Satfinder

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Satfinder

#16 Bericht door Thijzer »

Ik heb onlangs een Raymarine automatisch zoekende satellietschotel gekocht met een diameter van 45cm. Een absoluut koopje en werkt als een tierelier. Astra 1 bijvoorbeeld is zo gevonden en blijft hij volgen, ook als je de schotel-voet beweegt.
Ik heb ook de QO-100 ingesteld, die vindt hij ook door te kijken naar het signaalniveau. Luisterend op de LNB hoor ik inderdaad SSB stations dus we zitten goed.

Zo'n satfinder heb ik ook dus ik wil wel eens proberen of dat werkt, beeld ontvangen. Keep you posted met nog een interessante vraag...

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Satfinder

#17 Bericht door Thijzer »

Update: de satfinder is inderdaad voor de gek te houden zoals je op het filmpje ziet. Door een ander soort LNB te selecteren met een andere mengfrequentie kun je de ontvangstfrequentie instellen die je nodig zou hebben voor QO-100 en daarna zet je alleen de LNB terug naar 9750 MHz.
Dat zou moeten werken, ware het niet dat een schotel van 45cm way too small is (80-120 cm wordt geadviseerd) voor ontvangst van video. Dus voor mijn setup zit er niet meer in dan voice...

Plaats reactie