Dit jaar laatste DvdRA??

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#46 Bericht door Charles_ »

PH2LB schreef: 27 nov 2023, 14:16Als spoorwegmodelbouw liefhebber kom ik er nog wel eens (en dan ook nog met het OV).
Hey, hier ook eentje. Alhoewel, wegens ruimtegebrek is alles in stapelbakken opgeborgen...
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#47 Bericht door PA3FBO »

Verhuisplannen en vroeg-pensioen op komst. Daarna ga ik wel weer bouwen. Naast Roco Fleischman en andere 2-rail gelijkstroom spul, ook nog Marklin als nalatenschap van mijn vader.

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#48 Bericht door PH4CK »

Juul - PE0GJG schreef: 27 nov 2023, 20:44
PH4CK schreef: 26 nov 2023, 21:21 daar werd het zo`n 30 jaar geleden ook gehouden.
Is nu meer een theater met weinig vrije vloer ruimte.
Hé Erik,

Tijdje niet geweest zeker?
Dat klopt Juul, zal zo`n 10 jaar geleden geweest zijn maar ik heb op hun site de plattegronden van de zalen bekeken en kwam daardoor tot die conclusie.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#49 Bericht door PH2LB »

Charles_ schreef: 27 nov 2023, 21:07
PH2LB schreef: 27 nov 2023, 14:16Als spoorwegmodelbouw liefhebber kom ik er nog wel eens (en dan ook nog met het OV).
Hey, hier ook eentje. Alhoewel, wegens ruimtegebrek is alles in stapelbakken opgeborgen...
Omdat ik meer een bouwer dan een rijder ben, heb ik afgelopen jaren de verzameling behoorlijk uitgedund en het meeste verkocht/weggedaan. Enkele echte zelfbouw creaties en renovatie projecten waar ik wel een emotionele verbinding me heb, heb ik gehouden en zijn ook in een stapelbak opgeborgen of staan tentoon gesteld in mijn vitrine kast in de woonkamer (zie: https://www.ph2lb.nl/blog/index.php?page=modelbouw).

Maar aan treinen geen gebrek in dit huishouden, we hebben nog steeds een tuin baan (LGB 1:22.5) en mijn zoon, schoon-zoon en vader zijn echte modelspoorders. Dus regelmatig wordt er nog geknutseld, gerepareerd of nieuwe ontwerpen gemaakt. :lol:
PA3FBO schreef: 27 nov 2023, 21:10 Verhuisplannen en vroeg-pensioen op komst. Daarna ga ik wel weer bouwen. Naast Roco Fleischman en andere 2-rail gelijkstroom spul, ook nog Marklin als nalatenschap van mijn vader.
Uit gesprekken die ik gehad heb met andere zendamateurs, is dat veel daarvan ook iets met modelspoor hebben. Vaak in het combinatie van bouwen en knutselen en sommige die volledig op gaan in het digitale aansturen. Dus bovenstaande reacties verbazen me niks :D
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#50 Bericht door PA3FBO »

Na de WC-rol-radio uit "spelen met radio" begon mijn electronica "loopbaan" met het laten rijden van een Rivarossi loc op een Marklin baan m.b.v. selenium gelijkrichters en een omkeer relais (ging niet geweldig, sleepcontact duwde het draaistel omhoog, draaicirkel van de loc te groot e.d.). Daarna een wisselstraat met diodes uitgevoerd waarbij ik het spoor koos en de wissels gingen dan in de juiste stand (of dat was de bedoeling, Marklin wissels met enkelfasig gelijkgerichte wisselspanning spanning aansturen was wat problematisch).

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#51 Bericht door PA3FBO »

@PH2LB bewondering voor het werk, petje af.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#52 Bericht door PA0ETE »

Juul - PE0GJG schreef: 27 nov 2023, 20:42
PA0ETE schreef: 26 nov 2023, 22:28
Juul - PE0GJG schreef: 26 nov 2023, 20:33 En dn hebben we ook nog De Meerpaal in Dronten. Erg centraal in het land. En in Dronten is het vrij parkeren............................


https://www.meerpaal.nl/zakelijk/beurzen/
Dronten is niet fijn met het OV. Tenminste dat was destijds zo. Of ben ik nou in de war met de Flevohof?
Sinds vele jaren kun je Dronten met de rein bereiken. Er is een mooi station. Je bent in de war met de Flevohof bestaaat al heel lamg niet meer. Is nu min of meer Walibi.
i
Sinds 2012. Ik ben er daarvoor voor het laatst gweest, maar ik schreef al 'destijds'. Maar inderdaad.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0LPS
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:49
Locatie: Dieren bij Arnhem

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#53 Bericht door PA0LPS »

Op de Dag van de Radioamateur was het leger vrij prominent aanwezig (voor werving en selectie).

Misschien een idee om te vragen of deze organisatie wellicht ruimte ter beschikking kan stellen?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Bert, lid van Veron, afdeling Amersfoort.
Examen gedaan (Techniek + Voorschriften) in 1973 en Morse in 1980.

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#54 Bericht door Roy pd8rw »

PA0LPS schreef: 08 dec 2023, 12:17 Op de Dag van de Radioamateur was het leger vrij prominent aanwezig (voor werving en selectie).

Misschien een idee om te vragen of deze organisatie wellicht ruimte ter beschikking kan stellen?
Dat is een zeer goed idee !
Ik kwam nog welleens op diverse kazernes , daar zijn wellicht mogelijkheden.
Ook zijn er op verschillende kazernes goede voorzieningen om bv lezingen te geven en bij te wonen

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#55 Bericht door PA4WK »

Idd, een goed idee, er zijn wel meer verbintenissen tussen Min-def en Hamradio
https://www.vrza.nl/wp/2023/12/02/ham-m ... ry-part-2/
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#56 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Leuk de initiatieven. Volgens mij kom je niet zomaar op een Defensieterrein. De accommodatie zal er dan ook buiten moeten liggen.

Het wordt mij steeds duidelijker dat het niet alleen om ruimte gaat. Ook vrijwilligers die zich deze dag willen inzetten.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#57 Bericht door PA4WK »

Natuurlijk kom je niet zomaar binnen op een defensie terrein, maar niet geschoten is altijd mis, als je vraagt sta je soms te kijken wat mogelijk is, ook bij defensie. Bij open dagen die regelmatig georganiseerd worden lopen er ook heel veel burgers rond, ja je zult langs de wacht moeten om je ID te tonen, ze willen wel weten wie ze binnen laten natuurlijk.
Hoe kom je erbij dat het om een gebrek aan vrijwilligers zou gaan, daar heb ik niets over gehoord of gelezen, of gaat zo'n hulpvraag alleen naar VERON leden?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#58 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4WK schreef: 09 dec 2023, 14:46 Hoe kom je erbij dat het om een gebrek aan vrijwilligers zou gaan, daar heb ik niets over gehoord of gelezen, of gaat zo'n hulpvraag alleen naar VERON leden?
DvRA wordt vanuit de VERON georganiseerd. Ik heb begrepen dat het heel moeilijk was om vrijwilligers te krijgen voor een evenement als dit.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Roy pd8rw
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#59 Bericht door Roy pd8rw »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 09 dec 2023, 20:17
PA4WK schreef: 09 dec 2023, 14:46 Hoe kom je erbij dat het om een gebrek aan vrijwilligers zou gaan, daar heb ik niets over gehoord of gelezen, of gaat zo'n hulpvraag alleen naar VERON leden?
DvRA wordt vanuit de VERON georganiseerd. Ik heb begrepen dat het heel moeilijk was om vrijwilligers te krijgen voor een evenement als dit.
Kan me de verzoeken om te komen helpen niet herinneren, en dat is niet omdat ik er geen actieve herinnering aan heb .

T zal misschien in de electron hebben gestaan ?
Dan hebben ik en vele andere het iig niet opgemerkt laat staan dat er op gereageerd is .

Er is nog bijna een jaar om tot een oplossing inclusief werving van vrijwilligers te komen

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Dit jaar laatste DvdRA??

#60 Bericht door PE1PQX »

Hoofdstuk vrijwilligers is overal een issue, niet alleen in de amateurwereld.

Ook in de zorg wordt er steeds meer geleund op vrijwilligers, die zie ik her-en-der ook genoeg.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie