Dubbelposts op het forum

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dubbelposts op het forum

#1 Bericht door PA0ETE »

Momenteel komt het af en toe voor dat er gedubbelpost wordt op het forum. In de meeste gevallen is dit geen boze opzet van de plaatser van het bericht. Het forum heeft momenteel een onhebbelijkheidje dat het plaatsen van een post soms heel lang lijkt te duren.

Wat in de praktijk gebeurt is dat het forum (veel) langer dan gewoonlijk blijft hangen op het scherm met het te plaatsen bericht. Het is op dat moment echter al geplaatst. Drukt iemand, die begrijpelijkerwijs het wachten beu is, vervolgens nogmaals op ´versturen´, dan wordt dezelfde post nogmaals geplaatst.

Het probleem komt maar heel af en toe voor, en is daarom lastig op te sporen.

Als je een dubbelpost ziet, van jezelf of van iemand anders, geef het dan met een uitroeptekentje aan of stuur een mail naar x@xdv.me Dan worden de extra exemplaren verwijderd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#2 Bericht door PE2AAB »

;-)
Doe ik
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#3 Bericht door PA0ETE »

Thanks!

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Dubbelposts op het forum

#4 Bericht door TomNL »

Vroeger heb ik wel eens met phpbb gewerkt. Toen was er een flood control optie, waarmee je kan instellen dat er bijvoorbeeld een minuut tussen posts moet zitten. Is dat wellicht een bruikbare oplossing workaround?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#5 Bericht door PA3DJS »

Die "traagheid" was mij ook opgevallen. Als ik na een minuut wachten op "actieve onderwerpen" klikte, was mijn bericht wel geplaatst. Het plaatsen lijkt dus wel te lukken, maar de terugkoppeling dat het gelukt is lijkt te ontbreken...

Nu ging het weer superrrrsnel.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#6 Bericht door PA0LMD »

Ja, ik had drie keer dezelfde post een aantal dagen geleden, oorzaak ook de vertraging.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Dubbelposts op het forum

#7 Bericht door pa3kc »

Dit probleem is al meer dan 15! jaar aanwezig in phpBB.

Ongelofelijk :?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#8 Bericht door PA3DAT »

De schuld zit 'm in een trage server. Ik twijfel of phpBB daar wel wat aan kan doen, om dat te voorkomen?
We hebben er bij Camperforum ook weer last van, zo nu en dan.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#9 Bericht door PA0ETE »

We hebben dat niet vooraf bekend gemaakt, maar er is onlangs een grote update/upgrade uitgevoerd, sindsdien zit het erin.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#10 Bericht door PA2EFR »

Je zou ook kunnen instellen dat je je eigen posts, binnen bv. 2 uur, zelf kunt verwijderen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#11 Bericht door PA3DAT »

Je eigen post zelf verwijderen kan, maar alleen zolang er nog niemand op heeft gereageerd (en binnen
de in het forum ingestelde tijd).
Wanneer iemand er meteen op reageert kun je het niet meer verwijderen (volgens mij).
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#12 Bericht door PA0ETE »

PA2EFR schreef:Je zou ook kunnen instellen dat je je eigen posts, binnen bv. 2 uur, zelf kunt verwijderen.
Onze instelling als beheerders is om zo weinig mogelijk in het forum te blokkeren of onmogelijk te maken. Echter na een paar incidenten hebben we het moeten aanpassen zoals het nu is.

Wat er gebeurde was zeer sneaky. Een forumdeelnemer maakte doelbewust ruzie op het forum, wat hij zorgvuldig voorbereidde. Als de zaak dan escaleerde, paste hij snel zijn eigen posts van de afgelopen paar weken zodanig aan dat het leek alsof hij er zelf geen schuld aan droeg. Dit is meerdere keren gebeurd, en het doel was meestal om een bepaalde poster of meerdere forumdeelnemers in discrediet te brengen of zelfs van het forum verwijderd te krijgen. Nadat dit een paar keer was gebeurd hebben we de huidige instellingen gekozen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#13 Bericht door PA0ETE »

Mocht je iets hebben dat je wilt veranderen, stuur dan een berichtje naar mijzelf of één van de andere moderatoren of beheerders. Ik ben zelf via PB niet bereikbaar, je kunt mij mailen op het onderstaande mailadres, liefst met in de titel 'zendamateur.com'.

Ik kan zelf niet garanderen dat het altijd binnen een of twee uur lukt om het aan te passen, maar ik zal het in zo'n geval gewoonlijk snel aanpassen. Het kan iets ongelukkigs zijn dat er staat, maar ik snap ook dat als je ziet dat er een koei van een taalfout staat, dat je dat graag wilt aanpassen.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#14 Bericht door PA0ETE »

PA3DAT schreef:Je eigen post zelf verwijderen kan, maar alleen zolang er nog niemand op heeft gereageerd (en binnen
de in het forum ingestelde tijd).
Wanneer iemand er meteen op reageert kun je het niet meer verwijderen (volgens mij).
Ik weet het ook niet helemaal zeker (en met mijn account kan ik het niet uittesten), maar volgens mij geldt dat laatste alleen als je een topic start. Hetzelfde geldt voor een enquete, die kun je wijzigen totdat de eerste reactie is verschenen (dat laatste weet ik zeker, omdat dat ook voor beheerders en moderatoren geldt).

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Dubbelposts op het forum

#15 Bericht door PA2EFR »

Ik kon, direct na posten, deze post niet verwijderen..
Wel wijzigen.

Plaats reactie