Log-in idle tijd verlengen

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0AA
Roepletters: PA0AA
Contacteer:

Log-in idle tijd verlengen

#1 Bericht door PA0AA »

Vraagje,

Hoe kan ik in de forum-instellingen de tijd verlengen, die je ingelogd blijft ?
Vooral als je een lang stuk typt, en dan ook nog eens tussendoor naar de WC gaat, dan
kan het gebeuren, dat je inmiddels van het forum geknikkerd bent, en dan weer opnieuw moet inloggen, en
het hele verhaal nog een keer overnieuw moet typen.
Iemand een idee, waar ik die instelling kan vinden ?

73, Ruben, PA0AA.

andre
Contacteer:

Re: Log-in idle tijd verlengen

#2 Bericht door andre »

Hoi Ruben,
volgende keer eerst even in office tikken en daarna kopie-paste.

of wat langer je plasje ophouden... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA3DAT
Roepletters: PA3DAT
Contacteer:

#3 Bericht door PA3DAT »

Ruben, dat is vreemd...

Ik ben ingelogd op mijn pc's, mijn 2 tablets en op mijn laptop, die meegaat in de camper. Wanneer ik na één of meer weken het forum bezoek met de laptop, dan ben ik nog steeds ingelogd. Morgenochtend in de shack start ik de PC, ik ga naar het forum en ik ben nog steeds ingelogd. Ook op mijn zakelijke PC, of op mijn tablet wanneer ik in bed lig... Zelden dat ik eens opnieuw moet inloggen.

Laat jij je cookies soms automatisch om de zoveel tijd verwijderen? Cookies zijn nodig om ingelogd te blijven.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI.

PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Bij inloggen 1 vinkje zetten. Zie verdere uitlog Aloys.
inlog.jpg
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

BQC: 461
NTC: 004

https://www.pa3gnz.nl

PA0ETE
Roepletters: PA0ETE
Contacteer:

#5 Bericht door PA0ETE »

Ik ben nooit ingelogd, omdat de hashes in de cookies waarmee je ingelogd bent kunnen worden gehackt. Daarmee kunnen hackers dan je account bij een site stelen. Dat gebeurt de laatste jaren steeds meer. Dat geldt zowel zendamateur.com als facebook en andere sites. Ik gebruik daarom een paswordmanager. Tot voor kort eentje die ik zelf geschreven had. Ik experimenteer momenteel welke door anderen gemaakte managers beter is dan mijn eigen (niet voor verspreiding geschikte) knutsel

Bijvoorbeeld las ik daarnet het forum zonder ingelogd te zijn. Om deze post te kunnen posten moest ik eerst inloggen. Ik maak zoals jullie waarschijnlijk weten meestal geen korte teksten. Maar mij is het nooit overkomen dat ik onderweg uitgelogd ben. Bij lange teksten maak ik vaak wel een kopieetje voordat ik op verstuur klik, omdat ik als het forum heel traag was (bijv. bij een backup 's nachts) wel eens zo'n lang verhaal kwijtgeraakt ben (of bijna kwijtgeraakt, op het laatste moment gered met een screenshot waarbij ik het wel moest overtypen :) )

Volgens mij zit die time-out in de forumsoftware. Voorzover ik weet is dit niet apart ingesteld, maar het kan zijn dat er niet over gesproken is en dat het wel kan. Tjalling is degene die over dat soort dingen gaat omdat hij er het meest van weet.

Het is denk ik off-topic, maar ik vermeld het toch. De wachtwoordmanagers waar ik naar gekeken heb is Bitwarden, die komt uit bijna alle tests als beste, Proton Pass (ik gebruik al een aantal Proto-producten, omdat daar de privacy zeer goed beschermd wordt) en KeePassXC, let wel, er zijn drie Keepassen, Keepass en KeepassX als ik het goed heb. Dit zijn drie verschillende projecten, alleen KeePassXC is echt goed. Dit is de wachtwoordmanager die onder andere in het sterk beveiligde besturigssysteem TAILS zit. Ik heb nu als test KeePassXC in gebruikt. Bij Bitwarden moest ik om het met alle bescherming te kunnen gebruiken Google Chrome (onder Linux) gaan gebruiken in plaats van Chromium (dat is Chrome zonder Google). Bij Proton minder nadelen, maar daar waren ook wat dingen. Mijn eigen systeempje, hoewel eenvoudiger heeft een paar veiligheidsrisico's niet, die deze drie wel hebben, dus er is een kans dat ik toch weer terugga naar de eigen fröbel.

Mensen die over passwordmanagers willen verder praten: maak bij voorkeur hiervoor een nieuwe topic aan, en plaats het linkje daarvan hier, dan zetten we de discussie daar voort :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie