerking te plaatsen? Waar reageer je op? Gaat het echt om het missen van de komma in 5111? Of gaat het om het feit dat ik de diverse OTHR-geluiden niet ken? Of is het iets anders? Het komt namelijk nogal kleinerend over om aan iemands licentie te twijfelen. Lees nog eens goed na wie wat schreef (de posts voor jouw post) en kijk dan nog even naar je reactie. Overigens het woord 'muggenzifterij' heb ik niet gebruikt. Ik kan er echt niet bij dat je zoiets als reactie plaatst. En achteraf blijkt mijn schrijfwijze niet eens fout, volgens uitleg PA3DAT.
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Vreemd geluidsfragment te horen geweest op 5111

#20 Bericht door pc1mb »

Ach, laat ze maar mopperen. Ieder ander weet wat je bedoelt, niets aan de hand!

Plaats reactie