interesseonderzoek Veron.

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PE1RTC
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: interesseonderzoek Veron.

#46 Bericht door PE1RTC »

Wat een gezeur over een enquete.
Waar draait het om? Dat er in de huidige wereld nog een belangenbehartiger is voor je mooie hobby!
Storing door zonnepanelen, dimmers, led lampjes, niemand, LEES NIEMAND, heeft daar in NL problemen mee, behalve....
de kortegolf radio zend- of luisteramateur en daarom is het zo belangrijk dat er een groep voor ons is om onze belangen te behartigen.
Of de Electron dan in papier komt of online is in te zien, ik vind het best.
73's Gert PE1RTC

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: interesseonderzoek Veron.

#47 Bericht door andreph5c »

PE1RTC schreef:Wat een gezeur over een enquete.
Waar draait het om? Dat er in de huidige wereld nog een belangenbehartiger is voor je mooie hobby!
Storing door zonnepanelen, dimmers, led lampjes, niemand, LEES NIEMAND, heeft daar in NL problemen mee, behalve....
de kortegolf radio zend- of luisteramateur en daarom is het zo belangrijk dat er een groep voor ons is om onze belangen te behartigen.
Of de Electron dan in papier komt of online is in te zien, ik vind het best.
73's Gert PE1RTC

Maar als leden afhaken door dat de vereniging niet moderniseert wordt de spoeling steeds dunner en verliest ook de vereniging hun stem in dit gebeuren en dat willen wij toch ook niet?
Dat hebben ze bij de Arrl ook goed begrepen en is er nu ook een digitale qst !
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#48 Bericht door PA8S »

PD2B schreef:
PE2AAB schreef:
PD2B schreef:Blijkbaar zijn ze selectief bij de Veron, nog mail ontvangen met een linkje naar de enquete....
Of je E-mailadres is niet bekend in het VAS (Veron Adressen Systeem) ;-)
Zeker wel...
Hier het zelfde, wel bekend in VAS want ook bereikbaar voor 2FA. Ook krijg ik netjes de nieuwsbrief binnen maar geen link naar de enquête. Of komt het omdat ik pas nèt een jaar lid ben?? :lol:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: interesseonderzoek Veron.

#49 Bericht door pc1mb »

PA5COR schreef: Het blad is een stuk minder interessant zeker nu er veel minder zelfbouw projecten in staan als vroeger.
Ze vroegen in de enquête of je meer of minder over contests wil lezen bijvoorbeeld.
Tja, hetzelfde is goed. Maar misschien wel ánders.

Op zich vind ik artikelen over contests best interessant. Operating practices, tactieken, station bouw.
Maar nu staan er vooral ellenlange verslagen over hoe gezellig het "op anderhalve meter" in de shack was, wie dit jaar de broodjes gebakken heeft en dat de ouwe heren in kwestie toch weer vinden dat ze een hele prestatie hebben geleverd door iets korter te slapen dan gemiddeld en zowaar een regenbuitje te trotseren tijdens de opbouw. Helden!

Tja, dát interesseert me dan weer geen hol, platgezegd.

Maar dan nog gaat het me meer om de belangenbehartiging dan het al of geen interessant, al of geen PDF of HTML blaadje.

Blaadjes genoeg, EMC optreden is wat we tekort komen.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: interesseonderzoek Veron.

#50 Bericht door pc1mb »

PE1RTC schreef: Storing door zonnepanelen, dimmers, led lampjes, niemand, LEES NIEMAND, heeft daar in NL problemen mee, behalve....
de kortegolf radio zend- of luisteramateur en daarom is het zo belangrijk dat er een groep voor ons is om onze belangen te behartigen.
"Gelukkig" is het inmiddels zo erg dat zelfs hulpdiensten er bij tijd en wijle last van hebben. Ook de "gewone" mensen zelf met afstandsbedieningen, WiFi en zo. Maar het is wel aan ons om dat te duiden, te helpen traceren. Om bondgenoot te zijn van andere gedupeerden. Vanuit die positie kunnen we zorgen dat "onze" kortegolf niet vergeten wordt en meelift op verbeteringen en maatregelen.

In ons eentje redden we dat niet, niemand zal uit zichzelf onze hobby belangrijk vinden. Daar moet men een beetje bij "geholpen" worden...

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: interesseonderzoek Veron.

#51 Bericht door PA0MJM »

Wat een gezeur over een enquete. Waar d ... ert PE1RTC

+1

De vereniging is zoveel meer dan alleen zijn blad.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#52 Bericht door PA9X »

PA8S schreef:
PD2B schreef:
PE2AAB schreef:
PD2B schreef:Blijkbaar zijn ze selectief bij de Veron, nog mail ontvangen met een linkje naar de enquete....
Of je E-mailadres is niet bekend in het VAS (Veron Adressen Systeem) ;-)
Zeker wel...
Hier het zelfde, wel bekend in VAS want ook bereikbaar voor 2FA. Ook krijg ik netjes de nieuwsbrief binnen maar geen link naar de enquête. Of komt het omdat ik pas nèt een jaar lid ben?? :lol:
In de komende Electron komt nog een artikel over de enquête met een link.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#53 Bericht door PA2RU »

Ik heb nog steeds niks ontvangen..
Ook de nieuwsbrief niet gehad...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#54 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA2RU schreef:Ik heb nog steeds niks ontvangen..
Ook de nieuwsbrief niet gehad...
Lijkt mij een goed moment om contact met de VERON op te nemen. Door het hier te publiceren los je volgens mij niks op. :o
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#55 Bericht door PH7R »

En uitkomsten zijn inmiddels bekend en gedeeld met commissies en verenigingen. Als lid van Veron weet iemand hoe ik het volledige rapport kan krijgen?
https://www.veron.nl/nieuws/interesseon ... esultaten/
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#56 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Wat ik lees is dat het afdelingsbestuur er ook over beschikt.

Contact opnemen met je afdeling lijkt mij dan de makkelijkste weg. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 403
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#57 Bericht door pa3a »

Geen flauw idee meer of ik ooit met deze enquête heb meegedaan.
Onderzoekstechnisch is het altijd interessant of de respondenten een aselecte en representatieve steekproef vormen.
Het rapport zou niet moeten spreken over ' x procent van de leden' , maar van 'x procent van de respondenten'.
Maar velen zullen dit betitelen als spijkers op laag water geneuzel. Mea Culpa.
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: interesseonderzoek Veron.

#58 Bericht door PA9X »

PD1RM schreef: 13 mei 2021, 13:22 En uitkomsten zijn inmiddels bekend en gedeeld met commissies en verenigingen. Als lid van Veron weet iemand hoe ik het volledige rapport kan krijgen?
https://www.veron.nl/nieuws/interesseon ... esultaten/
Volgens mij komt er een samenvatting in Electron. De uitkomsten liggen sowieso bij de afdelingsbesturen, dus kun je raadplegen bij de afdelingssecretaris.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: interesseonderzoek Veron.

#59 Bericht door pe1hzg »

PA9X schreef: 13 mei 2021, 20:37 Volgens mij komt er een samenvatting in Electron. De uitkomsten liggen sowieso bij de afdelingsbesturen, dus kun je raadplegen bij de afdelingssecretaris.
Mag ik dan toch een vraag stellen? Dit lijkt op een uitnodiging tot VERON-bashing, dat is niet de bedoeling, ik probeer respectvol te zijn naar mensen die hun vrije tijd in deze zaken steken zeker omdat ik dat niet doe. Maar..
  • Tijdens de laatste VR werd toestemming gevraagd voor een het invoeren van een AVG-plan. Maar dit plan zat niet bij de bescheiden van de voorstellen: "je kunt erom vragen via de afdelings-secretaris"
  • Het rapport van dit onderzoek is niet gewoon beschikbaar, "je kunt erom vragen via de afdelings-secretaris"
  • Afgelopen zondag was een mooi verhaal op het RF seminar van een bekende UHF-er/SHF-er. Door omstandigheden heb ik het verhaal gemist en de slides opgezocht. Op de website stond, behalve de presentatie, ook een heel (triest) verhaal over verenigingsproblemen. Daar is destijds bljkbaar het nodige over geweest richting de afdelingen, maar geen woord naar leden. "je kunt erom vragen via de afdelings-secretaris"
Dit is geen verwijt naar de afdelings-secretaris van de afdeling waar ik onder val. De OM doet prima werk, indrukwekkend, en werk wat ik niet zou willen doen.

Maar ik heb wat moeite met "je kunt erom vragen via de afdelings-secretaris". Een verenigings-avond is noch de plaats, noch de tijd, om de secretris uit te horen over dit soort stukken "waar je om kunt vragen via de afdelings-secretaris". Jammer van mijn tijd, jammer van de tijd van de afdelings-secretaris, jammer van de avond. En zo blijft dit soort info feitelijk liggen, omdat ik niet weet dat ik erom moet vragen, en omdat ik de secretaris niet wil belasten hiermee.

Ik vraag me af hoe dit bij andere afdelingen gaat? Is dit specifiek voor mijn afdeling of is dit een generiek probleem en wellicht een van de redenen van de verwijten over transparantheid die nog wel eens opkomen?

Zoals gezegd, geen verwijt naar de afdelingsbestuurders, die zijn top. Maar ik vermoed een weeffout in hoe dingen gaan, en ik ben benieuwd of dit een algemeen probleem is?

73, Geert Jan PE1HZG

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: interesseonderzoek Veron.

#60 Bericht door PH7R »

Inmiddels kopie ontvangen.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie