Yagi antenne

Alles over antennes en toebehoren.
Gesloten
Bericht
Auteur
tonybenita
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2023, 16:38

Yagi antenne

#1 Bericht door tonybenita »

Hallo iedereen,
Ik ben hier nieuw op dit forum en heb een vraagje!
Ik heb namelijk een 5 elementen yagi basis antenne voor de 3.5 meter band die loopt van 78.0 tot 88.0 fm maar is deze antenne een richtantenne?

Mvg
Tony

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Yagi antenne

#2 Bericht door PA3DJS »

Ja, een Yagi is een richtantenne.

Voordat je heel veel vragen krijgt over wat je van plan bent, is het wellicht handig om zelf te vertellen wat je bedoelingen zijn.

De reden daarvoor is dat het frequentiegebied 78...88 MHz voor ons geen legale frequentieband is en dat daarop regelmatig wordt "gepiraat". Onder andere de forumregels verbieden ons het bespreken van illegale activiteiten.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Yagi antenne

#3 Bericht door elsinga »

[mod] inderdaad, hulp bij illegale activiteiten is hier niet toegestaan, er zijn voldoende andere fora waar je gelijkgestemden vindt. Draadje gaat op slot, Tony mag mij een PB sturen met uitleg en als het niet om illegale zaken blijkt te gaan zet ik het draadje weer open. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten