DESHIBO WV-601 Loop antenne

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Noway

DESHIBO WV-601 Loop antenne

#1 Bericht door Noway »

Goedemiddag,

Zijn er ook leden die ervaring hebben met deze antenne en het ook gebruiken voor het zenden op laag vermogen?

Hopelijk is er ervaring.

Alvast bedankt

PE7EB
Roepletters: PE7EB

Re: DESHIBO WV-601 Loop antenne

#2 Bericht door PE7EB »

Geen ervaring, maar als ik de specificaties bekijk is de antenne alleen geschikt voor TX (max. 10W) op 2m en 70cm.
73 es gud dx de eric pe7eb k

Noway

#3 Bericht door Noway »

Klopt, dank je voor je reactie. Ik overweeg het namelijk met een Icom IC-705 en die doet Max 10, vandaar de vraag. Omdat de 705 geen tuner heeft, zo kwam ik er namelijk op.

PE4WJ
Roepletters: PE4WJ

#4 Bericht door PE4WJ »

Ik vind het twijfelachtig, ben wel benieuwd hoe dat ding er op 2 en 70 uitziet qua aanpassing, als je hem met bijv een VNA zou meten. Mijn gevoel zegt dat het ding niet erg efficiënt gaat zijn... en dat ie gemaakt is van Chinesium hi.

73,

Wouter Jan PE4WJ

Noway

#5 Bericht door Noway »

Dank voor de feedback. Heb veel reviews gelezen en gezien en ben aardig onder de indruk. Heb een mla30+ voor SDR maar blijf het lastig vinden. Dacht om die 2 dingen met elkaar te combineren vandaar de vraag.

Thom PA9T
Roepletters: PA9T

#6 Bericht door Thom PA9T »

Geen ervaring met deze antenne, maar als zoiets simpels wordt aangeboden voor zo'n hoge prijs dan gaat er een alarmbelletje af in mijn hoofd. Goede antennes hoeven namelijk niet duur te zijn... en dure antennes zijn niet altijd goed :wink:

Als er iets is dat ik in de loop der jaren wel geleerd heb, is dat wonderantennes niet bestaan. En dit lijkt er ook weer zo'n een... :D

Je hebt al een mla30+ voor je SDR. Wat is je doel dan precies met de Deshibo loop? Je kunt er niet mee zenden op HF, en voor zenden op 2m/70cm zullen de prestaties vermoedelijk niet heel goed zijn.

Ben benieuwd.

Noway

#7 Bericht door Noway »

Dank jullie voor jullie reacties en terechte opmerkingen. Natuurlijk zijn er geen wonder antennes en zelf bouwen is voor de hobbyist het mooiste en waarschijnlijk ook beter en goedkoper. Ik wou gewoon weten of iemand ook ervaring had met deze antenne en dan ook nog als het wordt gebruikt bij zenden. Het is voor mij enkel een vraag. MLA30+ is natuurlijk alleen voor ontvangen, is een actieve loop en de Deshibo niet, vandaar mijn vraag naar ervaringen.

PA3DJS
Roepletters: PA3DJS
Contacteer:

#8 Bericht door PA3DJS »

Toen ik de gegevens zag, moest ik bijna aan 1 april denken. Ik krijg niet echt een goed gevoel bij deze antenne, dit zelfs zonder de prijs er bij te betrekken.

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

#9 Bericht door TheoP »

Het lijkt een te mooi om waar te zijn antenne.
Deze 'antenne' is ook nog eens zeer stevig geprijsd.

Theo

Plaats reactie