Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#1 Bericht door ----- »

Hoi,

Vorige week in Bottrop een 80M ARDF wedstrijd meegelopen, Hierbij een cameratje aan mn hoofd getuid en het een en ander met wat ondertitels (engels) op Youtube gezet, gewoon voor de leuk.


youtu.be/Dx6OlHKxUPM

Op mijn YouTube kanaal zijn nog wat meer filmpjes te vinden van mijn ARDF avonturen, mocht je intersse te hebben deze te bekijken.
Er zijn plannen on dit vaker te gaan doen, wil je het volgen abboneer je op mijn kanaal.

73 Marcel de PG8M

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#2 Bericht door PA1FOX »

Marcel, leuke film en ook mooi geanimeerd met kaartmateriaal.

Een en ander is natuurlijk heel herkenbaar maar er vallen me toch wat dingetjes op. Wanneer je bij vos 4 in eerste instantie de vos niet gevonden hebt en deze om 13:43 weer in de lucht komt heb je veel tijd nodig voor het bepalen of hij voor of achter je zit. Aan het geluid te horen werk je met een DF1FO ontvanger en schakel je af en toe de extra begeleidingstoon in.

Al met al duurt het zo'n 26 seconden voordat je de richting naar vos 4 kiest. Dat is wel erg zonde van de tijd. Je zou eigenlijk binnen pakweg 5 seconden moeten weten of hij voor of achter je zit, dan heb je dus 20 seconden extra airtime om de vos te vinden. Dat ging in dit geval met vos 4 wel goed, maar je zult net zien dat hij in ander situaties net te vroeg uitschakelt. Dat omschakelen naar de extra toonmode doe ik eigenlijk nooit, dat geeft alleen maar onrust.

Onderweg naar vos 4 en later ook naar 3 kun je wel heel goed horen dat je onder het lopen steeds het minimum op de ferrietstaaf zoekt. Erg effectief en mooi om zo te zien in een film.

Misschien kun je de volgende keer de camera iets verder naar beneden richten, zodat je naast het jaagveld ook je ontvanger meer in beeld hebt. Geluid is prima, mooi vanuit de ontvanger aangesloten! Ik denk dat ik zelf de gevoeligheid van de ontvanger normaal lager heb staan, maar voor zo'n filmopname is dit wel heel mooi.

Jaag ze!

Alex

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#3 Bericht door ----- »

Mooi Alex dat je het ook leuk vond, En je hebt gelijk ik schrok er ook van hoeveel tijd ik sta te klungelen met het voor/achter bepalen. De filmpjes zijn voor mijzelf ook erg leerzaam. Vind het ook leuk om te doen beetje prutsen op de computer met de opnames. Zelf zo leuk dat ik een betere camera heb gekocht, en heb dus nu 2 camera's, de camera die ik in dit filmpje hebt gebruikt monteer ik nu vast op de ontvanger, kijken wat voor beelden dat oplevert. En inderdaad wat meer naar beneden is ook beter om te zien wat ik aan het doen ben. Volgend filmpje wordt weer wat beter.
ps. op mijn youtube kanaal staan ook nog de filmpjes van Hargen aan Zee in Septermber mocht je ze willen zien.

73 Marcel de PG8M

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#4 Bericht door ----- »

Wederom een filmpje geschoten van een vossenjacht, dit maal in de buurt van Dalfsen een Fox-O-Ring uitgezet door Dick PA0DFN


youtu.be/IX768pA3LHE

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#5 Bericht door PA9CW »

Marcel,

Ziet er erg leuk uit. Ik heb al (m)eerdere filmpjes van je bekeken en zou graag ook eens een keer willen meedoen. Maar ik moet me eerst nog even "inlezen". Want het is een nieuwe materie voor mij. Wellicht tot ziens.

PS die korte snelle piepjes achter elkaar, wat is dat? Is dat een automatische verzwakker?
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#6 Bericht door ----- »

Dank je Tonnie, ik kijk ook altijd graag naar jou filmpjes.

Je moet zeker een keer meedoen, spullen (ontvanger) is geen probleem die zijn er altijd genoeg, kan je zo lenen.
Inlezen is prima, maar van het erover lezen komen geen kinderen. mooie is dat iedereen op zijn eigen niveau/manier kan deelnemen.
Of het nu sportief of recreatief met vrouw en kinderen en hond het kan allemaal door elkaar heen.

Check https://ardf.veron.nl/ voor de agenda

De korte piepjes zijn inderdaad van de automatische verzwakker (5dB stappen) die in de DF1FO ontvanger zit.

73 Marcel de PG8M

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#7 Bericht door PA1FOX »

Voor Marcel en anderen: ik heb van de 2M ARDF trainingsjacht in Haltern afgelopen zondag inmiddels ook een filmverslag gemaakt.

In de film probeer ik zo goed mogelijk de beleving tijdens de jacht weer te geven, ook hier kun je 'meeluisteren' met de peilontvanger.

https://www.youtube.com/watch?v=Eggh_SxD310

73, Alex
PA1FOX
Laatst gewijzigd door PA1FOX op 29 mei 2020, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#8 Bericht door PA3DAT »

73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#9 Bericht door PA1FOX »

Dank je Aloys,

Heb vele combinaties in html geprobeerd, maar lukte me niet.

-Verwijderd account

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#10 Bericht door -Verwijderd account »

Hè, voor zover ik weet mogen er helemaal geen bijeenkomsten en evenementen georganiseerd worden t/m 1 september. Of heb ik iets gemist in de berichtgevingen??

En een youtube filmpje plaatsen is helemaal niet moeilijk, niks knoeien met html en codecs. Gewoon de feitelijke videolink hier plaatsen, dus zonder de youtube url.

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#11 Bericht door PA1FOX »

Je hebt wat gemist in de berichtgevingen. Nederlandse regels gelden namelijk niet voor het buitenland. In Nordrhein-Westfalen mogen traingen weer gegeven worden mits er geen publiek is. Daarbij ook de 1,5 meter natuurlijk in acht nemend.
En aangezien dit niet bepaald een 'contactsport' is mag het dus gewoon en daar ben ik heel blij mee.

Niets is moeilijk als je het weet. Ik kon in eerdere berichtgevingen niet vinden hoe het werkte met youtube links. Aloys heeft me dat gisteren uitgelegd, maar toen kon ik de originele post niet meer wijzigen.

-Verwijderd account

Re: Film verslag ARDF 80M jacht in Bottrop DL

#12 Bericht door -Verwijderd account »

OK. Dank voor je reactie en de verduidelijking.

Plaats reactie