omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#586 Bericht door PA1RA »

Gesprekken zijn geweest, maar we hebben het hier over een oud-directeur die zich de burgemeester van de straat acht. Fokt de hele buurt op met spookverhalen over een gigantische, ronddraaiende en luid grommende en storende constructies die hij nog verwacht erbij te gaan komen. Ik ga er nu niet teveel over vertellen, maar hij wil inhoudelijk niet tegengesproken worden.. Op de hoorzitting heb ook wel makkelijk al zijn punten kunnen ontkrachten. Ik heb er wel vertrouwen in, maar leuk is het niet.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#587 Bericht door PA3HMP »

ik had eerst een 11 meter zwiepmast tegen de gevel staan, kreeg er bij de buurt bbq commentaar op dat aan de zijkant niet zo mooi was, dus toen heb ik gezegd dan plaats ik hem wel aan de achterkant.

ik heb na eerdere tegenwerking van de gemeente met de aanvraag van mij gewacht tot het in de zomer vakantie periode in de krant kwam, minder mensen die het lezen is minder mensen die bezwaar kunnen maken.

De gemeente was niet gevoelig voor mijn argument dat de mast die ik eerder wilde plaatsen ook al een bij ons in het dorp stond, hun smoesje 'dan zal die wel illegaal geplaatst zijn'.

nog veel tegenwerking gehad van de gemeente, mast moet na galvanisatie 2 keer geschilderd worden, dus 2 lagen zinkspray eroverheen moeten spuiten (ja je geloofd het niet wat voor onzin ze verzonnen)

Nadat hij geplaatst was kreeg ik commentaar van een achterbuurman(oud schoolmeester) 3 huizen verderop dat als hij dat geweten had hij zeker een bezwaar ingediend had, ipv de dunne zwiepmast had ik namelijk een vergunning aangevraagd voor een diekantige vakwerk mast, ik heb hem medegedeeld dat zulks geen succes gehad zou hebben omdat ik beschermd ben door wetten, en ik 2 verschillende staatsexamens heb moeten doen om dit te mogen uitoefenen, toen werd hem duidelijk dat niet iedereen zo maar een mast neer zou zetten en vond hij het wel best.

ik heb mijn buurman wel eens gevraagd wat hij van mijn mast vond en zijn reactie was goh daar staat een mast, was me nog niet opgevallen met een lach op zijn gezicht, goed contact en behulpzaam zijn naar je buren doet een hoop.

Leuk is het nooit, vooral als iemand de buurt op gaat stoken met onzin verhalen, die indianen verhalen zijn meestal simpel te ontkrachten op een hoorzitting, maar daar zit niemand op te wachten, en vaak vergeten mensen dat 30 jaar geleden iedereen een antenne op hun dak had staan om tv te kunnen ontvangen en velen ook een mast in de tuin, dezelfde masten als wij nu gebruiken voor onze hobby, toen werd er vaak geen vergunning aangevraagd, plaats maar neer en niemand zeurde erover.

Leuke zaken gebeurde ook, een eigenaresse van een taxi bedrijf kwam vragen of wij last van hun hebben, ze had namelijk bezoek gehad van AT dat er klachten waren binnengekomen dat hun taxi centrale in Frankrijk te horen zou zijn, nog nooit last van ze gehad, wel was het zo dat als ik een draadje aan mijn counter hing ik de freq van hun op mijn scherm kreeg, maar last nee.

ook wel eens iemand gehad met de vraag of ik uit kon zoeken waarom hun tv van hun zoon zo'n slecht ontvangst had, bleek de jongen vergeten te zijn de buitenmantel van de coax aan de stekker te maken, mensen ook weer blij.

Maar je zult maar een zeikert in je buurt hebben wonen....

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#588 Bericht door pe1rxq »

PA3HMP schreef: 09 jul 2021, 08:57 ik heb hem medegedeeld dat zulks geen succes gehad zou hebben omdat ik beschermd ben door wetten, en ik 2 verschillende staatsexamens heb moeten doen om dit te mogen uitoefenen, toen werd hem duidelijk dat niet iedereen zo maar een mast neer zou zetten en vond hij het wel best.
Het staatsexamen argument klinkt mooi, maar meer dan bluf is het niet....
Een luisteramateur heeft namelijk net zo veel recht op een antenne als jij.
Misschien zelfs meer, want bij ontvangst heb je niet de luxe om er maar wat meer vermogen in the duwen.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 996
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#589 Bericht door PA0BAK »

pe1rxq schreef: 09 jul 2021, 09:14 Misschien zelfs meer, want bij ontvangst heb je niet de luxe om er maar wat meer vermogen in the duwen.
Een zendamateur moet toch ook ontvangen?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#590 Bericht door PA3HMP »

Een luister amateur heeft wellicht net zoveel rechten, maar het feit dat je gelicentieerd zendamateur bent en dat niet iedereen zo maar mag zenden geeft wel een idee aan de klager dat niet iedere persoon zo maar een mast gaat plaatsen en dat je kennis van zaken hebt, bij de gemeente werkt dat ook.

PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#591 Bericht door PA1RA »

Bij de gemeent werkt dat zeker.
Tijdens de hoorzitting is dat ook een argument als de tegenpartij over mogelijke storingen enzo begint.
Jij hebt immers een licentie en die verplicht jou om niet te storen, en eventuele storingen op te lossen. Is onderdeel van het examen en expliciet in de voorwaarden genoemd. Dit ontkracht als snel het bezwaar.
(en dat dat dat voor iedereen geldt is een tweede. Dat moet ik mijn buurman nog eens onder de neus wrijven als ik straks over zijn zonnepanelen begin. :wink:

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#592 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA1RA schreef: 10 jul 2021, 13:55 Jij hebt immers een licentie en die ......
Tegenwoordig is dit toch alleen een registratie i.p.v. licentie?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#593 Bericht door on4avt »

Op die van mij staat 'Certificaat ' . Is dit dan niks meer waard? Waarom dan nog examens gaan doen?

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 996
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#594 Bericht door PA0BAK »

on4avt schreef: 10 jul 2021, 17:29 Op die van mij staat 'Certificaat ' .
Op die van mij staat "Verklaring van bevoegdheid" :D
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#595 Bericht door PA1RA »

PA3GNZ, Tjeerd schreef: 10 jul 2021, 14:28
PA1RA schreef: 10 jul 2021, 13:55 Jij hebt immers een licentie en die ......
Tegenwoordig is dit toch alleen een registratie i.p.v. licentie?
Correct, maar licentie klinkt beter in een hoorzitting... :wink:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#596 Bericht door PE1PQX »

PA1RA schreef: 12 jul 2021, 09:26
Correct, maar licentie klinkt beter in een hoorzitting... :wink:
En dan gaat wegens een 'vormfout' alles uiteindelijk de prullenbak in en begint het hele gedonder opnieuw ten nadele van de mast-eigenaar/aanvrager.
Beter is je te bezigen met de juiste termen dus 'registratiebewijs' i.p.v. vergunning/licentie/machtiging.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#597 Bericht door PA1RA »

PE1PQX schreef: 12 jul 2021, 12:07
PA1RA schreef: 12 jul 2021, 09:26
Correct, maar licentie klinkt beter in een hoorzitting... :wink:
En dan gaat wegens een 'vormfout' alles uiteindelijk de prullenbak in en begint het hele gedonder opnieuw ten nadele van de mast-eigenaar/aanvrager.
Beter is je te bezigen met de juiste termen dus 'registratiebewijs' i.p.v. vergunning/licentie/machtiging.
Daar heb je gelijk in. In dit geval een tussen neus en lippen uitspraakje geweest. Er werd ook gesproken over een eventuele escalatie tot het 'hoger gerechtshof'. Over vormfouten gesproken...
Ik houd de off. docs wel goed in de gaten!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#598 Bericht door PA3HMP »

Heb het er gewoon over dat je een (of twee) zware staatsexamens af heb moeten leggen om dit te mogen uitoefenen :wink:

PA1RA
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:07
Roepletters: PA1RA
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#599 Bericht door PA1RA »

Jippie, weer een stap verder. Uitspraak vd gemeente binnen gekregen. Bezwaar van de buren tegen de vergunning voor mijn mast is afgewezen!

Rene.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

#600 Bericht door PA3HMP »

Goed nieuws

Plaats reactie