Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#31 Bericht door PA3DJS »

Als het aantal nieuwe besmettingen per dag hoog wordt/blijft, loopt op een gegeven moment de medische zorg vast. Je hoort nu al enge berichten uit Italië. Ik doel op de gedachte van enkele artsen om geen mensen meer op te nemen met een slecht vooruitzicht (doorgaans ouderen).

Als we met zijn allen een beetje helpen om het reproductiegetal wat omlaag te krijgen, krijgen diegenen die opname nodig hebben de tijd om te herstellen (betekent ontslag ziekenhuis) waardoor er plek ontstaat voor mensen die later besmet raken en medische zorg nodig hebben.

Door te rekken in de tijd gaan we ook de zomer tegemoet, en dat schijnt ook een negatief effect op het reproductiegetal te hebben. Dit samen met ons handelen roeit dan hopelijk het virus uit. Als het virus een blijvertje blijkt, is er hopelijk volgend jaar dan een vaccin, of zijn er wat antivirale middelen die helpen.

Als het fors blijft stijgen, is het misschein geen gek idee om jezelf wat beperkingen op te leggen, ook als de overheid dat niet verplicht. In mijn geval is enkele mensen om mij heen een medemotivator om dat te doen.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#32 Bericht door ON7RA »

Misschien komt er eerder dan verwacht toch nog een vaccin tegen corona!

https://kw.be/nieuws/samenleving/stopt- ... 1583744322

Hopelijk wel, net bericht gekregen van een familielid, moet 7 dagen in quarantaine blijven! Als er binnen de 7 dagen geen koorts word gedaan is alles oké! Hij is bij de kinesist in contact gekomen met een besmet iemand!!! gelukkig heeft deze persoon na de diagnose (corona), onmiddellijk contact opgenomen met de desbetreffende kinesist, die op zijn beurt gelijk iedere patient heeft verwittigt om de dokter langs te laten komen, en de richtlijnen te volgen die de dokter voorschrijft.
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#33 Bericht door Juul - PE0GJG »

ON7RA schreef:Misschien komt er eerder dan verwacht toch nog een vaccin tegen corona!

https://kw.be/nieuws/samenleving/stopt- ... 1583744322

Hopelijk wel, net bericht gekregen van een familielid, moet 7 dagen in quarantaine blijven! Als er binnen de 7 dagen geen koorts word gedaan is alles oké! Hij is bij de kinesist in contact gekomen met een besmet iemand!!! gelukkig heeft deze persoon na de diagnose (corona), onmiddellijk contact opgenomen met de desbetreffende kinesist, die op zijn beurt gelijk iedere patient heeft verwittigt om de dokter langs te laten komen, en de richtlijnen te volgen die de dokter voorschrijft.

kinesist = Fysio.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 355
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#34 Bericht door ON7RA »

Inderdaad Juul, kinesist bij ons in Vlaanderen, en fysiotherapeut bij jullie in Nederland!
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#35 Bericht door Juul - PE0GJG »

ON7RA schreef:Inderdaad Juul, kinesist bij ons in Vlaanderen, en fysiotherapeut bij jullie in Nederland!

Ik weet het.
M'n ouders hebben in Mechelen gewoond. "stad van de maanblussers"
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#36 Bericht door PA0MJM »

Ook ik ga niet. Als het me overkomt, dan zij het zo. Maar om nou de goden te verzoeken, gaat me een stap te ver.

Het zal zeker minder druk worden. En dat is jammer voor de standhouders (die wel komen) en de organisatoren.
Het voor de laatsten is het een duivels dilemma: laten doorgaan of niet. Geen idee wat in de contracten staat met Libema en wat evt de financiële gevolgen voor de organisatoren zijn, als ze afzeggen zonder een GGD uitspraak.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6274
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#37 Bericht door PA3DAT »

Dat geldt ook voor mij...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#38 Bericht door PA2RU »

Ik houd een slag om de arm...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#39 Bericht door PA3DJS »

PA2RU schreef:Ik houd een slag om de arm...
Voor mij geldt hetzelfde. Als er de dagen voor de beurs nog maar enkele besmette personen/dag bijkomen, dan ga ik wel. Als je zelf dan een beetje oplet en hygiene in acht neemt, is de kans dat je het oploopt erg klein.

Vandaag 52 nieuwe gevallen, het lijkt niet meer exponentieel te stijgen (= goed teken). Ja ik snap dat je hier kanttekeningen bij kunt zetten, maar dat zie ik de komende dagen wel.

In het andere geval (dus nog veel nieuwe besmettingen/dag) is het nee. Mocht deze informatie niet meer beschikbaar zijn, dan is het ook nee.

deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#40 Bericht door deg1er »

ik zie een uitmuntende kans ontstaan voor koopjes jagers :mrgreen: :mrgreen:

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#41 Bericht door PE5PVB »

Vandaag 52 nieuwe gevallen, het lijkt niet meer exponentieel te stijgen (= goed teken). Ja ik snap dat je hier kanttekeningen bij kunt zetten, maar dat zie ik de komende dagen wel.
Dat zijn alleen de geteste personen die aan het RIVM zijn doorgegeven.
Vergeet niet dat er een hoop mensen nog wachten op het moment dat er een test wordt afgenomen, daarnaast is er ook een onbekende groep die zich nog niet gemeld heeft voor test.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#42 Bericht door PA2RU »

PA3DJS schreef:
PA2RU schreef:Ik houd een slag om de arm...
Voor mij geldt hetzelfde.
Bij mij is corona niet datgene wat wat me eventueel tegenhoud om te gaan..
73 René PA2RU

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#43 Bericht door pe5t »

Onder de plak?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#44 Bericht door PA3DJS »

PE5PVB schreef:
Vandaag 52 nieuwe gevallen, het lijkt niet meer exponentieel te stijgen (= goed teken). Ja ik snap dat je hier kanttekeningen bij kunt zetten, maar dat zie ik de komende dagen wel.
Dat zijn alleen de geteste personen die aan het RIVM zijn doorgegeven.
Vergeet niet dat er een hoop mensen nog wachten op het moment dat er een test wordt afgenomen, daarnaast is er ook een onbekende groep die zich nog niet gemeld heeft voor test.
Jouw argument is dus één van die kanttekeningen!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#45 Bericht door PA2RU »

pe5t schreef:Onder de plak?
Nee...de portemonnee moet het goed vinden...
73 René PA2RU

Plaats reactie