Bij de scam 12 heb je bij iedere element een afklem ring zitten als je hem wil vast zetten.
Maar uit jouw verhaal begrijp ik lucht er op en staan.
Nu het volgende onder aan de mast zit je aansluiting voor de lucht aanvoer ik heb daar
een kogelkraantje gemonteerd + aansluiting voor snelkoppeling.
De kraan heb ik gemonteerd om gelijkmatig lucht er in te laten gaan en aftesluiten.
Doe je dit niet dan gaat hij als een raket de lucht in als je rubbers goed zijn ondanks de 1,5 bar
ook je aanslagringen gaan er gegarandeert aan.
Maar als alles goed is blijf hij zeker 24 u staan.
Nu ik hoop dat je hier wat aan heb.
Bij de scam 12 heb je bij iedere element een afklem ring zitten als je hem wil vast zetten.
Maar uit jouw verhaal begrijp ik lucht er op en staan.
Nu het volgende onder aan de mast zit je aansluiting voor de lucht aanvoer ik heb daar
een kogelkraantje gemonteerd + aansluiting voor snelkoppeling.
De kraan heb ik gemonteerd om gelijkmatig lucht er in te laten gaan en aftesluiten.
Doe je dit niet dan gaat hij als een raket de lucht in als je rubbers goed zijn ondanks de 1,5 bar
ook je aanslagringen gaan er gegarandeert aan.
Maar als alles goed is blijf hij zeker 24 u staan.
Nu ik hoop dat je hier wat aan heb.
Paul
PD2PKM 73
Bedankt Paul,
Dus uit jou verhaal begrijp ik dat je er een kraantje tussen hebt zitten die je
half dichtdraait zeg maar, ondanks dat ik er een reduceerventiel tussen de compressor
en de mast zet.
Of met dat kraantje sluit je de leiding af , als je de mast op hoogte hebt, en doe je weer open om de mast
te laten zakken.
Ja dat klopt mits je de slang los gekoppeld heb van de snelkoppeling.
Het is dus zo als je de klemringen niet gebruikt schuif hij uit naar de volledige hoogte.
Kraan dicht en hij blijft staan.
Ik hoop je hier voldoende mee geholpen heb.
De maximale druk stel je in met een reduceer ventiel en de snelheid waarmee de mast uitschuift stel je in met een snelheidsregelventiel.
ga je een 3/2 ventiel gebruiken voor het op afstand bedienen van je mast, dan moet je uitgaande lucht ook regelen zodat de mast niet met een klap naar beneden komt.
door het platknijpen van de luchtslang kun je op een primitive manier de snelheid ook regelen.
het moet kunnen anders kan het niet Denk in oplossingen, niet in problemen
Als je nog wat wilt weten, ik heb er meerdere uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, ik ken ze inmiddels wel![/quote]
Heb nog steeds de juiste aansluiting (schroefdraad) voor de mast niet gevonden?
Heb 2 maten in huis ,net als in het leger, of te groot of te klein.
weet jij wat voor schroefdraad en de grootte??
Ik heb ze zondag al gemaild maar nog geen antwoord gekregen.
nog even afwachten.
Heb inmoddel antwoord gekregen.
Met een heel pdf file hoe zo n mast in elkaar zit.
Het schroefdraad schijnt 1/4 " BSP draad te zijn.
Britisch standaard pijp draad.
Nu wachten op beter weer.
Om even verder te gaan op dat condenswater...
Je luchtdruk bevat ook veel water, die kan je best voorzien van een ontvochtiger.
Ik heb vroeger gewerkt in een fruitbedrijf waar de koelcellen op lage zuurstof werden gehouden.
Dit werd geregeld door een hoop uitleg die ik jullie wil besparen maar de to en afvoer was ook met kleppen op luchtdruk.
Zonder ontvochtiger verscheidene kleppen QRT gevroren...
grts
Tommy
J-UBA - Manager UBA Jongerenwerking
QTH: FT2000 - Tower 18m - 6m 4 element - Logperiodic 30m <-> 10m - Vertical 40 meter - double G5RV 160m - 80m
MOBILE: TS480sat + mobile whips per band