Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#121 Bericht door -Verwijderd account »

PA3JVA schreef: 07 jan 2022, 09:10Maar terugkomend op Rosmalen, dat is in maart al, periode is dus veel korter, er is al even 0 informatie van degene die het altijd organiseerden.

Alleen jammer dat er niemand communiceert.
En dat is frustrerend voor ons allen. Afdeling 's-Hertogenbosch was altijd een behoorlijk actieve afdeling geweest, maar thans is de wekelijkse ronde klaarblijkelijk het enige wat nog overgebleven is. :(
Ik denk dat het overlijden van PA0STE hiervan de oorzaak is.

De SHB-ronde is elke zondagmorgen 11u30 lokale tijd op 145.250MHz in FM.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#122 Bericht door PA3JVA »

Die ronde ga ik van uit Heerhugowaard op FM niet meepakken.

Maar jammer dat het daar doodbloed. Het overlijden van PA0STE kan daar mee te maken hebben maar een afdeling draait nooit op 1 persoon.
Zou tenminste niet goed zijn.

Joop

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#123 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Het minder actief zijn lijkt mij een gevolgd van de pandemie.

Kijk wat er wel mogelijk is. Zo heeft onze afdeling (A29) vaker een ronde op 2M.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#124 Bericht door PA3JVA »

Dat de pandemie gevolgen heeft voor veel activiteiten lijkt mij duidelijk.
Maar antwoorden op een email en het bijhouden van een website zou toch moeten lukken.

Rosmalen is altijd een grote markt dus men wil graag weten waar men aan toe is.

Zoals ik al eerder aangaf, het laatste nieuws daar over op de website is van 2020.
We zijn bijna 2 jaar verder.

Joop

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#125 Bericht door pc1mb »

PA3JVA schreef: 07 jan 2022, 09:10 Maar terugkomend op Rosmalen, dat is in maart al, periode is dus veel korter, er is al even 0 informatie van degene die het altijd organiseerden.
Nee, maar heb je die echt nodig?

We mogen momenteel niet eens de bouwmarkt, een restaurant of een café in, en de aantallen besmettingen nemen alleen maar toe.

Hoe groot schat jij werkelijk de kans dat een indoor evenement voor duizenden mensen over negen weken gewoon door mag gaan?

De organisatie zou hoogstens kunnen verkassen naar de parkeerplaats als dát tegen die tijd weer zou mogen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze gedesillusioneerd tegen elkaar gezegd hebben... We zien elkaar wel weer als dit voorbij is...

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#126 Bericht door pc1mb »

PA3JVA schreef: 07 jan 2022, 14:17 Maar antwoorden op een email en het bijhouden van een website zou toch moeten lukken.
Heb jij daar zin in, om twee jaar lang allerlei vragen te beantwoorden waar men het antwoord zelf ook op kan bedenken? Ik zou dat ook na de eerste maand zat zijn denk ik...

Een berichtje op de website was wel netjes geweest natuurlijk, dat wel. Zo van "zie rijksoverheid.nl , we laten weer van ons horen als we met enige zekerheid weer iets kunnen organiseren."

Daar zal het wel op neerkomen in elk geval. Tenzij het team vrijwilligers tegen die tijd uiteen gevallen is.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#127 Bericht door PA3JVA »

Heb jij daar zin in, om twee jaar lang allerlei vragen te beantwoorden waar men het antwoord zelf ook op kan bedenken? Ik zou dat ook na de eerste maand zat zijn denk ik...

Een berichtje op de website was wel netjes geweest natuurlijk, dat wel. Zo van "zie rijksoverheid.nl , we laten weer van ons horen als we met enige zekerheid weer iets kunnen organiseren."

Daar zal het wel op neerkomen in elk geval. Tenzij het team vrijwilligers tegen die tijd uiteen gevallen is.
Dat het niet doorgaat gezien de situatie lijkt vrij logisch. Besmettingscijfers lopen op maar de ziekenhuisopnames dalen, absoluut geen garantie maar laten we hopen dat dit zo doorzet.

M.b.t. de radiomarkt. Wellicht de website eens updaten. Zoals je zelf ook al aangeeft. Dan ben je van veel discussie af.
Maar zelfs het niet doorgaan van 2021 is daar niet genoemd. de laatste info is van 2020.
Websites zijn leuk maar als ze niet up to date zijn (zoals heel veel regio websites) kun je ze beter offline halen.
We zijn zendamateurs maar communiceren is lastig.

Joop

-Verwijderd account

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#128 Bericht door -Verwijderd account »

pc1mb schreef: 07 jan 2022, 14:53We mogen momenteel niet eens de bouwmarkt, een restaurant of een café in, en de aantallen besmettingen nemen alleen maar toe.

Hoe groot schat jij werkelijk de kans dat een indoor evenement voor duizenden mensen over negen weken gewoon door mag gaan?
Dat is nou net het probleem, de Rijksoverheid geeft ook zelf weinig duidelijkheid als het gaat over een langere periode :(
pc1mb schreef: 07 jan 2022, 14:53De organisatie zou hoogstens kunnen verkassen naar de parkeerplaats als dát tegen die tijd weer zou mogen
Ik heb vernomen dat het Autotron is aangewezen als noodopvanglokatie voor vluchtelingen/asielzoekers, maar kan geen bevestiging hierover vinden. Ook dan is het logisch dat de radiovlooienmarkt aldaar niet mogelijk is.
pc1mb schreef: 07 jan 2022, 14:53maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze gedesillusioneerd tegen elkaar gezegd hebben... We zien elkaar wel weer als dit voorbij is...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit het geval zal zijn.
pc1mb schreef: 07 jan 2022, 14:59Een berichtje op de website was wel netjes geweest natuurlijk, dat wel. Zo van "zie rijksoverheid.nl , we laten weer van ons horen als we met enige zekerheid weer iets kunnen organiseren."
Zoiets mag je zeker wel verwachten van een organisator van een groot evenement met landelijke bekendheid, en ver daarbuiten.
pc1mb schreef: 07 jan 2022, 14:53Tenzij het team vrijwilligers tegen die tijd uiteen gevallen is.
Als Joop geen enkele reactie op zijn email heeft gekregen, dan lijkt me het een bevestiging te worden dat er idd geen organisatie meer is... :evil:
Daarmee hebben we dan ook gelijk de meest waarschijnlijke oorzaak waarom de website niet actueel meer is.

Maar er is blijkbaar niemand die echt weet hoe het zit, ik ook niet.
Het zijn allemaal aannames wat wij hier schrijven, door gebrek aan communicatie... :shock:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#129 Bericht door pc1mb »

We blijven wel zendamateurs he. Menige website in onze contreien ziet eruit alsof ie in 1995 in Notepad bij elkaar getypt is, en sindsdien niet meer geupdate omdat dat te veel werk was :wink: Respect voor diegenen die dat wel bijhouden overigens - het uiterlijk van de site doet er een stuk minder toe dan de inhoud!

Niettemin, zo te zien heeft de BRAC site wel een soort CMS'je eronder, zij het heel simpel, dus een update zou moeten kunnen.

Al zou je kunnen stellen dat de update die er nu staat voldoende zou moeten zijn. De definitieve afgelasting van 2020 staat er, en er is domweg niets te melden sindsdien...

De timing is natuurlijk ontzettend beroerd, dat dit toeslaat, precies het jaar nadat de voorzitter kwam te overlijden...

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#130 Bericht door DC4CP »

Hamradio 2022 heeft dat opgelost door je op hun nieuwsbrief aan te melden. Tot nu toe gaat het door, als het niet langer doorgaat dan zullen ze je wel met een e-mail op de hoogte brengen.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#131 Bericht door PA1AIS »

pc1mb schreef: 07 jan 2022, 23:04 We blijven wel zendamateurs he.

.......

De timing is natuurlijk ontzettend beroerd, dat dit toeslaat, precies het jaar nadat de voorzitter kwam te overlijden...
Dat is exact waar het om gaat. Iedereen is vrijwilliger en hobbyist.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#132 Bericht door PA3JVA »

Iedereen is vrijwilliger, dat klopt en als zodanig kunnen we gerust dankbaar zijn voor hun werk. Vele komen er en men heeft er gerust veel werk aan.

Maar (die maar is er altijd) het gaat in dit geval om een "internationaal" evenement, er komen diverse amateurs uit diverse landen.
En vrijwillig betekend nog steeds niet vrijblijvend.

Als je na 2020 de website niet meer update zou je kunnen zeggen dat er geen nieuws te melden is.
Naar mijn idee wat kort door de bocht. Even een kleine update kan toch niet zo moeilijk zijn?

Hoe dan ook, we kunnen hier nog vele berichten aan wagen, het is uiteindelijk aan de organisatie of en wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.
Als men hulp nodig heeft kan men dat ook communiceren, het zou mij verbazen als er dan niemand positief op zou reageren.

Joop

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#133 Bericht door pc1mb »

Inderdaad. Vrijwillig is tot op zekere hoogte wél vrijblijvend. Als er geen organisator opstaat (of geen lokatie is, omdat ze gesloten en/of omgebouwd zijn tot AZC) is er geen evenement. Zo simpel is het. En dan kun je als trouw bezoeker na een aantal jaren wel het gevoel hebben dat dat niet zomaar kan, of zelfs het gevoel hebben dat je een soort recht op een vervolg hebt, maar de organisatie is jou niets verplicht...

We hopen dus maar dat het comité wanneer dat weer kan, weer opstaat voor een vervolg. Voor nu helaas niet aan de orde. Er valt dus echt helemaal niets te melden anders dan een "hallo we bestaan nog" of zo. Categorie "warmhouden".

Je zou het eens aan de afdeling kunnen vragen als je bij het comité zelf geen gehoor krijgt.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#134 Bericht door PA1AIS »

PA3JVA schreef: 08 jan 2022, 12:56
En vrijwillig betekend nog steeds niet vrijblijvend.
Dat geldt voor brandweer en Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij, dat laatste juk heb nu 30 jaar gedragen. Maar voor niet essentiële hobbyisten ligt dit duidelijk anders in mijn visie.

Natuurlijk is het mooi als ze de informatie voorziening updaten, maar je kan er niet iemand op afrekenen, het gaat "maar" om een hobby vlooienmarkt, niet om levensreddende handelingen. Het is alleen maar (vervangbaar) economisch en hobby leed.

Verder weten we ook (nog) niet welke ander problemen hier ten grondslag aan liggen.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#135 Bericht door PH4CK »

Kijk hier http://on4lea.bplaced.net/termine.htm voor het actuele overzicht van de markten.
Moet natuurlijk wel doorgegeven worden aan ON4LEA door organisatoren van markten.
Rosmalen staat / stond er voor dit jaar niet op.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Plaats reactie