Tegelvoet

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2071
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#16 Bericht door pe1cmo »

Ik stond gisteren op een flat met een mast, die gemonteerd was op een betonnen voet dat op het dak lag, gewicht van de voet was 30 ton, en een mast van 27 meter daar boven op. (mast 24 meter en een top van 3 meter)

Mast
Mast
Dus het kan altijd nog groter.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Tegelvoet

#17 Bericht door pc1mb »

PA3CQN schreef:Wat is gewicht?
Als er 4 dakdekkers op het dak staan te overleggen roept niemand: kan het dak dat wel aan.
Nou die vraag stel ik wel degelijk hoor. Rubber zolen zijn dan nog tot daar aan toe, maar je hebt ook druiven die er gewoon hun ladder op zetten, twee scherpe punten in de bitumen. Met name op oudere platte daken is een lekkage geen uitzondering na zulke werkzaamheden. Natuurlijk is dat altijd toeval en ligt het nooit aan de schilder z'n ladder... Gewoon ouderdom, meneer.

Nuja, deze constructie ligt er vlak op dus dat moet wel goed gaan zou je zeggen, als er geen bouten of lasnaden onderuit steken.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#18 Bericht door PA0FRI »

pe1cmo schreef:Ik stond gisteren op een flat met een mast, die gemonteerd was op een betonnen voet dat op het dak lag, gewicht van de voet was 30 ton, en een mast van 27 meter daar boven op. (mast 24 meter en een top van 3 meter).
Is/was de norm voor een woning niet maximale belasting 300 kg/m². Bijzonder dat de flat van de foto die 30 ton kan verdragen. :shock:
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#19 Bericht door PE1PQX »

PA0FRI schreef: Is/was de norm voor een woning niet maximale belasting 300 kg/m². Bijzonder dat de flat van de foto die 30 ton kan verdragen. :shock:
In geval van die 300kg/m³ heb je voor die mast een oppervlakte nodig van 100m², dus een blok oppervlak van 10m x 10m... (zo even snel uit het hoofd)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#20 Bericht door andre »

https://www.joostdevree.nl/shtmls/belas ... aken.shtml


Ik vind 30 ton (30.000kg) wel hééél erg veel voor een dergelijke constructie.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Tegelvoet

#21 Bericht door pc1mb »

Er zou hier natuurlijk sprake kunnen zijn van visserslatijn ;)

pe1cmo
Berichten: 2071
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#22 Bericht door pe1cmo »

Hier dan een foto, helaas niet scherp, waar het beton op staat. Ik schat de liggers een 120 x 80cm, en dan 5 a 6 meter lang, 3x liggers en een tussenstuk.
IMG_1700 (Small).JPG
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#23 Bericht door andre »

beton ligt zwevend over het dak zo te zien. Rust dus op de tussenmuren en/of buitenmuren maar niet op het dak zelf. Niet iets om als amateur zoiets op je dak te leggen :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2497
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Tegelvoet

#24 Bericht door PA3DJS »

pe1cmo schreef:Hier dan een foto, helaas niet scherp, waar het beton op staat. Ik schat de liggers een 120 x 80cm, en dan 5 a 6 meter lang, 3x liggers en een tussenstuk.
IMG_1700 (Small).JPG
Oh, dan kan die ongeveer 30 ton best kloppen.

Plaats reactie