Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#46 Bericht door PA3HMP »

sottezero schreef:Wat een onzin.
Afgelopen jaren heeft niemand last gehad van Rinovirussen, of Influenza..
Maar de besmetting van een corona virus met een nieuwe naam (zorgde vroeger al voor 10% van de griepgevallen) en ineens paniek en massahysterie...

De doodgewone verkoudheid veroorzaakt meer dan 5 keer zoveel doden.. en dat is al een heel oud virus...
kolder, Italie 133 doden op een enkele dag, dat is niet het werk van een gewoon griepvirus

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#47 Bericht door PA2RU »

PA3HMP schreef:
kolder, Italie 133 doden op een enkele dag, dat is niet het werk van een gewoon griepvirus
Dat is ook kul.
Elk jaar hebben we te maken met een griepgolf en sterven er mensen aan , veelal ouderen met een zwak gestel en mensen met een long of luchtwegaandoeningen zoals onder andere astma.
Grote punt is dat corona breeduit word bemeten in de media terwijl je normaliter weinig over een griepgolf hoort..tel daarbij op de vergaande maatregelen die worden genomen en er ontstaat paniek wereldwijd..
Zelfs de beurzen kelderen als een kaartenhuis in elkaar..
73 René PA2RU

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#48 Bericht door sottezero »

Klanten melden dat kinderen van medewerkers besmet zijn.
Er wordt inmiddels niet meer getest op corona volgens die mensen. Gewoon thuis uitzieken wordt gezegd. geen test.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#49 Bericht door andre »

Er zijn al bewijzen dat jonge kinderen niet, en/of minder vatbaar zijn voor dit virus. Vandaar dat kinderen niet worden getest.

@ PA2RU
Zoek eens naar de juiste info ipv de schreeuwende alles ontkenners...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#50 Bericht door PA2RU »

andre schreef:
@ PA2RU
Zoek eens naar de juiste info ipv de schreeuwende alles ontkenners...
Ik ontken niks : hoe kom je daarbij?
Ventileer enkel mijn visie op deze gang van zaken , niks meer of minder dan dat.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2525
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#51 Bericht door PA3DJS »

sottezero schreef:Klanten melden dat kinderen van medewerkers besmet zijn.
Er wordt inmiddels niet meer getest op corona volgens die mensen. Gewoon thuis uitzieken wordt gezegd. geen test.
Diverse tekst op http://www.rijksoverheid.nl bevestigt wat jij schrijft. Je mag ook zelfs boodschappen doen met verschijnselen, mits je afstand houdt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rd-brabant

Alleen als je ernstige verschijnselen hebt, bel je de huisarts, In andere gevallen ziek je gewoon thuis uit.

Dit leidt tot onderrapportage van het aantal besmette personen (waardoor het lijkt of men het onder controle heeft).

Wellicht speelt mee een gebrek aan mensen en/of testkits.

Je zou dan verwachten dat het aantal doden door corona en het aantal ziekenhuisopnames wel blijft stijgen. Tenzij men de rapportagecriteria daar voor aanpast.

Onderrapportage is best een ding waarmee je niet meer zelf kan inschatten of het verantwoord is om (grote) evenementen te bezoeken als je veelvuldig contact hebt met mensen uit de risicogroepen. Dat neigt voor mij naar een nee.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#52 Bericht door Bert_1 »

PA2RU schreef: Elk jaar hebben we te maken met een griepgolf en sterven er mensen aan , veelal ouderen met een zwak gestel en mensen met een long of luchtwegaandoeningen zoals onder andere astma.
Grote punt is dat corona breeduit word bemeten in de media terwijl je normaliter weinig over een griepgolf hoort..tel daarbij op de vergaande maatregelen die worden genomen en er ontstaat paniek wereldwijd..
Zelfs de beurzen kelderen als een kaartenhuis in elkaar..
Het is al eerder gezegd maar het gaat om de aantallen, niet om hoe ziek je er van wordt. Een griepepidemie heb je al boven de 51 zieken die bij een arts zijn geweest op de 100.000 mensen. Dat wordt dus al als veel gezien. Met Corona is het niet te zeggen hoeveel en hoe snel men ziek kan worden, dat is het probleem.
Bert

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#53 Bericht door PD7HB »

Rutte weet het wel :oops: :oops:

Bij het crisisoverleg was ook burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch aanwezig. Hij zal morgen samen met de andere veiligheidsregio's in Brabant overleggen of geplande evenementen in de regio wel kunnen doorgaan. Volgens Rutte is het de bedoeling dat er zo min mogelijk wordt afgelast, maar gaat het om ‘maatwerk'.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#54 Bericht door PA1WBU »

PE5PVB schreef:Dat is wel een heel paniekerige gedachte. Dat kan ook met een gewone griep zijn. Ik denk dat iedereen deze keuze voor zich moet maken. Daarnaast denk ik dat bezoekers die het niet zo nauw nemen met hygiëne net zo besmettelijk kunnen zijn als mensen die dat wel goed in acht nemen. Als drager zit het virus namelijk vooral in je en niet op je.

Dan zou je het hele land op quarantaine moeten zetten, wat sociaal en economisch niet mogelijk is.
Daar lijken ze in Italie inmiddels anders over te denken.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#55 Bericht door PA3HMP »

PA2RU schreef:
andre schreef:
@ PA2RU
Zoek eens naar de juiste info ipv de schreeuwende alles ontkenners...
Ik ontken niks : hoe kom je daarbij?
Ventileer enkel mijn visie op deze gang van zaken , niks meer of minder dan dat.
En jouw visie is dom en ontkennend, of wil je dat ook ontkennen

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#56 Bericht door PA3HMP »

PA1WBU schreef:
PE5PVB schreef:Dat is wel een heel paniekerige gedachte. Dat kan ook met een gewone griep zijn. Ik denk dat iedereen deze keuze voor zich moet maken. Daarnaast denk ik dat bezoekers die het niet zo nauw nemen met hygiëne net zo besmettelijk kunnen zijn als mensen die dat wel goed in acht nemen. Als drager zit het virus namelijk vooral in je en niet op je.

Dan zou je het hele land op quarantaine moeten zetten, wat sociaal en economisch niet mogelijk is.
Daar lijken ze in Italie inmiddels anders over te denken.
Ze hadden direct in het begin alle mensen die vanuit de besmette gebieden kwamen 14 dagen in isolatie moeten zetten, dan was dit probleem nu niet geweest.

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#57 Bericht door ex-F0NVA »

PA3HMP schreef: Ze hadden direct in het begin alle mensen die vanuit de besmette gebieden kwamen 14 dagen in isolatie moeten zetten, dan was dit probleem nu niet geweest.
En waarom heb je dat direct in het begin niet tegen de Italiaanse regering gezegd?
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#58 Bericht door PA2RU »

PA3HMP schreef: En jouw visie is dom en ontkennend, of wil je dat ook ontkennen
Het is maar net door welke bril je dat bekijkt..
Ik behoor blijkbaar niet tot de risicogroep die er dood aan gaat mocht ik besmet raken..
De doden die er vallen zijn meest oudere mensen al dan niet met een verzwakt afweersysteem..aangezien ik die leeftijd nog niet bereikt heb maak ik me er vooralsnog niet druk om.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#59 Bericht door PE2AAB »

[mod]De problematiek met het virus is al erg zat. Laten we het On Topic houden en geen berichten op de man spelen. Verder vanaf hier[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Oscar
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:02

Re: Radiovlooien Markt Rosmalen & Corona

#60 Bericht door Oscar »

PA2RU schreef:
PA3HMP schreef: En jouw visie is dom en ontkennend, of wil je dat ook ontkennen
Het is maar net door welke bril je dat bekijkt..
Ik behoor blijkbaar niet tot de risicogroep die er dood aan gaat mocht ik besmet raken..
De doden die er vallen zijn meest oudere mensen al dan niet met een verzwakt afweersysteem..aangezien ik die leeftijd nog niet bereikt heb maak ik me er vooralsnog niet druk om.
Ik hoop voor jou dat (indien nog levend) je ouders het niet krijgen.
Beetje kortzichtig "ik zit niet in de risico groep" m.a.w. na mij de zondvloed.

Plaats reactie