VERON VR 2020

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#46 Bericht door PA4WK »

Gelukkig is er wel een democratische vereniging waar je op de jaarvergadering de gelegenheid hebt om je eigen voorstel in te dienen en daar ook zelf je toelichting op kunt geven.
Ook heeft bij die vereniging elk lid stemrecht en niet via een of andere afvaardigingsconstructie.
Deze zelfde vereniging heeft wel een digitaal maandblad.
Ook stijgt het ledenaantal bij deze vereniging al jaren gestaag.
De naam begint ook met een V
En ja ook daar zullen wel dingen te vinden zijn die beter of anders kunnen, dat blijf je altijd houden maar ik voel me daar veel beter thuis.
73 Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#47 Bericht door andreph5c »

pa3kc schreef:
pa3bya schreef:vandaag op de Veron website:
Gratis Electron jaargang 2019 voor leden
Vanaf 1 maart is Electron jaargang 2019 door leden gratis downloadbaar via webshop.veron.nl. Kijk op pagina 142 hoe dit in zijn werk gaat. Ook niet leden kunnen de jaargang downloaden maar betalen de prijs van € 15,00. Ook gratis Electron downloaden? Word lid van de VERON.
Iemand de Electron al in huis?
Nog niet in de email box, beste man uit verwegiestan is niet zo vlot, stuurt hem meestal op zondagavond/ maandagmorgen door
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#48 Bericht door andreph5c »

PA4WK schreef:Gelukkig is er wel een democratische vereniging waar je op de jaarvergadering de gelegenheid hebt om je eigen voorstel in te dienen en daar ook zelf je toelichting op kunt geven.
Ook heeft bij die vereniging elk lid stemrecht en niet via een of andere afvaardigingsconstructie.
Deze zelfde vereniging heeft wel een digitaal maandblad.
Ook stijgt het ledenaantal bij deze vereniging al jaren gestaag.
De naam begint ook met een V
En ja ook daar zullen wel dingen te vinden zijn die beter of anders kunnen, dat blijf je altijd houden maar ik voel me daar veel beter thuis.
73 Wim PA4WK

De Vrza leuke club en de communicatie verloopt altijd lekker snel met het bestuur als je een idee hebt, mogen nog wel meer afdelingen op staan om een dikke middelvinger naar de Veron op te steken!
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#49 Bericht door PA4WK »

Ook ga ik 14 maart naar de jaarvergadering van DARU, ook die club is goed bezig, ik ben van mening dat ze een kans moeten krijgen.
Ik ga in ieder geval kijken en luisteren wat ze te zeggen hebben.
73 Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: VERON VR 2020

#50 Bericht door pa3kc »

Neem aan dat PA9X ook op de hoogte was van het feit dat men in maart alle 2019 Electron's mag downloaden.

Ik vind het dan erg raar dat er dan verleden week niets over gezegd is in dit topic wat er aan zat te komen.

Het begin is er. Nu nog elke maand een downloadbare PDF versie van de Electron waar de leden nu al een aantal jaar om vragen.

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#51 Bericht door andreph5c »

pa3kc schreef:Neem aan dat PA9X ook op de hoogte was van het feit dat men in maart alle 2019 Electron's mag downloaden.

Ik vind het dan erg raar dat er dan verleden week niets over gezegd is in dit topic wat er aan zat te komen.

Het begin is er. Nu nog elke maand een downloadbare PDF versie van de Electron waar de leden nu al een aantal jaar om vragen.
En het bedrag wat dit oplevert door het niet drukken en verzenden, verdelen onder de afdelingen dmv verhoging van de afdracht
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#52 Bericht door PA4WK »

Het betreft hier dus Electrons van het voorgaande jaar, voorheen waren / zijn die op CD voor weinig verkrijgbaar.
Er is dus nog geen reden om te verwachten dat er structureel iets veranderd is.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#53 Bericht door PE9DX »

Nou dan gaan we elkaar zeker tegen komen Wim PA4WK, ik heb die datum ook in de agenda staan als DARU lid.
Als QSL manager van de afd. V2D (VERON, VRZA, DARU) hoop ik ook nadere informatie te horen hoe de gesprekken verlopen op dat gebied.

Dank trouwens een ieder tot nu toe die hebben gereageerd op mijn bericht. Er zitten waardevolle stukjes tussen.

Groet,

Johan PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#54 Bericht door PA4WK »

Ja ik denk dat we elkaar wel tegen gaan komen, al heb ik geen idee hoeveel mensen er komen.
Zal een kaartje opdoen met mijn naam en call.
Ook heb ik geen idee hoeveel leden DARU op dit moment heeft, maar goed dat gaan we ongetwijfeld allemaal horen.
Ik ben nog op zoek naar iemand die er ook heen gaat en langs Vianen (A2 / A27) komt, en met wie ik mee kan rijden.
We kunnen dan de brandstofkosten delen.
73 Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#55 Bericht door andreph5c »

Pleegt de Veron Hb geen discriminatie door de buitenlandse leden wel een digitale magazine te sturen en de leden in Nederland niet, dit zou toch niet mogen anno 2020?...

Misschien moeten we eens aan de bel trekken bij het landelijk discriminatie bureau https://bureaugelijkebehandeling.nl/
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#56 Bericht door PA4WK »

Misschien heb je wel een punt maar door een digitale versie van Electron af te dwingen verander je de VERON niet.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#57 Bericht door PA9X »

pa3kc schreef:Neem aan dat PA9X ook op de hoogte was van het feit dat men in maart alle 2019 Electron's mag downloaden.

Ik vind het dan erg raar dat er dan verleden week niets over gezegd is in dit topic wat er aan zat te komen.

Het begin is er. Nu nog elke maand een downloadbare PDF versie van de Electron waar de leden nu al een aantal jaar om vragen.
Waarom zou ik daarvan op de hoogte zijn???

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: VERON VR 2020

#58 Bericht door Rene - pg3r »

andreph5c schreef:Pleegt de Veron Hb geen discriminatie door de buitenlandse leden wel een digitale magazine te sturen en de leden in Nederland niet
Artikel 1 van de grondwet: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.'

Buitenlandse leden bevinden zich niet in Nederland.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: VERON VR 2020

#59 Bericht door PA0MJM »

Volledig off topic:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ontevreden leden bij de DARU 'ontstaan'.
Want ook die vereniging wordt straks bestuurd op basis van het gemiddelde van een heleboel meningen. En dan staat er vást wel iemand op, die het daar niet mee eens is. En dan is het weer tijd voor de volgende nieuwe splintergroep.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#60 Bericht door PA0BAK »

PA0MJM schreef:Volledig off topic:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ontevreden leden bij de DARU 'ontstaan'.
Want ook die vereniging wordt straks bestuurd op basis van het gemiddelde van een heleboel meningen.
Maar de DARU (en de VRZA) werken met directe democratie en niet met een getrapte democratie, zoals o.a. de VERON.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie