Voedingsspanning zakt naar ca 5 volt, als ik wil zenden met 27mv 4 watt
Re: Voedingsspanning zakt naar ca 5 volt, als ik wil zenden met 27mv 4 watt
Zoals PA3MET al aangaf kan het een slecht contact bij zekering en zekeringhouder zijn. Dit heb ik ook al een paar keer gehad bij mijn voeding.
- coolepascal
- Contacteer:
Dan zou deze ook tijdens ontvangst stroom trekken.
De spanning word tijdens ontvangen niet afgeschakeld, Bias is er bij FM niet, dus niet zenden is ook geen stroom trekken.
Is een powertor kapot dan is er tussen Collector en Emiter een sluiting.
Je hebt verschillende voedingen getest dat doet mijn vermoeden dat de voeding van slag raakt door hoogfrequent ook uitsluiten.
4W HF zal de stroom met ruwweg 0.5 A doen toenemen (wat trekt het apparaat tijdens ontvangst ?)
Informatie is wat summier.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Ik hou het er nog steeds op dat het HF instraling is op de (aansluitdraden van) de voeding.
Ik zie op de foto ook een stopcontact zonder randaarde, gaat vaak goed maar kan problemen geven, vooral met een schakelende voeding.
Maar inderdaad nogal weinig info, op deze manier blijft het gokken, het kan van alles zijn.
Zou fijn zijn als TS wat meer info gaf.
Ik zie op de foto ook een stopcontact zonder randaarde, gaat vaak goed maar kan problemen geven, vooral met een schakelende voeding.
Maar inderdaad nogal weinig info, op deze manier blijft het gokken, het kan van alles zijn.
Zou fijn zijn als TS wat meer info gaf.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Als t hf instraling is (wat goed kan) dan moet dat toch makkelijk te constateren zijn.
Dummyload eraan en het bakje zover mogelijk van de voeding houden, dan zal het toch echt moeten werken.
Die slechte verbinding bij een zekering in de voedingsdraad zou kunnen maar wel gek dat op moment van zenden, wanneer er misschien een 0,5A tot 1A bij komt. Dat zie je eerder bij een 100 watt transceiver die tot 20A kan trekken.
Ik zou gewoon het bakje even op de accuklemmen hangen van de auto met dummy en zekering natuurlijk, dan weet je het in 5 minuten.
Dummyload eraan en het bakje zover mogelijk van de voeding houden, dan zal het toch echt moeten werken.
Die slechte verbinding bij een zekering in de voedingsdraad zou kunnen maar wel gek dat op moment van zenden, wanneer er misschien een 0,5A tot 1A bij komt. Dat zie je eerder bij een 100 watt transceiver die tot 20A kan trekken.
Ik zou gewoon het bakje even op de accuklemmen hangen van de auto met dummy en zekering natuurlijk, dan weet je het in 5 minuten.
Hi, ja hoor pa3js had gelijk. Had het gemeten met het metertje van de action...
Toch maar even mijn andere multimeter gepakt. De spanning zakt nauwelijks. Dus dat is in orde..
Had me veel werk bespaard om gelijk de betere multimeter te pakken...
Wel weer wat geleerd.
Dank voor alle reacties!!
Toch maar even mijn andere multimeter gepakt. De spanning zakt nauwelijks. Dus dat is in orde..
Had me veel werk bespaard om gelijk de betere multimeter te pakken...
Wel weer wat geleerd.
Dank voor alle reacties!!
Haaa dat is ook wat. Gelukkig is het opgelost.
Misschien ook wel een goede tip voor de lezers hier: koop gewoon 1x in je amateurleven een goede multimeter van bijvoorbeeld Fluke, Keysight, ABB etcetera.
Misschien ook wel een goede tip voor de lezers hier: koop gewoon 1x in je amateurleven een goede multimeter van bijvoorbeeld Fluke, Keysight, ABB etcetera.