Antenne aan de zijgevel

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Antenne aan de zijgevel

#1 Bericht door PA4JAN »

Hoi
ik heb in 1988 een vergunning gekregen om een zendanttenne te plaatsen
van de verhuurder van mijn huis,
over een plek word niet gesproken
dus dat ding heeft alle plaatsen op mijn huis gehad..
ik heb jaren al geen antenne meer nu..
14 dagen geleden is de opzichter op mijn verzoek geweest..
omdat ik in overleg over de plaatsing wilde gaan praten,
mijn voorkeur gaat uit naar de zijkant van de woning,
hij was daar positief over, ik blij
maar vanmorgen belde hij mij dat het alleen achter de woning mocht,
er is 5 jaar geleden een beschikking over plaatsing aan de verhuurders verstuurt over de achterkant, van de woning voor een plaatsing voor een schotel ,antenne
ik beriep mij er op dat ik de vergunnig al 20 jaar heb,dus voor die beschikking
en dat er op die vergunnig niet over een voorkeur plaatsing word gesproken en dat ik vind dat ik wel het recht hebt voor de zijkant
heb ik een kans???
of is het hopeloos voor mij

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2568
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Je had hem daar toch ook?
En alleen even verwijderd voor onderhoud en inspectie? ;)

Die vergunning is niet vervallen en voor de nieuwe regels uitgegeven en geldig.
Het is maar net hoe je het brengt...
Zolang die vergunning niett is ingetrokken blijft hij geldig, intrekken mag alleeen met zeer goed onderbouwde argumenten.

Cor

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Antenne aan de zijgevel

#3 Bericht door PA0FRI »

Het vorige advies lijkt mij een goed punt, maar je kan ook nog meer steekhoudende argumenten aanvoeren.

Radiozendamateurs behoren tot een wereldwijd erkende groep die als officiele dienst aangemerkt wordt naast andere diensten op het gebied van radio communicatie. Zij moeten officiële examens doen en hebben zitting bij internationale conferenties met betrekking tot radio communicatie en verdeling van frequenties. Bij diverse rampen (o.a. onze watersnoodramp) bleken zendamateurs de enigen te zijn die een noodcommunicatie in stand konden houden. In sommige Afikaanse en Zuid Amerikaanse landen is het nog steeds het enige radio middel voor een langere afstand.
Voor het plaatsen van antennes moeten wij dezelfde mogelijkheden hebben als andere diensten zoals, GSM, politie, brandweer, ambulance, ANWB taxibedrijven etc. Schotels voor TV ontvangst horen daar niet bij.
Je moet eens nagaan of dezelfde verhuurder niet op één van zijn objecten een GSM mast of een andere antenne voor een dienst heeft staan en dat als argument gebruiken.
Jammer genoeg weten zeer weinig rechters of advocaten hoe het zit met legale radiozendamateurs.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie