klein antenneparkje

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: klein antenneparkje

#16 Bericht door PA3DAT »

PA1FOX schreef: 20 jul 2021, 21:41 Ik weet eigenlijk niet of ik daar wel zo happy mee zou zijn als een foto van mijn huis met naam en call openbaar gepubliceerd zou worden.
Waarom niet? Wat we doen is volkomen legaal. We zijn toch geen piraten met een P.O.Box?

Ik sta al 40 jaar volledig op QRZ.com en heb niets te verbergen: https://www.qrz.com/db/pa3dat
En op mijn eigen website, met telefoonnumer(s): https://www.aloys.nl/contact

En ik ben ook niet bang! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: klein antenneparkje

#17 Bericht door ----- »

PA3DAT schreef: 23 jul 2021, 19:55 Waarom niet? Wat we doen is volkomen legaal. We zijn toch geen piraten met een P.O.Box?

Ik sta al 40 jaar volledig op QRZ.com en heb niets te verbergen: https://www.qrz.com/db/pa3dat
En op mijn eigen website, met telefoonnumer(s): https://www.aloys.nl/contact

En ik ben ook niet bang!
Maar ben je ook bereid te begrijpen dat andere daar anders over denken ? of vind je omdat jij er geen probleem mee hebt je daarbij ook het recht hebt om andermans gegevens te delen ?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: klein antenneparkje

#18 Bericht door PA3DAT »

Ik deel niemands gegevens. Maar als iemand dat zelf doet, op QRZ, dan is het toch geen geheim?
In de tijd dat de Veron een boekje uitgaf met de namen en adressen van álle Nederlandse radioamateurs kon je het ook aangeven als je dat niet wilde. Maar 99% stond er wél in, net als in het telefoonboek.

Gelukkig delen de meesten (meer dan 95%?) ook nu nog gewoon hun NAW-gegevens.

Persoonlijk vind ik dat hele privacy-gedoe, compleet met wetgeving, mijlenver doorgeschoten. En dan zet men wél alles op Facebook en Instagram. Maar goed, dat is een andere discussie, niet om hier te voeren.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: klein antenneparkje

#19 Bericht door ----- »

Persoonlijk vind ik het namelijk niet erg slim als je denk dat alles publiekelijk delen niks uitmaakt voor nu en in de toekomst, we zullen zien wie gelijk heeft.
Ikzelf vind zelf de manier waarop mensen minutieus in kaart wordt gebracht, geanalyseert en gestuurd doorgeschoten. Maar ik denk niet dat wij het eens gaan worden aangezien je het als iets onschuldigs ziet. deel lekker wat je wil maar blijf uit mijn buurt.

-Verwijderd account

Re: klein antenneparkje

#20 Bericht door -Verwijderd account »

Waar het mij om ging was (en is) om te laten zien dat men/buurtbewoners niet overal moeilijk doet over antenneplaatsing. Daarover hoor en lees je weinig. Tijdens mijn fietstocht zag ik dit reeds vanaf een afstandje en ben daar even gestopt om de bewuste fotootjes te maken.

Dat er nu hier in dit topic mensen zijn die blijkbaar de betreffende zendamateur bij naam/call kennen en dan ook het bijhorende adres melden, is niet waarom ik gevraagd heb. Het was in elk geval niet Aloys die de gegevens bekend maakte in dit topic.
Bovendien, heeft iemand aan betreffende zendamateur toestemming gevraagd of zijn naw gegevens in dit topic wel genoemd mochten worden? :roll:

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: klein antenneparkje

#21 Bericht door PA0BAK »

PE2CH schreef: 23 jul 2021, 21:49 Bovendien, heeft iemand aan betreffende zendamateur toestemming gevraagd of zijn naw gegevens in dit topic wel genoemd mochten worden? :roll:
Het enige dat gedeeld is, is openbare informatie..........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: klein antenneparkje

#22 Bericht door ON5RKN »

Die antennes staan allemaal veel te dicht op een.

Een antennepark? Een dozijn antennes op 1 lijn op een afstand van amper 5 meter, t zal goed werken :-)

Plaats reactie