registratie antenneregister

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

registratie antenneregister

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Iedere zendamateur weet dat je op de site van AT moet aangeven of je wel/geen antenne-opstelling hebt.
En op de site van het antenneregister kan je zien waar de zendamateurs (en clubstations!) zich bevinden. Ook handig om te checken of jouw opstelling correct weergegeven wordt op de kaart.

Mijn vraag is of er ook daadwerkelijk door/namens het AT gecontroleerd wordt? Dus je hebt een antennepark op je erf staan, maar bij AT aangegeven geen antenne-opstelling te hebben :oops:
Of je hebt als klein behuisde stadsbewoner geen antenne's opgesteld, je werkt bv enkel met porto's, en bij AT heb je aangegeven een antenne-opstelling te hebben.

Als ik mij niet vergis kan je daar zelfs een boete voor krijgen, maar hoe vaak wordt dat ook daadwerkelijk gedaan?
Vind het best lastig, ook al omdat experimenten met antenne's onderdeel is van onze hobby. En het dus soms kan voorkomen dat je antenne-registratie niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Ik vraag me dat af.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: registratie antenneregister

#2 Bericht door Frankyboy »

Ik vermoed maar zo dat wanneer je aangeeft dat je een antenne hebt en die er eens een keertje niet staat dat dat niet veel uitmaakt.

Andersom misschien wel, dus gewoon aangeven en verder niet druk om maken.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: registratie antenneregister

#3 Bericht door pe1rea »

Mijn antenne staat op een bouwvergunning.
Ik heb nooit de moeite genomen om het bij het AT te melden.
Ergo, mijn installatie staat -niet- in het antenneregister.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#4 Bericht door PA1AIS »

Ik heb nog niet gelezen dat je verplicht bent om verhuizing door te geven?
Ik ben naar een ander deel van het land verhuist, de vergunning valt op dit adres in de bus, dus dat is gelukt.
Dan vindt ik dat ze ook wel een memo mogen sturen om het register bij te werken. De opstelling staat nog op het oude adres en dat zijn zeer zeker geen zendamateurs... :lol:
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#5 Bericht door -Verwijderd account »

PA1AIS schreef: 13 jun 2021, 19:22 Ik heb nog niet gelezen dat je verplicht bent om verhuizing door te geven?
Ik ben naar een ander deel van het land verhuist, de vergunning valt op dit adres in de bus, dus dat is gelukt.
Tja, overheid hè. Je hebt wel netjes jouw verhuizing doorgegeven aan de gemeente en die gegevens zijn gekoppeld aan de andere overheidsdiensten. De Belastingdienst weet jou ook te vinden zonder dat je aan hun een adreswijziging hebt gemeld.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb m'n antenne in de verhuisdozen gedaan. M.a.w. er is geen antenne meer aanwezig.
M'n nieuwe adres gaat automatisch via basisadministratie. Maar op m'n nieuwe adres zet ik, vooralsnog, geen antenne neer.

Dus ik wil m'n antenne verwijderen bij m'n info.
Maar ik "verdwaal" in m'n gegevens bij AT. Zie ook nergens bij mijn gegevens dat ik een antenne heb laat staan wijzigen. Heb ik ooit wel opgegeven.
Gelukkig kan ik zien dat ik wel een machtiging heb, dat weer wel. Een hele geruststelling.......................hi

Zal wel aan mij liggen, ik denk dat ik de gewone ouderwetse telefoon maar pak morgen. Hoop ik een "mens" te spreken.
Zodat ik kan uitleggen dat de Gemeente Elburg een zendamateur armer wordt over twee weken.
Of is er iemand die gewoon een simpele uitleg kan aan geven hoe ik dat op de AT website kan doen?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#7 Bericht door -Verwijderd account »

Juul - PE0GJG schreef:Ik heb m'n antenne in de verhuisdozen gedaan. M.a.w. er is geen antenne meer aanwezig.
M'n nieuwe adres gaat automatisch via basisadministratie. Maar op m'n nieuwe adres zet ik, vooralsnog, geen antenne neer.
Hier waren 7 verhuisdozen nodig om alle HAM-radio spullen in te pakken. Meer dozen nodig dan ik had ingeschat.
Of deze dozen weer worden uitgepakt na de verhuizing valt nog te bezien. Immers, veel kan ook online gedaan worden zonder dat je HAM-radio spullen nodig hebt. Veel rondes kan je volgen op TeamSpeak en een aantal rondes heeft een livestream op youtube, er is tegenwoordig een hele reeks aan webSDR sites waarop je actief kan zijn, Echolink kan je gebruiken. Kortom, je hebt niet perse meer een knoppenradio nodig met bijhorende antenne's :) En daarmee ook geen gezeur van buren over de aanwezigheid van antenne's.

Inloggen bij AT lukte zelfs mij niet... Dus ik kan je daarmee niet helpen helaas.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#8 Bericht door pe1cmo »

Ik heb dezelfde antenne als mijn buurman, ik ben een zendamateur, hij een satelliet kijker.
Moet ik nu mijn antenne aanmelden en hij niet ??
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: registratie antenneregister

#9 Bericht door sottezero »

sinds antenne = gezeik heb ik geen (zichtbare) antennes.
in het buitenland geen probleem, waar ik naartoe ga (mits corona toestaat) hoef je voor een repeater geen vergunning te hebben

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#10 Bericht door PA3HMP »

ik heb al hele lang niet meer gekeken op dat onzinnige antenneregister, staan er nog steeds zoveel antennes midden in de noordzee ?

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#11 Bericht door pc1mb »

Dat zullen er alleen maar méér worden, met al die windmolens (telemetrie) e.d...

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#12 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2CH schreef: 13 jun 2021, 21:15Of deze dozen weer worden uitgepakt na de verhuizing valt nog te bezien. Immers, veel kan ook online gedaan worden zonder dat je HAM-radio spullen nodig hebt. Veel rondes kan je volgen op TeamSpeak en een aantal rondes heeft een livestream op youtube, er is tegenwoordig een hele reeks aan webSDR sites waarop je actief kan zijn, Echolink kan je gebruiken. Kortom, je hebt niet perse meer een knoppenradio nodig met bijhorende antenne's :) En daarmee ook geen gezeur van buren over de aanwezigheid van antenne's.
Dit ligt sterk hoe je de hobby beleefd. Ik ga toch voor knoppen en zoveel mogelijk via de ether de verbindingen maken. De registratie heb je niet voor niets.
In omgeving Den Bosch is genoeg te horen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: registratie antenneregister

#13 Bericht door Gert_PA2LO »

Zal wel aan mij liggen, ik denk dat ik de gewone ouderwetse telefoon maar pak morgen. Hoop ik een "mens" te spreken.
Zodat ik kan uitleggen dat de Gemeente Elburg een zendamateur armer wordt over twee weken.
Of is er iemand die gewoon een simpele uitleg kan aan geven hoe ik dat op de AT website kan doen?
Juul:

(1) Ga naar https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... endamateur
(2) Klik op “inloggen in het register”
(3) Meld je aan met DigiD
(4) Klik op het blokje “Wijzigen” dat achter de gegevens met je registratienummer staat
(5) Klik op het subscherm “1. Soort melding” rechtsonder op het groene blokje “verder”
(6) Doe dat op het volgende subscherm “2. Zenderidentificatie”nog een keer
(7) Je bent nu op het subscherm “3. Antenneopstelling(en)”. Beantwoord daar de vraag: “heeft u een antenneopstelling” met “nee” (radiobutton). Vervolgens weer groene button “Verder”
(8) Volgende scherm “Aangeven communicatie” nog een keer groene button drukken
(9) Tenslotte op subscherm “5. Overzicht” klikken op de groene button met “Afronden”

Hoera, je antenne-opstelling is nu gewijzigd en de website meldt:
“ Bedankt. U ontvangt binnen 20 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ons. Over 5 à 10 minuten kunt u uw registratie inzien bij Registraties.”
Als beloning ontvang je binnenkort van het Agentschap Telecom een briefje met de geüpdate informatie inclusief een vers pasje op creditcard formaat.

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#14 Bericht door PA1EJO »

Een mast met twee verschillende antennes erin, is dat 1 antenne, of zijn dat twee antennes?
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: registratie antenneregister

#15 Bericht door Gert_PA2LO »

Een mast met twee verschillende antennes erin, is dat 1 antenne, of zijn dat twee antennes?
Je registreert niet je antennes maar een antenneopstelling. Meerdere antennes in 1 mast is dus 1 opstelling en 1 melding.

Gesloten