Lichtmis 28 sept

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Charles_

Re: Lichtmis 28 sept

#31 Bericht door Charles_ »

PA4WK schreef: 30 sep 2024, 15:01Ik denk dat je zou schrikken als iedereen eerlijk antwoord zou geven op de vraag of ze een soldeerbout hebben.
Ik heb een soldeerbout, zit nog nieuw in doos. Merk Velleman en volgens de aankoopbon heb ik daar zoveel jaar geleden €14,95 voor neergeteld.
PA4WK schreef: 30 sep 2024, 15:01als je gaat denken dat het tig jaar geleden geld gekost heeft of dat het misschien ooit nog van pas kan komen, komt er van het opruimen niets terecht, hooguit is het dan verplaatsen van spullen.
En dit is precies wat mijn vader dus jarenlang deed, totdat hij werd opgenomen in een verpleeghuis. Wij, zijn kinderen, konden hem nooit overtuigen dat alles wat hij bleef bewaren anno nu niks meer waard is.
Echter, wij moeten ons ook beseffen dat onze vader uit een tijd kwam waar aan alles schaarste was en het destijds belangrijk was om alles te blijven bewaren.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

pe1rea
Roepletters: PE1REA

#32 Bericht door pe1rea »

Ik heb een (meerdere) soldeerbout(en) en die worden gebruikt ook.
In vlagen, afhankelijk van de tijd en dergelijke.
De Magnastat gaat iig altijd mee op reis, lekker boutje en er is altijd wel ergens 24V. (Scheelt een zware knol van een transformator in je koffer, gewicht en vliegtuigen)
Op het moment is het gebruik niet zozeer voor de radiohobby maar meer voor het schip...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PA2WN
Roepletters: PA2WN

S

#33 Bericht door PA2WN »

Toen mijn eerste werkgever 40 jaar geleden werd gedwongen te stoppen heb ik mijn WTCP-S gered van de opkopers en die gebruik ik nog steeds met veel genoegen.
Ik kan mij deze hobby echt niet voorstellen zonder gereedschap en meet-apparatuur. Met alleen knoppen om aan te draaien en in te drukken zou het voor mij in ieder geval de tijd, moeite en geld niet waard zijn.
73 de PA2WN, Theo

PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

#34 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Mooi soldeerstation, die staat hier ook 40 jaar. Enkele jaren geleden het binnenwerk de bout vervangen. Deze functioneerde niet meer zoals het moet
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

BQC: 461
NTC: 004

https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie