Registratie Antenna

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PD1ITZ
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2022, 19:53
Roepletters: PH0LT

Registratie Antenna

#1 Bericht door PD1ITZ »

In Oktober/Nov ben ik met mijn N Examen geslaagd & heb de roepletters bij de Agentschap Telecom aangevraagd. Die heb ik ontvangen. Nu wil ik ook graag mijn Antenne registrieren maar de 'zaak' (aanvragen van de roepletters) staat in de website van de AT nog als 'open". Je kunt er alleen een zaak indienen. Als ik nu zeg dat ik mijn eerste zaak intrek (zo dat ik een nieuwe zaak kan openen/aanvragen), dan zegt de website dat mijn roepletters vervallen. Wie weet wat ik moet doen?

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Registratie Antenne

#2 Bericht door Gert_PA2LO »

Log in op het gebruikersregister.
> ga naar "Registraties" (staat onder "Zaken")
> klikt op "Melding frequentiegebruik radiozendamateur" (in scherm rechts, naast Melding frequentiegebruik maritiem)
> klik op "Wijzigen"
> klik op het groen blokje "Verder" tot je op scherm 3 "Antenneopstellingen" komt
> geef hier bij "O Ja" aan dat je een antenneopstelling hebt en vul de coördinaten in
> klik op het groen blokje "Verder"
> klik op het groen blokje "Afronden"

Done.

PD1ITZ
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2022, 19:53
Roepletters: PH0LT

Re: Registratie Antenna

#3 Bericht door PD1ITZ »

Super! Bedankt!

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Registratie Antenna

#4 Bericht door pe1rea »

Ik heb het nog nooit ingevuld, vond (en vind) het een volkomen onnodige handeling.
Mijn mast toen had een bouwvergunning dus eea was gewoon bekend.
Tegenwoordig heb ik geen vaste coördinaten meer dus is het volledig zinloos.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Registratie Antenna

#5 Bericht door PA1AIS »

Ik kreeg destijds een heuse dreigbrief van de minister, dat ik een strafbaar feit beging door het niet in te vullen, bizar.

Gelukkig hebben de nieuwe bewoners van ons huis er al jaren geen last van deze registratie. :lol:
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PD1ITZ
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2022, 19:53
Roepletters: PH0LT

Re: Registratie Antenna

#6 Bericht door PD1ITZ »

pe1rea schreef: 28 feb 2023, 07:59 Tegenwoordig heb ik geen vaste coördinaten meer dus is het volledig zinloos.
Du jij hebt jouw anntennes op een camper/caravan?

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Registratie Antenna

#7 Bericht door pe1rea »

Ik heb mijn antennes op drijvend ijzer staan.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Registratie Antenna

#8 Bericht door on4ged »

pe1rea schreef: 28 feb 2023, 19:14 Ik heb mijn antennes op drijvend ijzer staan.
Wat moeten we ons daar bij voorstellen bij zo'n drijvend ijzer?
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Registratie Antenna

#9 Bericht door DC4CP »

Een boot, al dan niet woonboot.

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Registratie Antenna

#10 Bericht door Gert_PA2LO »


Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Registratie Antenna

#11 Bericht door Charles_ »

pe1rea schreef: 28 feb 2023, 07:59 Ik heb het nog nooit ingevuld, vond (en vind) het een volkomen onnodige handeling.
Mijn mast toen had een bouwvergunning dus eea was gewoon bekend.
Overheid, Koninklijk Huis en CB-amateurs hoeven hun antenne-opstelling niet te -laten- registreren.
Opmerkelijk is vooral dat diegene die de regels bepaald er vervolgens aan toevoegd dat die regels niet voor henzelf gelden :oops: :shock:
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Registratie Antenna

#12 Bericht door Thijzer »

Ik ga niet mijn antenne in dat register zetten. Het is een grove schending van mijn privacy en begrijp werkelijk niet hoe de wetgeving door de Kamers is gekomen. Er is ook geen enkel zinnig argument te geven voor dit register en er kan onmogelijk op gehandhaafd worden.

Antennes voor ontvangst en tijdelijke opstellingen hoeven niet te worden gemeld. Mijn antennes gebruik ik alleen om te ontvangen of zijn tijdelijk.

Hou toch gauw op zeg, met die onzin. Werkverschaffing voor ambtenaren.

Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: Registratie Antenna

#13 Bericht door Pelk »

Het openbaar maken van antennegegevens, ook van amateur antennes, is een afweging van publiek belang tegen persoonlijk belang zo heb ik het "begrepen". In de periode dat 5G masten "afgefakkeld" werden geen prettige "registratie". Overigens, via dat register is ook de locatie van 5G masten eenvoudig vindbaar. Dat scheelt! :lol:

Daarnaast: vanwege privacy mogen de adresgegevens van zendamateurs niet meer openbaar gemaakt worden door verenigingen als de Veron, maar via het antenne register zijn alle "geregistreerde" amateurs in de buurt toch prima vindbaar. En inderdaad: een, volgens mij enorme C2000 antenne mast, staat niet in het register. Het zou overigens ook een voor militairen belangrijke antennemast kunnen zijn.

https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... ter_extern

EMV metingen staan er trouwens ook in en zijn per locatie te downloaden. Nu de electrosmog van de zonnepanelen nog.

De locatie van belangrijke transportleidingen, ook militaire en andere vitale infra structuur zijn evenwel eenvoudig vindbaar. Het belang van openbaarmaking daarvan vraag ik mij maar niet af. https://www.gasunietransportservices.nl ... ortnetwerk https://www.risicokaart.nl/kaarten/risi ... sleidingen https://www.defensie.nl/onderwerpen/tak ... ingnetwerk https://www.atlasleefomgeving.nl/thema/ ... ng/kaarten

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: Registratie Antenna

#14 Bericht door PA0AA »

Charles_ schreef: 02 mar 2023, 10:35 ......Opmerkelijk is vooral dat diegene die de regels bepaald er vervolgens aan toevoegt, dat die regels niet voor henzelf gelden ..... :oops: :shock:
Dit doet me denken aan een bord aan de ingang van een tunnel in een plaats ten zuiden van ons land; "Maximum hoogte 3 meter 40, met uitzondering van politievoertuigen" :lol:


73, Ruben, PA0AA.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Registratie Antenna

#15 Bericht door Thijzer »

Er is helemaal geen publiek belang dat deze registratie en publicatie rechtvaardigt. Het bestaan ervan is volkomen onbekend (uitgezonderd bij degenen die worden gedwongen zich eraan te conformeren) bij het publiek en het register is slechts een bevestiging van wat je met het blote oog kunt zien. Dit is gewoon het resultaat van een beleidsmaker die niks te doen had maar wel budget over had.

Gelukkig voor ons zijn de regels bijzonder vaag dus ik lig er niet wakker van maar ik vraag me tijdens zo'n discussie wel af hoe de Tweede en Eerste Kamer dit hebben kunnen toestaan. Met name de laatste had dit moeten toetsen aan de grondwet en dan was gebleken dat het belang van de geregistreerde veel zwaarder weegt dan het publiek belang dat er feitelijk helemaal niet is.

Ik kan het hier wel roepen, er gebeurt toch niks mee en jullie kunnen er ook niets aan doen. Ik kan niet meer doen dan oproepen om dit register te negeren, al is het voor je eigen gemoedsrust.

Plaats reactie