interesseonderzoek Veron.

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#16 Bericht door PH7R »

PA3DAT schreef: Omdat de leesvaardigheid van jongeren hard achteruit gaat, zoals ook het aantal laaggeletterden hand over hand toeneemt. Of is dit een kip/ei-vraag?
Voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=HMpgCS- ... XCommander :lol:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#17 Bericht door PA0LMD »

Ik ontving de email m.b.t. interesseonderzoek vannacht rond 02.00 uur.
Meten is (z)weten

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: interesseonderzoek Veron.

#18 Bericht door deg1er »

Et discite schreef:
PA3DAT schreef: En zeg nou eerlijk, in deze digitale tijden met internet, gratis videobellen via WhatsApp, Instagram. Wie gaat er nu nog een studie doen om een machtiging te halen? Radio is voor jongeren waarschijnlijk nét zo spannend als postzegels verzamelen. En de enkeling die het wél doet wordt meteen op het schild gehesen: we hebben er weer één! Feest! Helemaal als het een meisje is, het lijkt wel of dat extra punten oplevert. :D
Het kan ook anders, geef iedereen met bijv mbo/hbo/wo (electrotechniek) bij afstuderen N-licentie. Het merendeel van de amateurs koopt/gebruikt kant-en-klaar apparatuur tegenwoordig. 50 Jaar terug was er misschien nog een rechtvaardiging ivm zelfbouw. Er wordt tegenwoordig meer storing veroorzaakt door foutief gemonteerde zonnepanelen dan een radio amateur met (25/100W) IC7300 en kant-en-klare end-fed.
en onze nieuwkomers een gratis icom 7300 erbij bij inburgeren en iedereen een rijbewijs bij behaalden fietsdiploma sommigen krijgen al genoeg cadeau lijkt mij bv bij en
machtiging :lol:

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#19 Bericht door PH7R »

deg1er schreef:en onze nieuwkomers een gratis icom 7300 erbij bij inburgeren en iedereen een rijbewijs bij behaalden fietsdiploma sommigen krijgen al genoeg cadeau lijkt mij bv bij en
machtiging :lol:
Tsja je kunt alles op deze wijze belachelijk maken. Het gaat er oa om hoe wek je interesse en zorg je voor aanwas bij jongeren.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#20 Bericht door PA0AA »

Et discite schreef:
deg1er schreef:........... en iedereen een rijbewijs bij behaalden fietsdiploma ................. :lol:
[off-topic]
Heel vroeger kreeg je een AM rijbewijs ( brommer ) als je voor een willekeurig ander rijbewijs slaagde. Kennelijk is dat nu niet meer zo.
Enige tijd geleden slaagde mijn zwager voor z'n T-rijbewijs, en hij mag nu wel een trekker met 40 ton zand besturen, maar mag niet rijden op een of ander lullig brommertje.... :evil:
[/off-topic]
Dus met dat 'cadeau krijgen' valt het op dit moment best wel tegen............ :x
73, Ruben, PA0AA
Laatst gewijzigd door PA0AA op 01 jan 2021, 19:04, 5 keer totaal gewijzigd.

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: interesseonderzoek Veron.

#21 Bericht door deg1er »

daar heb je de cb voor :wink: is free

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#22 Bericht door PH7R »

deg1er schreef:daar heb je de cb voor :wink: is free
:mrgreen: Top over 25 jaar zit iedereen op CB en worden de amateur banden door AT toegewezen aan CB gebruikers met 1 band voor N-F.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: interesseonderzoek Veron.

#23 Bericht door deg1er »

Et discite schreef:
deg1er schreef:daar heb je de cb voor :wink: is free
:mrgreen: Top over 25 jaar zit iedereen op CB en worden de amateur banden door AT toegewezen aan CB gebruikers met 1 band voor N-F.


nee cb word / is al de vuilnisbak van de ether met de storingen en wij zijn de volgende er word steeds minder gehandhaafd dus sterft vanzelf uit
maar het ging hier om interesseonderzoek Veron.

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: interesseonderzoek Veron.

#24 Bericht door deg1er »

PA0AA schreef:
Et discite schreef:
deg1er schreef:........... en iedereen een rijbewijs bij behaalden fietsdiploma ................. :lol:
[off-topic]
Heel vroeger kreeg je een AM rijbewijs ( brommer ) als je voor een willekeurig ander rijbewijs slaagde. Kennelijk is dat nu niet meer zo.
Enige tijd geleden slaagde mijn zwager voor z'n T-rijbewijs, en hij mag nu wel een trekker met 40 ton zand besturen, maar mag niet rijden op een of ander lullig brommertje.... :evil:
[/off-topic]
Dus met dat 'cadeau krijgen' valt het op dit moment best wel tegen............ :x
73, Ruben, PA0AA
ik heb begrepen dat als jeje rijbewijs heb en moet verlengen je hem er gratis bij krijg momenteel :wink:

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: interesseonderzoek Veron.

#25 Bericht door pe1rea »

Ik heb het onderzoek gekregen.
Ik ben (nog) lid van zowel de Veron als de VRZA.
Welke vd twee lees ik?
De Electron, waarom?
Omdat die op papier komt, die ander vergeet ik altijd te downloaden en bovendien vind het heel vervelend als ik permanent een pc moet starten als ik even het blad wil lezen.
Ergo, de laatste 3 a 4 jaar heb ik het VRZA blad niet meer gelezen.
Bovendien vond ik de enquête nogal wat opties missen in het verhaal met alleen ja/nee op sommige vragen.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#26 Bericht door PA3DAT »

+1

Het gaat mij net zo Jinny. Als ik afgelopen jaar 2 of 3 CQPA's heb gelezen is het veel...
De Electron (en de Funkamateur) grijp ik meteen wanneer ze op de mat liggen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 972
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#27 Bericht door PA0BAK »

pe1rea schreef:de laatste 3 a 4 jaar heb ik het VRZA blad niet meer gelezen.
PA3DAT schreef:Als ik afgelopen jaar 2 of 3 CQPA's heb gelezen is het veel...
Jammer, CQPA lees ik altijd, maar Electron krijg ik niet :mrgreen:
Over smaak valt niet te twisten..................
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: interesseonderzoek Veron.

#28 Bericht door pe1rea »

Even ter verduidelijking, ik heb de papieren VRZA altijd met plezier gelezen, maar niet op de mat is dan iets van het vergankelijke net en een pc/laptop opstarten om een blad te gaan lezen.
Dat doe ik dus niet.
Dat schiet erbij in, en komt er dan niet meer van
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: interesseonderzoek Veron.

#29 Bericht door PC1TK »

leuke discussie over papieren of digitale en het hopeloos ouderwetse gedoe .. VRZA voorzitter vertelde op een van onze bijeenkomsten dat ze heel veel leden verloren. Omdat ze naar een digitale clubblad gingen ! En daar van nog nooit hersteld zijn . En bij ons zijn het juiste de jongere leden die een gewoon blad in huis willen . En ik had juist gedacht dat die liever een digitale willen .

Komt om dat je als 50iger niet meer in de jongere wereld thuis bent .Veel van mijn generatie denken nog steeds dat Lp's uit zijn en cassettebandjes echt niet meer gebruikt worden . EN ! Papieren uitgaves van kranten en tijdschriften bij de jongere garantie uit is . Je hebt groepen mensen van alle leeftijden die om milieureden geen papieren uitgaves meer wil hebben .

Maar veel van die ouderwetse geluidsdragers maar ook dingen zo als een gewoon clubblad , zijn juist weer in ..
En als je dat te horen krijgt van een groepje studenten .. ga ik als mid50tiger daar ook niet op in !
Zo wie zo verbaast over de gemiddelde leeftijd tijdens de laatste cursussen. En hun mening over bv een clubblad .

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#30 Bericht door PA3HMP »

Et discite schreef:
PA3DAT schreef: En zeg nou eerlijk, in deze digitale tijden met internet, gratis videobellen via WhatsApp, Instagram. Wie gaat er nu nog een studie doen om een machtiging te halen? Radio is voor jongeren waarschijnlijk nét zo spannend als postzegels verzamelen. En de enkeling die het wél doet wordt meteen op het schild gehesen: we hebben er weer één! Feest! Helemaal als het een meisje is, het lijkt wel of dat extra punten oplevert. :D
Het kan ook anders, geef iedereen met bijv mbo/hbo/wo (electrotechniek) bij afstuderen N-licentie. Het merendeel van de amateurs koopt/gebruikt kant-en-klaar apparatuur tegenwoordig. 50 Jaar terug was er misschien nog een rechtvaardiging ivm zelfbouw. Er wordt tegenwoordig meer storing veroorzaakt door foutief gemonteerde zonnepanelen dan een radio amateur met (25/100W) IC7300 en kant-en-klare end-fed.
onzin, je hebt naast de techniek ook zaken als machtigingsvoorwaarden, wil je een licentie dan doe je er maar moeite voor.

Plaats reactie