VERON VR 2020

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#91 Bericht door PA9X »

andreph5c schreef:Als ik de stukken van pe1rxq in dit topic zo lees, denk ik dat hij wel eens een hele grote vriend van 1 van de HB leden kan zijn...
Slaat werkelijk helemaal nergens op.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#92 Bericht door PE2AAB »

[mod]Ik vond de discussie tot nu toe goed gaan. Af en toe een kritische noot maar men laat elkaar in haar waarde. Een aantal posts terug dreigt het topic toch te ontsporen. Houden we het vanaf hier weer netjes? Zo niet gaat het topic op slot.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#93 Bericht door PA2RU »

pe1rxq schreef: En wat betreft 'zure' reactie: We zien dit voorstel pas nadat het formeel ingedient is, en (tenzij iemand het wil ammenderen) dus ook letterlijk zo in behandeling moet worden genomen. Hadden we van de indieners niet mogen verwachten dat er wat meer werk van te voren was gedaan. Misschien een keer rondvragen (b.v. op het veron forum) bij andere leden om draagvlak te creeeren? Dan had dit voorstel er een stuk beter uit kunnen zien.
Ik weet in grote lijnen wat het voorstel is maar verder ken ik de precieze inhoud er niet van...dat geldt ook voor de redenen dat 'ie al is afgeschoten nog voordat er over is gestemd op de VR.
Denk dat we dat wel horen op de huishoudelijke bijeenkomst van A11 de eerste vrijdag van april.
In onze afdeling word er dan traditiegetrouw over de VR voorstellen gestemd waarna er een delegatie word samengesteld om er heen te gaan.
73 René PA2RU

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#94 Bericht door andreph5c »

We moeten het huidige HB gewoon de hand reiken, gouden speld geven en erelid zonder contributie maken, maar wel op 1 voorwaarde, ze moeten aftreden en zich niet meer verkiesbaar stellen!

Zo kunnen we de vereniging ( en vr ) moderniseren en klaarmaken voor de toekomst, in plaats van in het verleden blijven hangen!
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: VERON VR 2020

#95 Bericht door PA3ECZ »

andreph5c schreef:We moeten het huidige HB gewoon de hand reiken, gouden speld geven en erelid zonder contributie maken, maar wel op 1 voorwaarde, ze moeten aftreden en zich niet meer verkiesbaar stellen!

Zo kunnen we de vereniging ( en vr ) moderniseren en klaarmaken voor de toekomst, in plaats van in het verleden blijven hangen!
André, kun je hier niet beter mee stoppen, hier komt er zo nooit een eind aan.
Je kunt beter gaan orren. :wink:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#96 Bericht door PA2RU »

andreph5c schreef:We moeten het huidige HB gewoon de hand reiken, gouden speld geven en erelid zonder contributie maken, maar wel op 1 voorwaarde, ze moeten aftreden en zich niet meer verkiesbaar stellen!

Zo kunnen we de vereniging ( en vr ) moderniseren en klaarmaken voor de toekomst, in plaats van in het verleden blijven hangen!
Als je dat zo graag wil stel je zelf dan verkiesbaar voor een functie in het HB.
Wil je dat niet : ook goed maar schei uit met je gejengel..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#97 Bericht door PA2RU »

Het schijnt dat ( op last van het HB?? ) allerlei activiteiten worden afgelast/uitgesteld ivm de corona uitbraak..
Zal me benieuwen of de VR dan ook door gaat omdat er doorgaans meer dan 100 mensen bijeen zijn...
73 René PA2RU

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: VERON VR 2020

#98 Bericht door pe1rxq »

Dit is inderdaad een redelijk uitzonderlijke en unieke situatie....
Of de VR zelf door gaat is nog even onduidelijk (april is nu nog even 'veilig', maar het zou me niks verbazen als het langer gaat duren)
Maar bijvoorbeeld de ledenvergadering van de afdeling (A13) gaat niet door.

We gaan wel door met de voorbereidingen, maar het wordt improviseren.
Afdelingsleden kunnen nu hun stem en overige input doorgeven aan de afdelingsseccretaris (onder vermelding van lid nr.), deze verzamelt het voor de afvaardiging zodat deze toch zo goed mogelijk geinformeerd aan de VR kunnen deelnemen.
Gelukkig hadden we de jaarvergadering al gehad in januari en is toen de afvaardiging gekozen. Deze hebben dus al het vertrouwen van de afdelingsleden. Het is niet zo als we het zouden willen, maar dat zal de komende tijd wel vaker gebeuren.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#99 Bericht door PA9X »

PA2RU schreef:Het schijnt dat ( op last van het HB?? ) allerlei activiteiten worden afgelast/uitgesteld ivm de corona uitbraak..
Zal me benieuwen of de VR dan ook door gaat omdat er doorgaans meer dan 100 mensen bijeen zijn...
Ik denk dat veel afdelingen zelf al de conclusie hadden getrokken om niet meer bijeen te komen. Dat is wel weer een mooie gelegenheid om extra rondes op 80m, 2m en 70cm te organiseren.

De VR is volgende maand, maar ik heb niet de indruk dat het virus dan onder controle is. Onder de huidige omstandigheden zou het logischerwijs uitgesteld worden.

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: VERON VR 2020

#100 Bericht door PA0CMU »

PA2RU schreef:Het schijnt dat ( op last van het HB?? ) allerlei activiteiten worden afgelast/uitgesteld ivm de corona uitbraak..
VERON HB heeft inderdaad alle afdelingsbesturen gisterenavond een e-mail gestuurd. De inhoud daarvan staat ook op de website van de VERON.

https://www.veron.nl/nieuws/corona-virus-maatregelen/
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#101 Bericht door PA3DAT »

73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1216
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#102 Bericht door PA4WK »

ALV van DARU morgen ook niet
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#103 Bericht door PA2RU »

73 René PA2RU

Plaats reactie