KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#16 Bericht door Ron01 »

De beslissing van de lichtmis begrijp ik wel, en ik heb daar respect voor.
Dat de KAR doorgaat vind ik een slechte zaak, gezien het grote aantal mensen dat er meestal komt.
Maar iedereen moet dat zelf beslissen, ik zit er in ieder geval niet op te wachten om iets op te lopen. Het is een leuke markt maar als er veel volk komt is dat vragen om problemen.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#17 Bericht door PA2RU »

Ik vind het een slechte zaak dat de F1 in Zandvoort doorgaat..
Als ik het goed heb mogen daar 60.000 man (zegguh zestigduizend) publiek bij zijn...
Aan de andere kant : ik denk dat zo'n 75% van de bevolking inmiddels volledig is gevaccineerd , en onder de zend/luisteramateurs zal dat percentage misschien wel hoger liggen..
Met 2 maten meten noem ik dat..erg jammer dat de Lichtmis niet doorgaat..
73 René PA2RU

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#18 Bericht door PA2S »

Ron01 schreef: 25 aug 2021, 19:13 ik zit er in ieder geval niet op te wachten om iets op te lopen.
Maar je rookt wel dikke sigaren, zo te zien...

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#19 Bericht door PA2RU »

De kans is zeer groot dat ik er heen ga : als het weergoden ons gunstig gezind zijn op de motor ;)
Dat wat ik zoek past in een rugzak..bijkomend voordeel is dat ik niet zoveel 'rommel' (volgens mijn XYL :mrgreen: ) mee kan nemen 8)
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#20 Bericht door Ron01 »

Maar je rookt wel dikke sigaren, zo te zien...
Enig sarcasme is u ook niet vreemd O.M.
Mvg
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#21 Bericht door PA0AA »

Zojuist terug van een ochtendje 'Bladel'.
Het was weer leuk, om iedereen weer te zien. Ook het weer werkte deze keer goed mee.
Ook alle bekende, maar ook nieuwe standhouders waren weer van de partij. :wink:
Alleen nog een puntje van aandacht voor de organisatie;

Misschien is het handig, om de volgende keer voor het parkeren ook € 4,- te rekenen.
Van de opbrengst hiervan kan dan de parkeerplaats gedurende langere tijd gehuurd worden.
Dit jaar werden we met z'n allen van de weg gehaald, en op de parkeerplaats van de lokale voetbalclub
ondergebracht.
Volgens de organisatie moesten we de laatste halve kilometer maar gaan lopen.
Naderhand bleek het een misverstand, de reguliere parkeerplaats was nl. nog niet geopend.
Maar daar kwam ik, hijgend en puffend, bij de ingang pas achter. :roll:
Op zichzelf niet erg, want het was goed weer, maar om dan aan het eind van de markt met een pas aangeschafte
B40 weer terug te zeulen, is ook geen goed idee. Dus ook voor de standhouders is dit niet goed voor de omzet. :(
Vervolgens bleek wel, dat de reguliere parkeerplaats in de loop van de ochtend beschikbaar kwam,
maar het was gewoon niet handig.
Dus, iets meer geld naar de verhuurder van de parkeerplaats, zodat deze 's ochtends om 07:00 uur al open kan,
dat is handig, want dan is de binnenkomst van de bezoekers meer gespreid en dus staat er ook niet zo'n lange file.

Alternatief idee voor volgend jaar is gewoon een fiets meenemen op de trekhaak, en de auto ergens in een buitenwijk van Bladel neerzetten.

Maar, om even positief af te sluiten; de XYL was tevreden, ik had geen zware troep mee naar huis genomen .... 8)

73, Ruben, PA0AA.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#22 Bericht door PA2RU »

Ik vond het wel een leuke markt..wat ik zocht heb ik niet gevonden maar los daarvan wel de moeite waard.
Buiten wat bekende standhouders heb ik er geen bekenden gezien..
Het parkeren verliep wel wat rommelig : heb een kwartier in de rij gestaan voor ik eindelijk van de 'brommer' af kon stappen..
Wie weet tot volgend jaar..
73 René PA2RU

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#23 Bericht door PE5PVB »

Prima vermaakt hoor. Parkeren daar is altijd een dillema, er is maar één smalle weg en die moet vrij blijven voor bijvoorbeeld calamiteiten en eventueel vertrekkende bezoekers. Hierdoor leek het allemaal wat stroef te verlopen. Beetje geduld mag geen probleem zijn toch?

Prachtig weer gehad, heel veel bekenden gezien. Blij met wat ik heb aangeschaft. Volgend jaar zeker weer!

En om al als bezoeker naar een markt te komen op 7.00u terwijl deze pas om 10.00u begint???

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#24 Bericht door PA0AA »

PE5PVB schreef: 12 sep 2021, 21:22 Prima vermaakt hoor. Parkeren daar is altijd een dillema, er is maar één smalle weg en die moet vrij blijven voor bijvoorbeeld calamiteiten en eventueel vertrekkende bezoekers.........
Ach, Ik ga er maar vanuit, dat we het volgend jaar weer gewoon gezellig in " Den Herd " gaan houden.
In 2022 heeft die besmettelijke ziekte wel genoeg aandacht gehad, vindt je ook niet ? :wink:

73, Ruben, PA0AA.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#25 Bericht door Rene - pg3r »

PE5PVB schreef: 12 sep 2021, 21:22 dillema
Foekje?

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#26 Bericht door PE5PVB »

PA0AA schreef: 13 sep 2021, 17:49
PE5PVB schreef: 12 sep 2021, 21:22 Prima vermaakt hoor. Parkeren daar is altijd een dillema, er is maar één smalle weg en die moet vrij blijven voor bijvoorbeeld calamiteiten en eventueel vertrekkende bezoekers.........
Ach, Ik ga er maar vanuit, dat we het volgend jaar weer gewoon gezellig in " Den Herd " gaan houden.
In 2022 heeft die besmettelijke ziekte wel genoeg aandacht gehad, vindt je ook niet ? :wink:

73, Ruben, PA0AA.
Als dat al zo is dan zal het niet in de bekende Den Herd zijn, die gaat namelijk tegen de vlakte. Het is de bedoeling dat Den herd verhuist naar het oude Rabobank pand op het plein in het centrum. Voordeel is wel dat daar wat meer parkeerruimte is.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#27 Bericht door PA3BAS »

Rene - pg3r schreef: 13 sep 2021, 20:16
PE5PVB schreef: 12 sep 2021, 21:22 dillema
Foekje?
Met atletiek heeft dit niets te maken, al zal Foekje niet veel moeite hebben gehad met die 500 meter ;-p
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#28 Bericht door Thijzer »

Het was weer een leuke markt, hoewel ik er weinig van mee naar huis heb genomen.

Het parkeren is inderdaad wel naadje-pet maar ik kan ook begrijpen dat het niet anders kan. De vertraging bij de ingang ivm betalen zorgt voor een lange file. Misschien dat dit wel handiger kan, bijvoorbeeld door met een paar man langs de file te lopen en reeds wat geld op te halen en de betaalde auto's te markeren zodat die snel door kunnen rijden.

De markt in de Herd was ook altijd gezellig maar door de tijd van het jaar moest die wel binnen plaatsvinden (ik kan me nog een rit door de sneeuw terug naar huis herinneren...) en deze markt buiten is met het weer dit jaar en vorig jaar natuurlijk een uitje an sich. Dus wat gaat men in de toekomst doen? De weergoden blijven natuurlijk niet altijd zo goed gezind.

Wederom mijn complimenten aan de organisatie!

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#29 Bericht door PA0AA »

Thijzer schreef: 16 sep 2021, 07:15 .......... De vertraging bij de ingang ivm betalen zorgt voor een lange file. Misschien dat dit wel handiger kan, ...........................
Dan begrijp ik even iets niet. Het parkeren is toch altijd gratis ? :?
Wat is dan het probleem, om de auto's gewoon door te laten stromen naar de vaste
parkeerplaats, de inzittenden uit te laten stappen, en vervolgens bij de kassa de entreeprijs af te laten rekenen ?
Een file personen voor de kassa heeft lang niet zo veel impact als een file auto's, mede ook voor de omwonenden.

73, Ruben, PA0AA.

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: KAR Radiomarkt Bladel 12 september 2021

#30 Bericht door PE5PVB »

Je moet wel entree heffen voordat je het parkeerterrein op gaat. Gezien de corona beperkingen was er een vaste looprichting. Was je dus aan het einde dan moest je via de uitgang weer naar de ingang om opnieuw te beginnen.

Een stempel zou kunnen, maar is niet echt Corona proof.

Plaats reactie