Topic schurkt een beetje tegen wat andere topics aan maar vond hem toch het meeste hierin passen:
Sinds kort ben ik 'gezegend' met een schuin dak dus dit vraagt enige creativiteit voor wat betreft antenne opstelling. Als geluk bij een ongeluk is er wel een dakkapel zo iets boven de helft van het dak.
Nu zal deze opstelling (dualbander en endfed) alsnog erg bescheiden blijven en ben ik van plan een tegelvoet met 1m pijpje hierop te plaatsen. Ik ga er hierbij vanuit dat de kapel vast wel een voet en 4 stoeptegels zou moeten houden En ja, uiteraard vergeet ik de rubbertegels niet.
Nu vraag ik mij al dagen af hoe ik deze klus in vredesnaam ga klaren! Ik ben op zich niet bang voor hoogtes maar er moeten toch heel wat vervelende capriolen worden uitgehaald om op de dakkapel te komen en daar voel ik mij minder fijn bij. Vanaf beneden is lastig vanwege serre dus enige manier is uit het serreraam zelf (op 8 meter hoog). Daarnaast moeten er dan nog wat tegels omhoog evenals de voet zelf.
Hoe doen jullie dit (semi

PS: Hoogwerker ook al gekeken maar die gaat het NET niet redden en is idioot duur.