Ervaring gezocht met de I-Pro traveller

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa1cjt
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 nov 2019, 07:24
Roepletters: PA1CJT

Ervaring gezocht met de I-Pro traveller

#1 Bericht door pa1cjt »

Beste OM's, ik ben op zoek naar iemand die de I-Pro traveller in bezit heeft en wat zijn/haar ervaringen daar mee zijn. Ik overweeg om tot aanschaf over te gaan maar het moet mij wel iets brengen (klein behuisd, geen ruimte voor antenne, mast of afspanmogelijkheden voor een draad antenne) vandaar de vraag naar ervaring(en). Als ik de filmpjes op Internet moet geloven is het de oplossing (pro's maar de con's zijn de prijs) voor portabel gebruik en beperkende ruimten (tenslotte is hij 3m hoog en 2m in de breedte). Wie o wie heeft er ervaring mee en wil die met mij delen. Heeft iemand hem ongebruikt liggen dan verneem ik dat ook graag.

Best 72 (de 73's voor QRP)
Kees
PA1CJT

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: Ervaring gezocht met de I-Pro traveller

#2 Bericht door Hans PE1KWH »

Zonder ervaring met deze antenne kun je in ieder geval zeggen dat het rendement vrij laag zal zijn.
De elementen zijn allemaal te kort en de hoogte boven de grond is nogal weinig.
Zoals afgebeeld aan het strand met vrij zicht over zee doet hij het zeker wel maar in/op een woning ?

Hoewel ook niet ideaal kun je dan beter aan een loop antenne gaan denken.
Die is zeker niet groter en zal je ook nog helpen om stoorbronnen weg te nemen die in een woonbuurt er zeker zijn.

pa1cjt
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 nov 2019, 07:24
Roepletters: PA1CJT

Re: Ervaring gezocht met de I-Pro traveller

#3 Bericht door pa1cjt »

Hallo Hans,

dankjewel voor je reactie. Ik heb onder de kap een loop antenne staan (die op zich portabel is) maar sinds de verhuurder het nodig vond om zonnepanelen op de huizen te plaatsen is het plezier om naar boven te gaan en enkele verbindingen te maken ver weg.
Ik werk alleen maar QRP dus daardoor heb je extra beperkingen.

Best 72
Kees
PA1CJT

Plaats reactie