registratie antenneregister

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#31 Bericht door -Verwijderd account »

PA0ETE schreef:AT heeft in het begin gewaarschuwd dat bij aantreffen dat iemand niet geregistreerd was, er een boete van ik dacht 240 euro zou volgen.

Het is bizar, maar als een zendamateur alleen luistert op zijn antennes, dan moeten die toch in het antenneregister. Voor een luisteramateur geldt die verplichting niet.

Als je echter alleen mobiel werkt, of alleen met een portofoon hoeft dat weer niet.
Kijk, dit is interessant. Gaan we voortaan enkel nog met portofoontjes actief zijn.
Met D-star en DMR kom je al een heel eind :) Geen vermelding nodig in het antenneregister en geen gezeur van de buren over de antenne's :D
PA0ETE schreef:Overigens is de grens waarbij een zender in het register moet bij 30 MHz 5W. Ik heb altijd het vermoeden gehad dat dat de reden is waardoor lange tijd (volgens mij is het nog zo) Nederland het SSB-vermogen op 27 MHz nooit van 4W naar 12W opgetrokken heeft, zoals dat in een aantal andere Europese landen inmiddels wel gebeurd is.
Er is een europese standaard EN 300 433-2 voor de 27 MHz die in alle landen van toepassing is, behalve in Nederland. Nederland is het enige land in de EU die weigert om deze europese richtlijn op te nemen in de nationale wetgeving.
Zie deze webpage. Daar staat ook een tabel met de kanaalindeling per land, de europese eenheid is nog ver weg in de EU.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#32 Bericht door PA0ETE »

PE2CH schreef: 15 jun 2021, 12:43Er is een europese standaard EN 300 433-2 voor de 27 MHz die in alle landen van toepassing is, behalve in Nederland. Nederland is het enige land in de EU die weigert om deze europese richtlijn op te nemen in de nationale wetgeving.
Zie deze webpage. Daar staat ook een tabel met de kanaalindeling per land, de europese eenheid is nog ver weg in de EU.
Dat is ook ongeveer wat ik betoogde. Ik heb dus altijd vermoed dat de reden daarvan is dat wanneer dat toegestaan wordt, dat 27 MHz-ers ook in het antenneregister moeten. Maar hoe houd je dat bij? En eigenlijk moet er dan misschien ook wel een vorm van handhaving komen.

Het is overigens maar een vermoeden er kan best een andere reden zijn. Misschien zijn ze wel bang dat er storingen onstaan of wat anders.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: registratie antenneregister

#33 Bericht door Thijzer »

Ik doe niet mee aan de registratie door de overheid van pietluttigheden. André Rouvoet wilde ooit bij pubermeisjes vaststellen of ze schaamhaar hadden, zo ver was men al gevorderd met het in kaart brengen van de samenleving. Ik zal niet zeggen wat ik er verder van vindt, dat kon nog wel eens kwetsend worden opgevat.

Mijn antennes staan niet in het register omdat dit niet hoeft. Ik weet niet waarom de rest zo braaf aan alles gehoor geeft maar er zitten in deze regeling wel zoveel gaten en mazen dat het AT het niet aan zal durven om daarvoor iemand te beboeten. De noodzaak ontbreekt ook dus bij een rechter gaat dit verhaal om meerdere redenen nat. Temeer omdat er een hoop uitzonderingen gelden voor ondermeer luisteramateurs en 27mc installaties. Aangezien die beide niet duidelijk zijn gedefinieerd, is dit alweer de zoveelste papieren tijger.

Maar voor wie het fijn vindt om deze gegevens op straat te leggen, ga vooral je gang. Als de overheid niet kan beargumenteren waar dit goed voor is en uitzonderingen toelaat, doet deze jongen niet mee.

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#34 Bericht door -Verwijderd account »

PA0ETE schreef:Ik heb dus altijd vermoed dat de reden daarvan is dat wanneer dat toegestaan wordt, dat 27 MHz-ers ook in het antenneregister moeten. Maar hoe houd je dat bij? En eigenlijk moet er dan misschien ook wel een vorm van handhaving komen.
Ondertussen diverse sites geraadpleegd en natuurlijk ook het CB-forum en overal spreken ze over dezelfde vermoedens. Maar ook dat je daarop geen duidelijk antwoord krijgt als je gericht daarnaar vraagt. Kortom, er wordt telkens verwezen naar officiële bekendmakingen en wetten op de site van de Rijksoverheid en dat daar staat wat is toegestaan. Maar nergens dus argumenten te vinden waarom Nederland het enige land is die het hogere zendvermogen voor CB niet wil toestaan.
Daardoor krijg je dus allerhande speculaties over het waarom.

Snof
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 mar 2020, 11:30

Re: registratie antenneregister

#35 Bericht door Snof »

Ze kunnen beter het antenneregister omzetten naar een PV installatie register :mrgreen:

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: registratie antenneregister

#36 Bericht door pe1rea »

Maar voor wie het fijn vindt om deze gegevens op straat te leggen, ga vooral je gang. Als de overheid niet kan beargumenteren waar dit goed voor is en uitzonderingen toelaat, doet deze jongen niet mee.
Al eerder geschreven, maar deze dame ook niet..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#37 Bericht door pc1mb »

Ondertussen zit menig 27mc'er gewoon met sets op de band die niet eens onder de 5 watt kúnnen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#38 Bericht door PA3DAT »

Echt of fake?
"André Rouvoet wilde ooit bij pubermeisjes vaststellen of ze schaamhaar hadden, zo ver was men al gevorderd met het in kaart brengen van de samenleving."

Fake.

Dit soort nieuws komt van de website van Geenstijl.
Hoe het werkelijk was lees je hier: https://www.parool.nl/nieuws/rouvoet-ki ... ~b57e4ce5/

Is het niveau hier al gezakt tot dat van Geenstijl? :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#39 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA3DAT schreef: 15 jun 2021, 20:08Is het niveau hier al gezakt tot dat van Geenstijl? :mrgreen:
Ik vraag mij steeds meer af wat de functie van dit forum is. Voor bepaalde lieden steeds meer een plek om of regeltjes te schrijven die niet zouden kloppen. :mrgreen:

In ieder geval, ik ga voor mijn set ziiten.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: registratie antenneregister

#40 Bericht door Steef »

PA3DAT schreef: 15 jun 2021, 20:08

Dit soort nieuws komt van de website van Geenstijl.
Hoe het werkelijk was lees je hier: https://www.parool.nl/nieuws/rouvoet-ki ... ~b57e4ce5/

Is het niveau hier al gezakt tot dat van Geenstijl? :mrgreen:
Het niveau van Het Parool, is gelijk aan het niveau van de Volkskrant, Trouw maar zeker ook aan dat van Geenstijl.

Alles wat maar een beetje traffic heeft en als "(betrouwbare?? :shock: :shock: ) informatie" gebruikt kan worden in Nederland, is van DPG Media.

Je zou je kunnen afvragen waar de Europese mededingingsautoriteit blijft om dit aan te pakken.
Totdat je beseft dat DPG Media feitelijk gewoon het Europese parlement is, en dat er eigenlijk geen onafhankelijke nieuwsgaring meer in Nederland is.
Altans, niet voor een breed publiek.

En je zou kunnen denken off topic, maar dat is niet zo.
Onze antennes zijn een vorm van onafhankelijke nieuwsgaring gebruikt door veel mensen met een behoorlijke opleiding.
Dat de locatie van die antenne geregistreerd moet worden is dus waarschijnlijk geen toeval.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: registratie antenneregister

#41 Bericht door pe1rea »

Helaas ga ik niet met je complotgedachte mee.
Buiten de telegraaf zijn er nog andere concerns die iets met nieuws doen.
Er is keuze.

Dat half stupide NL achter de opruiers aanloopt kan ik ook niks aan doen....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#42 Bericht door -Verwijderd account »

pe1rea schreef:Helaas ga ik niet met je complotgedachte mee.
Buiten de telegraaf zijn er nog andere concerns die iets met nieuws doen.

Dat half stupide NL achter de opruiers aanloopt kan ik ook niks aan doen....
Dat is het gevolg van social media waar iedereen zijn/haar waarheid verkondigd :D

Tegelijkertijd zou het heel goed kunnen zijn dat er wel degelijk een stuk waarheid daarin zit. Het kindertoeslagschandaal heeft immers veel los gemaakt en er is onomstotelijk vastgesteld dat er onwelgevallige zaken achtergehouden zijn. En dat is nou juist een voedingsbodem voor andersdenkenden, waar ook wij last van hebben. De aluhoedjesbrigade werd weer actief vanwege de komst van het 5G netwerk en hun meelopers maken het ons juist weer lastig met de antenneopstellingen die wij hebben, vooral clubstations hebben vaak een behoorlijk antennepark.
Dat bepaalde mediaconcerns het nodig blijken te vinden om het vuurtje flink op te stoken... :oops: Televaag ja, inderdaad.

Gevolg van dit alles is natuurlijk wel dat het je ontzettend moeilijk wordt gemaakt om meelopers en andersdenkenden te laten inzien dmv feitenkennis dat ze het niet begrepen hebben. Maar dat geldt evengoed voor Kamerleden van de 2e en 1e kamer. Die mogen besluiten nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: registratie antenneregister

#43 Bericht door PE2AAB »

[mod]Zullen we weer on Topic gaan?[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: registratie antenneregister

#44 Bericht door pc1mb »

PA3DAT schreef: 15 jun 2021, 20:08 Dit soort nieuws komt van de website van Geenstijl.
GS dikt het flink aan zoals gewoonlijk, maar Rouvoet bagatelliseert, ook in de uitleg van het Parool, iets wat op z'n best erg bedenkelijk is.
Steef schreef: 16 jun 2021, 11:56 Totdat je beseft dat DPG Media feitelijk gewoon het Europese parlement is,
Waar haal je die stelling? DPG heeft amper de helft van de Nederlandse grote kranten in bezit (bv NRC en Telegraaf niet) en is in particulier bezit van een Belgische familie.

En ontopic: antennes van luisteramateurs en 27mc hoeven niet geregistreerd te worden, ook mobiele installaties niet, dus vrije ontvangst van wereldwijd nieuws is niet in gevaar. Wel iets om in de gaten te houden natuurlijk.

-Verwijderd account

Re: registratie antenneregister

#45 Bericht door -Verwijderd account »

pc1mb schreef:antennes van luisteramateurs en 27mc hoeven niet geregistreerd te worden, ook mobiele installaties niet, dus vrije ontvangst van wereldwijd nieuws is niet in gevaar. Wel iets om in de gaten te houden natuurlijk.
Maar de gemeente en/of woningbouw kan wel altijd eisen stellen, zelfs als je onder de vergunningvrije 5 meter regel blijft.
Dat staat geheel los van het antenneregister van de overheid (AT).

Gesloten