gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
ON3RMB
Berichten: 322
Lid geworden op: 26 aug 2010, 20:58
Locatie: JO21OD
Contacteer:

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#16 Bericht door ON3RMB »

Graag gedaan, Mark. Ik hoop je binnenkort eens simplex te werken.
Ik ben zeer vaak stand-by op 145.550MHz. :wink:
73's de ON3RMB, Kristof
IC-703 // IC-202 // Yaesu VX-7R // Yaesu FT-8800 // Fritzel FD4 // Diamond V2000 // 4-elements Yagi for 2M portable // Buddipole

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#17 Bericht door -Mark- »

moet heel eerlijk bekennen, heb alleen duplex repeater frequenties geprogrammeerd op de set thuis en mobiel.

mobiel voornamelijk 145600, repeater Venlo. Geleen gaat ook nog wel op 145725.
thuisgebruik 2/70 venlo, geleen, venray, roermond, vreren, nijmegen, eindhoven op scan

Zal zo nu en dan eens proberen op 145550 als ik eraan denk... :wink:

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#18 Bericht door fred101 »

Ik heb hem ook, met de paarse band om de diplay en daar vallen ook lijnen van weg, dat is dus niet iets van het oude model. Hij zit al 3 jaar in de auto en ik vind het nog steeds een fijn setje. De enige waar ik geen ruzie met de menus heb. Ze worden wel aardig heet bij vol vermogen.

Van harde modulatie heb ik geen last ondanks dat ik hard praat vanwege de herrie in de auto. Staat hij niet te breed of mikegain te hard.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#19 Bericht door -Mark- »

beide zijn volgens mij niet extern via het menu in te stellen.

heb weinig zin om hem open te schroeven om het via de potmeters bij te draaien...

emil
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2020, 11:51
Roepletters: Pd0mjc

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#20 Bericht door emil »

ik heb ook een kenwood tm-v7e het is een prima set,maar het progameren is vaak een groot probleem sinds dat hier in deventer het stads repeater is met tone slot op 77,0 krijg ik deze niet opgeslagen in het geheugen .
ik doe het zo als in het boekje van de kenwood staat maar ik krijg de tone wel maar hij slaat deze niet op, heeft iemand nog goede tips voor mij?

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#21 Bericht door Thijzer »

De TM-V7, daar heb ik 20 jaar geleden heeeeeel lang voor gespaard en toen kon ik 'm eindelijk kopen bij de Regenboog in Heerlen. Man wat een set, super! Hij werd destijds "het blauwe wonder" genoemd en Kenwood liep ver vooruit op de andere merken.

Maar ja, hij moest 2 jaar laten plaats maken voor mijn IC-706 want ik wilde op HF, dan krijg je dat.

Anyways, harde modulatie kun je temperen in de microfoon. Lees eens de mods op http://www.mods.dk en als daar niks tussen staat, kun je altijd nog met een potmeter tussen de microfoonlijn een geschikte waarde vinden en dan vervangen door een vaste weerstand.

Programmeren kun je ook met de computer. Ik heb volgens mij nog ergens een kabel liggen voor deze set. Bestaat uit een paar torretjes en wat ander spul, in 15 minuten gemakkelijk zelf te maken. Dan kun je 'm heel gemakkelijk programmeren.

drake
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2018, 19:26
Roepletters: pd0nw
Locatie: noordwijk z-h

Re: gebruikerservaringen Kenwood TM-V7E

#22 Bericht door drake »

PA-een schreef:Ik heb nog steeds een TM-V7e en inderdaad het is een dualbander met een paar 'flaws'.. Maar wel een prima set. Ik kocht 'm 2e hands nu ongeveer 8 jaar geleden denk ik en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Het LCD display is mooi maar sowieso niet echt lekker leesbaar, dat merk je vooral bij gebruik buiten de shack. Ik heb de set een tijd in de auto gehad en met een beetje zon (niet eens direct op het display maar op je omgeving) is het gewoon niet te zien.
Bij lage temperaturen lijkt het inderdaad alsof de vloeibare kristalletjes meer moeite hebben en dan kan zelfs de achtergrondkleur voor het oog half 'samengaan' met de tekst.

Pixelfouten heb ik geen last van, al is het display een keertje een beetje ruw gevallen waardoor er aan de binnenkant van het displaycover een pootje is afgebroken. Het cover zit nog steeds vast maar er zit een half koeienoogje onderin daardoor, ik kan me voorstellen dat dit bij anderen ook overkomen is. Geen invloed op de leesbaarheid of werking.

Ventilator is ook nog steeds prima, hooguit wat lawaaierig zoals bij veel dualbanders ook het geval is. De fan schakelt wel sneller uit, zodra je TX stopt, stopt kort daarna de fan ook. Bij mijn 857 loopt deze vaak nog wat seconden door, want soms een beetje hinderlijk is voor korte doorgangen.

Wat mij het meest hindert is de rotary dial die niet lekker (meer) werkt. Als je snel over frequenties wilt draaien en je draait dus flink aan de rotary dial, dan leest hij te weinig stapjes van de dial of hij gaat zelfs de andere kant op qua frequentie. Ik zou eens kunnen kijken of dit te verhelpen valt maar tot nu toe heb ik steeds de knoppen van de microfoon gebruikt voor 'zappen'. :)

Ondanks de minpunten is het verder een heel leuk setje. Bij gebruik in de shack doet hij prima wat hij moet doen. De menu's voelen wat beperkt maar het gebruik is wel heel intuitief voor mij. Als je snel een setting wil veranderen is dat vaak met 1 tot 3 stappen te bedienen. Ik heb er 8 jaar geleden al niet veel geld voor hoeven te geven dus als je ze nu 2e of 3e hands koopt heb je er geheid een prima setje voor.


Dag floris.
Je moet de led vernieuwen die zijn blauw. vernieuwen met wit led en dan zal je zien dat hij als nieuw is

73,
Floris
PA1FW

Plaats reactie