Geen mailtjes??

Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Geen mailtjes??

#16 Bericht door ----- »

De beheerder heeft er al uitgebreid op gereageerd en zijn advies ga klagen bij de gene die de post tegenhoud, en dat is niet dit forum.
dat zijn de mail providers: KPN / Ziggo / microsoft / google enz... die veroorzaken het probleem

Gebruikersavatar
Ratlook
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 jul 2020, 07:50

Re: Geen mailtjes??

#17 Bericht door Ratlook »

PE5TT schreef:De beheerder heeft er al uitgebreid op gereageerd en zijn advies ga klagen bij de gene die de post tegenhoud, en dat is niet dit forum.
dat zijn de mail providers: KPN / Ziggo / microsoft / google enz... die veroorzaken het probleem
Die lange tekst van hem is zeker niet voor iedereen makkelijk te lezen en te begrijpen :roll:

Ik zit idd al vele jaren bij Ziggo en heb NOOIT problemen met andere fora en sites.

Dus wat is nu precies het probleem met deze site??

Dat begrijp ik niet [ en ik zal toch niet de enige zijn die het niet begrijpt ??]

Dus misschien ligt het probleem gewoon bij deze site en zal de beheerder van deze

site dat misschien eens moeten "oplossen " ipv naar anderen wijzen ??

---

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Geen mailtjes??

#18 Bericht door PA2EFR »

Het forum stuurt gewoon de notificaties correct, ik ontvang ze ook.

Maar de provider van de ONTVANGER, jij dus, blokkeert de mail van de ip-range van zendamateur.com, omdat er in die range ook ooit een spammer aktief was.
Daar kan zendamateur.com niks aan doen, behalve dan misschien de mail met een U-bocht vanaf een ander ip adres te laten bezorgen.

Gebruikersavatar
Ratlook
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 jul 2020, 07:50

Re: Geen mailtjes??

#19 Bericht door Ratlook »

PA2EFR schreef:Het forum stuurt gewoon de notificaties correct, ik ontvang ze ook.

Maar de provider van de ONTVANGER, jij dus, blokkeert de mail van de ip-range van zendamateur.com, omdat er in die range ook ooit een spammer aktief was.
Daar kan zendamateur.com niks aan doen, behalve dan misschien de mail met een U-bocht vanaf een ander ip adres te laten bezorgen.
Dus alle andere leden hier die bij Ziggo zitten krijgen ook geen mail??

---

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Geen mailtjes??

#20 Bericht door PA2EFR »

Geen idee.
Ik heb net mijn mailadres veranderd naar XS4ALL en ik krijg (nog) wel forummail.
XS4ALL loopt via KPN.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Geen mailtjes??

#21 Bericht door pc1mb »

PA2EFR schreef:Maar de provider van de ONTVANGER, jij dus, blokkeert de mail van de ip-range van zendamateur.com, omdat er in die range ook ooit een spammer aktief was.
Daar kan zendamateur.com niks aan doen, behalve dan misschien de mail met een U-bocht vanaf een ander ip adres te laten bezorgen.
Via een smarthost je mail afleveren is heel gewoon, en moet niet gezien worden als een U-bocht. Eerder als een mogelijkheid om je als afzender te valideren - maar zelfs dat is niet altijd voldoende.

De tijd dat je met elk willekeurig eigen servertje het internet kon volblazen met e-mail is echt voorbij, dat hebben spammers verziekt. Zouden gmail en consorten dat allemaal openzetten dan werden hun gebruikers overspoeld met spam. Dat willen we ook niet.

Tegenwoordig heb je SPF (Sender Policy Framework), een smarthost en/of andere validatie technieken nodig om te bewijzen dat jouw server geautoriseerd is om mail te verzenden namens zendamateur.com. Anders kan elke willekeurige spammer dat namelijk ook. En vanaf dynamische en andere 'verdachte' IPadres blokken kan het al helemaal niet meer, meen ik.

Maar zendamateur.com heeft geen SPF records. Het spijt me, maar zo kan het al jaren niet meer zonder problemen. Met de vinger wijzen lost niets op, actie wel...

En als je een zondebok zoekt hiervoor, dan is dat niet Google maar de spammers die dit nodig maken.

Plaats reactie