welke hf beam?

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#31 Bericht door andre »

De steppir is inmiddels binnen, geinstalleerd en in de mast gehesen.
Voor mensen die geinteresseerd zijn in een verslag en mijn eerste bevindingen kunnen terrecht op mijn website.

Grt, andre

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#32 Bericht door PA3FAT »

zie er goed uit !!

Veel plezier ermee.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

#33 Bericht door SM0FLY »

andre schreef:De steppir is inmiddels binnen, geinstalleerd en in de mast gehesen.
Voor mensen die geinteresseerd zijn in een verslag en mijn eerste bevindingen kunnen terrecht op mijn website.

Grt, andre
Hallo Andre,

Zat me al af te vragen hoe het met je steppir ging. Goed te horen dat alles werkt. Dat probleem met de lengte was al vermeld in het steppir yahoo forum. Tot werkens!

73/Bram
P.S. Mijn Steppir in volle glorie
Bijlagen
sm0fly_steppir.jpg
sm0fly_steppir.jpg (113.68 KiB) 1086 keer bekeken

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

#34 Bericht door PA1ZP »

Hoi Allemaal

Vergeet bij het onderwerp beam aub niet de hoogte te vermelden.
Voor een beam is hoogte van groot belang
Drie van mijn PZ vrienden hebben allen een 3 elements combi driebander
die van Otto staat op 25 mtr en komt er op 20 mtr met 50 watt beter uit als Arnold met 400 watt op 13 mtr hoogte.
Bij een beam helpt hoogte enorm.
Helaas hoogte maken is ook erg duur.
Dat geld natuurlijk ook voor horizontale dipolen.
Verder is een Steppir een heel mooi concept maar heeft ook een aardig prijskaartje
Bram ik heb je toevallig gemist van de week met Arnold misschien tref ik je binnenkort wel op 20 mtr.

73
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#35 Bericht door andre »

PA1ZP schreef:Hoi Allemaal

Vergeet bij het onderwerp beam aub niet de hoogte te vermelden.
Voor een beam is hoogte van groot belang
Drie van mijn PZ vrienden hebben allen een 3 elements combi driebander
die van Otto staat op 25 mtr en komt er op 20 mtr met 50 watt beter uit als Arnold met 400 watt op 13 mtr hoogte.
Bij een beam helpt hoogte enorm.
Helaas hoogte maken is ook erg duur.
Dat geld natuurlijk ook voor horizontale dipolen.
Verder is een Steppir een heel mooi concept maar heeft ook een aardig prijskaartje
Bram ik heb je toevallig gemist van de week met Arnold misschien tref ik je binnenkort wel op 20 mtr.

73
Tja, dat hoogte meespeeld weet natuurlkijk elke amateur, voor zowel hf, vhf, uhf en hoger. Maar het blijft natuurlijk wel een gegeven dat hoogte niet alleen duur maakt, maar in de meeste gevallen ook onmogelijk door regelgeving en dergelijke. Binnen de bebouwde kom, en zeker in grote steden, is het welhaast onmogelijk om iets"hoog" neer te zetten. Als ik dan naar mijn eigen situatie kijk mag ik mijn handen dicht knijpen in vergelijking tot vele anderen. We moeten dan ook de hobby maar bedrijven met alle mogelijk, en onmogelijkheden die het kan bieden.

Andre

Plaats reactie