ZARR 100

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ZARR 100

#1 Bericht door PA2OLD »

Vanavond (19 mei) de 1 0 0 ste en waarschijnlijk laatste ZARR, de Zondag Avond Roep Ronde.
De ZARR begint om 21.00 uur op 145.500.

Na 100 zondagavonden neem ik PA2OLD afscheid van de ZARR en ga andere dingen doen.
Bijna honderd zondagavonden van zo'n 20.30 tot vaak na 23.00 uur.
Paul de PE1LXX had al eerder afscheid genomen en de andere oprichter van de ZARR Chris de PA5RWE, is helaas reeds overleden.
Ik heb niemand gevonden die elke zondagavond de ZARR wil overnemen, dus dit zal waarschijnlijk de laatste ZARR zijn.

Info over de ZARR en de logfiles zie mijn website: www.pa2old.nl
Namens Paul en Chris en mijzelf iedereen bedankt voor de bijdragen en het meedoen.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: ZARR 100

#2 Bericht door Aeolus »

Ben,

Fijn dat ik de 100e ronde als mobiel station nog even mee heb kunnen doen en zonde dat het verdwijnt, maar van jullie uit kan ik het ook goed begrijpen dat het een keer ophoudt. Mijn dank voor het feit dat jullie er elke zondag waren en voor de leuke initiatieven die er altijd uit de arnhemse hoek komen (zoals ook die am ronde).

73

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: ZARR 100

#3 Bericht door PD0MS »

Mijn dank is ook zeer groot dat ik me heb kunnen in melden vanuit Twente

Misschien is het een optie om het 1 x per maand een zarr ronde te kunnen houden in plaats van elke zondag.

Als er nog mensen zijn die het een idee vinden ??

Met vriendelijke groet Michel PD0MS
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: ZARR 100

#4 Bericht door PD7H »

Hoi Ben,

Bedankt voor het initiatief en de energie die jullie in de ZARR hebben gestoken. Ik heb me regelmatig ingemeld vanaf het moment dat ik mijn licentie had en vond het leuk om op deze manier een aantal medeamateurs te leren kennen en ook wat zaken te kunnen testen.

@Michel, leuk dat je er ook was, kon je echter niet verstaan op de rondstraler. Maar zodra je ook een yagi hebt moet het wel lukken ;)
73, Hans
PD7H

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: ZARR 100

#5 Bericht door PA4JAN »

Ben, Bedankt voor jullie inzet

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ZARR 100

#6 Bericht door PA2OLD »

Voor degene die het ontstaan van de ZARR nog eens willen nalezen, zie: Z A R R

Ik wil bij deze iedereen bedanken die aan de ZARR heeft meegewerkt!
In het bijzonder Paul (PE1LXX), Chris (PA5RWE†)en Arie-Jan voor de verbindingen en Ruud (PD2RD) voor het streamen, Marco (PD0MBU) en Michel (PD1Z) en verder iedereen die ik vergeten ben!
Natuurlijk ook alle amateurs die ooit meededen met de ZARR.

De LOG-file van ZARR 100 zie: LOGFILE
Iedereen weer bedankt voor het inloggen en "tot ziens" ergens op de amateur banden.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Re: ZARR 100

#7 Bericht door PD0MS »

PA2OLD schreef:Voor degene die het ontstaan van de ZARR nog eens willen nalezen, zie: Z A R R

Ik wil bij deze iedereen bedanken die aan de ZARR heeft meegewerkt!
In het bijzonder Paul (PE1LXX), Chris (PA5RWE†)en Arie-Jan voor de verbindingen en Ruud (PD2RD) voor het streamen, Marco (PD0MBU) en Michel (PD1Z) en verder iedereen die ik vergeten ben!
Natuurlijk ook alle amateurs die ooit meededen met de ZARR.

De LOG-file van ZARR 100 zie: LOGFILE
Iedereen weer bedankt voor het inloggen en "tot ziens" ergens op de amateur banden.

Vraagje PA2OLD


Is het misschien een optie om na de bouwvak het op nieuw te gaan opstarten maar dan 1 x per maand ofzo????

Weet het niet hoor elke week wordt zo veel en dan na 100 x dan snap ik het ook wel.

Zie graag de reactie,s
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ZARR 100

#8 Bericht door PA2OLD »

PD0MS schreef:Is het misschien een optie om na de bouwvak het op nieuw te gaan opstarten maar dan 1 x per maand ofzo????
Weet het niet hoor elke week wordt zo veel en dan na 100 x dan snap ik het ook wel.
Zie graag de reactie,s
Tja... een ZARR met zomerstop dus tijdens de wintermaanden en dan eens per maand...
Ik zal er eens over denken.
Het probleem is 1 of 2 amateurs te vinden die een beetje verdeeld over het land, met voldoende hoge antennes en vermogen, zodat die CQ kunnen roepen.
Ik hoop voor de herfst een X300 op het dak te krijgen, misschien werkt dat goed genoeg.

Maar zoals gezegd, ik zal er over nadenken.
Je kan natuurlijk ook zelf een soort zarr opstarten. ;)
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: ZARR 100

#9 Bericht door PH2LB »

Heb het door werkzaamheden helaas gemist, had graag mee willen doen en nadien eens in NL met SSB willen werken om te kijken of mijn aanpassing in de 6 element naar behoren werkt. :oops:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

-Verwijderd account

Re: ZARR 100

#10 Bericht door -Verwijderd account »

Pas recentelijk vernomen dat er op 2 mtr ook een landelijke(!) ZARR-ronde bestaat.
En nu zie en lees ik hier dat deze ronde al heel lang bestaat. Nooit geweten. Gisteravond eens afgestemd en zowaar was er idd volop activiteit op de aanroepfrequentie. Viel me al snel op dat de rondeleider aan nieuwe inmelders vroeg of zij ze zich alsjeblief willen registreren op de zarr website... Euh, daar hebben we QRZ toch voor? :roll:

Vanwege mijn zeer beperkte mogelijkheden hoorde ik enkel de rondeleider, maar die zit dan ook op een steenworp afstand van hier.
Goed om te weten dat er nog een beetje activiteit is hier in de regio :D
Om mijn verhaal compleet te maken: ik luisterde online mee middels de bekende RTL-SDR stick.

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: ZARR 100

#11 Bericht door PA0AA »

PE2CH schreef: 08 nov 2021, 15:41 .........Pas recentelijk vernomen dat er op 2 mtr ook een landelijke(!) ZARR-ronde bestaat......
Voor de OM die meer wil weten, de meest recente ( november 2021 ) gegevens onderstaand samen gevat,

ZARR ronde, elke zondagavond van 21:00 tot 22:00 op de 2-meter amateurband, 145.500 MHz - FM - verticaal gepolariseerd

http://www.zarr.nl

73, Ruben, PA0AA

Plaats reactie