Luitjes..
We hebben het plan om dit jaar naar Kroatie te gaan...
Plan is om weer wat spulletjes mee te nemen om de contacten met het thuisfront te kunnen onderhouden..
Kan dat daar ongestraft zoals in Frankrijk , Oostenrijk en Denemarken of moet ik dat ergens aanvragen?
We blijven er hooguit 14 dagen en reizen door DL , OE en S5 land naar de eindbestemming..
Vakantie in 9A-land
- PA2RU
- Roepletters: PA2RU
- Contacteer:
Vakantie in 9A-land
73 René PA2RU
- pe2aab
- Moderator
- Roepletters: PE2AAB
- Contacteer:
Re: Vakantie in 9A-land
Ik kijk dan vaak in de CEPT 'bijbel' van de Duitse DARC.
https://files.darc.de/index.php/s/CKT38kZP6miK7xf
Daar staat bij Kroatië (Croatia); T/R 61-01 implemented (dat is dus de HAREC). Call sign die je moet gebruiken is 9A/PA2RU
"T/R 61-01 implemented" betekent dat een land de CEPT-aanbeveling heeft aangenomen, waardoor radioamateurs met een geldige vergunning uit andere deelnemende landen (zoals een HAREC of FULL vergunning) tijdelijk zonder extra administratie mogen uitzenden. Het regelt de wederzijdse erkenning van zendlicenties binnen de CEPT-landen.
Je vindt dan ook meteen een tabel met gealloceerde frequentiebanden en bijbehorende vermogens.
Overigens wordt een Novice licentie in Kroatië ook geaccepteerd met wat aangepaste frequentiebanden en vermogens.
https://files.darc.de/index.php/s/CKT38kZP6miK7xf
Daar staat bij Kroatië (Croatia); T/R 61-01 implemented (dat is dus de HAREC). Call sign die je moet gebruiken is 9A/PA2RU
"T/R 61-01 implemented" betekent dat een land de CEPT-aanbeveling heeft aangenomen, waardoor radioamateurs met een geldige vergunning uit andere deelnemende landen (zoals een HAREC of FULL vergunning) tijdelijk zonder extra administratie mogen uitzenden. Het regelt de wederzijdse erkenning van zendlicenties binnen de CEPT-landen.
Je vindt dan ook meteen een tabel met gealloceerde frequentiebanden en bijbehorende vermogens.
Overigens wordt een Novice licentie in Kroatië ook geaccepteerd met wat aangepaste frequentiebanden en vermogens.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
- pe2aab
- Moderator
- Roepletters: PE2AAB
- Contacteer:
Fijne vakantie alvast! Nooit geweest. Lijkt me een prachtig land. Ook maar eens een keertje op het lijstje zetten 
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
- PA2RU
- Roepletters: PA2RU
- Contacteer:
Wij zijn er ook nog nooit geweest en van horen zeggen moet het zeker een mooi land zijn..
Plan is dat we in de omgeving van Porec aan de Adriatische kust bivakkeren dus we gaan het meemaken
73 René PA2RU
- Laurens PD9X
- Roepletters: PD9X
- Contacteer:
Bekend terrein, we zijn al 2x eerder naar Istrië geweest, (Umag en Rovinj) dit jaar zakken we af naar Zadar.
Ik kan je nog wel wat tips geven
Zelf geen radio mee gehad. Ik werk remote, dus heb het altijd en overal bij de hand.
Als je in Poreć rijdt, kom je ongetwijfeld het station van 9A1P tegen.
Deze foto maakte ik onderweg
Ik kan je nog wel wat tips geven
Zelf geen radio mee gehad. Ik werk remote, dus heb het altijd en overal bij de hand.
Deze foto maakte ik onderweg
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
ah dat verklaart het signaal wel van 'm ja.Laurens PD9X schreef: ↑04 feb 2026, 16:30
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100