BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

#16 Bericht door pc1mb »

Een ding wat ik graag behouden zou zien is dat hier tips gegeven mogen worden over waar je iets (nog!) kan kopen. Er circuleert ook een leveranciers lijst voor componenten e.d.

Dat heeft voor de hobby ontzettend veel meerwaarde. Doe zo'n lijst desnoods zonder waardeoordelen en verwijs daarvoor naar de trustpilots of andere review sites van deze wereld, als je geen gelazer wil. Sites die óók niet massaal stukgeprocedeerd worden, maar er zal heus op gemopperd worden. Er is echt nog wel iets van vrije meningsuiting over, ook als een mening een ander niet bevalt.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

#17 Bericht door pc1mb »

(Over woke)
pe1rea schreef: 22 dec 2021, 18:59 Uitvinding van conservatieven die alle oude rommel willen behouden, -ook- als het bewezen fout is...
Nee, woke is uitgevonden door doorgeschoten progressieven die zichzelf iets té graag op de borst kloppen, en daarbij niet zelden de helft van de groeperingen en mensenrechten vergeten waar ze zich voor zeggen in te zetten :wink:. Conservatieven benoemen het verschijnsel slechts.

De mooiste weg ligt zoals wel vaker ergens in het midden.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

#18 Bericht door PA0ETE »

Ik wil de politieke discussie over dingen als woke graag beëindigen. De ervaring leert dat dit zeer, zeer snel uit de hand loopt. Als je geabonneerd bent op een van de meest populaire wereldwijde mailinglijsten over System Fusion, en je hebt daar de afgelopen dagen meegelezen dan weet je wat ik bedoel met het uit de hand lopen van dit potentieel explosieve onderwerp. Het is bij het onderwerp waar het hier over gaat verder natuurlijk ook gewoon off-topic.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PD1ABA
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2016, 19:40
Roepletters: PD1ABA
Locatie: JO22JM

Re: BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

#19 Bericht door PD1ABA »

Erg jammer dat je een particuliere oplichter niet met naam en Iban nummer mag noemen. (misschien mag een deel van een naam en iban nummer wel, dan is het niet rechtstreeks te herleiden.) Inmiddels contact gehad met het tweede slachtoffer van oplichting door dezelfde man. Allebei aangifte gedaan. Verkoper gebruikt niet zijn eigen naam op marktplaats en zegt dat ie uit Rotterdam komt. Leergeld betaald, hoop niet dat een mede amateur alsnog opgelicht wordt.
Het klopt helemaal dat je niet vooraf moet betalen maar je verwacht bij zendapparatuur dat je handelt in een klein wereldje. Ik koop voortaan nieuw. Wees voorzichtig!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BELANGRIJK: noemen van bedrijfsnamen met een klacht is niet toegestaan

#20 Bericht door PA0ETE »

Ik vind het ook heel dubbel hoor. Ik weet er echter geen oplossing voor. Hoe kunnen we voorkomen dat één of meerdere mensen (misschien met de beste bedoelingen) iemand ten onrechte zwart maken?

Aangifte doen vind ik een goed idee. De politie zal er niet in alle gevallen iets mee doen maar als er over één persoon veel klachten binnenkomen misschien wel. En het draagt ook bij aan een beter beeld van de omvang van de problematiek.

Ik ben geen fan van eBay (overigens eigenaar van Marktplaats), maar op een site die op die manier werkt ben je iets beter tegen dit soort dingen beschermd. Met name als je met Paypal betaalt. Ik heb een tijdlang redelijk wat via die site gekocht. In de meeste landen kon je toen met Paypal betalen, alleen op de Duitse versie van eBay ging dat toen nog niet. Twee van de drie zaken die ik op de Duitse site gekocht heb (en vooruit door een storting betaald) waren beneden verwachting m.b.t. de staat waarin ze waren.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie